جدول مذکور حاوی اطلاعات طراحی فرم می باشد. در واقع تمامی تنظیمات بخش طراحی فرم در جدول نگهداری میگردد. به ازای هر فیلد دو رکورد ذخیره میگردد که با توجه به اینکه فیلد مورد نظر دارای مقدار است یا از نوع برچسب، رکورد متناظر پر میشود. فیلد Value_OR_Label حالت فیلد را تعیین میکند. چنانچه مشکلاتی در طراحی فرم بوجود آید (مانند پنهان شدن فیلد و عدم بازگشت آن و یا خارج شدن از صفحه فرم) با دستکاری فیلد xml مربوطه موارد را میتوان اصلاح نمود.

در زمان طراحی فرم های سازمانی، به راحتی میتوان با استفاده از فیلد وابسته به گزارش، با ارسال پارامترهایی از فرم جاری گزارشی را بارگذاری نمود. شایان ذکر است که در سازمان الکترونیک آی کن ارتباط بین فرمساز و گزارش کاملا دوطرفه و براحتی قابل پیاده سازی می باشد.

درصد تاثیر مساوی ۱۰۰:

در این حالت، ادامه روند فرآیند نیازمند تایید همه گیرندگان ارجاع بوده و درصورتی که مدرک در کارتابل یکی از گیرندگان ارجاع بماند، فرآیند از آن مرحله پیش تر نخواهد رفت.

درصد تاثیر کوچکتر از ۱۰۰:

برای درصد تاثیرهای کوچکتر از ۱۰۰ دو حالت وجود دارد: درصد تاثیر کوچکتر و مساوی از مرز تعیین که با اولین پاسخ، فرآیند به مسیر خود ادامه خواهد داد و درصد تاثیر بزرگتر از مرز تعیین که تنها زمانی فرآیند ادامه پیدا میکند که، مجموع مرز تعیین به ازای پاسخ های تایید شده مساوی و یا بزرگتر از درصد تاثیر انتخاب شده باشد (برای درک این مساله به مثال زیر توجه کنید: فرض تعداد گیرندگان ارجاع ۴ نفر باشند بنابراین مرز تعیین برابر ۲۵ میشود. اگر درصد تاثیر تایید را در این حالت ۲۷ گذاشته، با تایید دومین نفر، فرایند ادامه پیدا میکند، بدین صورت که :فرایند از خود میپرسد که آِیا ۲*۲۵=۵۰>=27؟؟؟؟؟ بله پس فرآیند ادامه میابد، حال اگر درصد تاثیر رد در مسیر ادامه فرایند حائز اهمیت است، مقدار آن را ۱ گذاشته تا با اولین پاسخ رد توسط یکی از گیرندگان ارجاع(۲۵>1)، فرایند مسیر رد را طی کند و بر پاسخ سایر گیرندگان ارجحیت یابد) مرز تعیین=۱۰۰ تقسیم بر تعداد گیرندگان مدرک

زمانی نیاز است که یک پوشه به همراه تمام اسناد درون آن برای یک نفر یا افرادی ارجاع شود. اگر بخواهیم همه این اسناد را بصورت دستی ارجاع دهیم بسیار زمان بر می شود و در ضمن کارتابل گیرنده شلوغ می شود. در این حالت کافیست از گزینه ارجاع پرونده استفاده کرده و کل مدارک داخل یک پوشه را برای درخواست کننده ارجاع دهید.

برای فراخوانی فیلدهای ثابت در هر فرم مانند (شماره داخلی، شماره ثبت صادره، فوریت نامه، لیست هامش ها، رونوشت های ثبت صادره و ….) در گام اول فرم ساز، آیکن علامت سوالی را مشاهده می نمایید. که با کلیک بر روی این شکل، تصویر زیر ظاهر می شود. در این تصویر Bookmark مربوط به هر فیلد ثابت برای استفاده در قالب چاپ نمایش داده می شود.
برای فراخوانی دکمه رادیویی کافیست ابتدا نام انگلیسی فیلد_مقدار بعنوان Bookmark استفاده شود.

اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , BPMS , مالی

برای گرفتن نسخه پشتیبان باید مراحل زیر را دنبال کنید :
۱- باز کردن محیط CMD
۲- اجرای دستور
C:\windows\System32\inetsrv\appcmd.exe add backup Myweb
برای باز گرداندن بک آپ همانند بالا عمل می کنیم فقط به جای add backup کلمه restore را می گذاریم .

برای رفع این مشکل مراحل زیر را انجام دهید:
۱: user استفاده در Application pools عضو گروه Administrator باشد.
۲: در تنظیمات مربوط به Language در قسمت Additional Setting لازم است گزینه Use native Digits را بروی Context قرار گیرد. Bookmark مربوط به هر فیلد ثابت برای استفاده در قالب چاپ نمایش داده می شود.

جستجو ویژه، نوع خاصی از جستجو می باشد که در جستجوهای عمومی سازمان الکترونیک آی کن قابل دسترس نیست. در این حالت به راحتی نوع جستجو مورد نظر به همراه پارامترهای مختلف ورودی را در موتور تولید گزارش سازمان الکترونیک آی کن ایجاد کرده و مجوز استفاده از این نوع جستجو برای کاربران صادر می شود. شایان ذکر است که جستجوهای ویژه در صورتی توسط کاربران قابل اجرا می باشند که مجوز اجرای آن را داشته باشند.
روش فعال سازی منوی جستجو ویژه در صفحه جستجو مدارک: برای اینکار کافیست به صفحه مجوزهای عمومی رفته و تیک مربوط به جستجو ویژه را فعال نماییم. با اینکار با فشردن دکمه جستجو مدارک، علاوه بر منوی جستجوهای عمومی، گزینه جستجو ویژه نیز مشاهده می شود.

روش تعریف یک گزارش بعنوان جستجو ویژه: تنها کافیست در آخرین گام طراحی گزینه جستجو ویژه فعال شود.
نحوه بارگذاری و بررسی مجوزها در جستجو ویژه: در جستجو ویژه ابتدا گزارشاتی که، جستجو ویژه آنها تنظیم شده است، واکشی و سپس نسبت به داشتن مجوز اجرای آن گزارش، گزارش مربوطه در منوی جستجو ویژه نمایش داده می شود.

دبیرخانه هر سازمان، قلب سازمان می باشد. گاهی اوقات نیاز می باشد که تعدادی شماره برای ثبت صادره یا وارده مدارک به صورت آزاد گذاشته شود تا در آینده از آن شماره ها استفاده شود، در این هنگام از مدیریت شماره آزاد استفاده می کنیم. برای رزرو شماره های آزاد تنها کافیست به منوی دبیرخانه مراجعه و بر روی دکمه مدیریت شماره آزاد کلیک نمایید.
تصویر زیر توجه فرمایید تا بتوانید تعدادی شماره وارده یا صادره را رزرو نمایید:

اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , BPMS , مالی

حال چگونه می توان از شماره های آزاد رزرو شده استفاده نماییم؟

اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , BPMS , مالی

اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , BPMS , مالی

اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , BPMS , مالی