۰۲۱-۴۱۸۳۷۰۰۰تلفن

    مقدمه
    بزرگترین چالش کسب و کار در دنیای امروز تغییر بازار و مشتریان ، ظهور رقبای جدید و تغییر قوانین کسب و کار سازمان ها می باشد.در نتیجه به مرور زمان نیاز به یک روش سیستمی برای تعریف ، مدیریت ، تحلیل و بهینه سازی فعالیت های کسب و کار احساس شد.در گذشته مرسوم بود که برای هریک از فرآیندها، سیستم های جداگانه ای در محدوده ی آن فرآیند تهیه می شد که به سیستم های جزیره ای معروف بودند. به مرور زمان مشکلات اساسی این نوع نگرش پدیدار شد که یکی از بزرگترین آن ها اتصال سیستم ها به یکدیگر بود چون هریک از سیستم ها برای یک فرآیند خاص تهیه می شد و این اتصال  مشکل و یا غیرممکن بود.
    فلسفه وجودی BPMS
    در چند دهه اخیر همواره تاکید بر بحث فرآیند ها و تفکر فرآیندگرایی سازمان ها بوده است و بحث فرآیند ها و مدیریت فرآیند ها بحث جدیدی نیست اما صنعت فنآوری اطلاعات و ارتباطات تا قبل از ظهور فنآوری جدید مدیریت فرآیند کسب و کار (که از این پس آن را  BPM می‌خوانیم) از ارائه بستر و راه حلی جامع و شایسته برای تحلیل، تعریف، اجرا، کنترل، بهسازی و ... فرآیند های سازمانی ناتوان بوده است. با ظهور   BPM  تحقق عملی بسیاری از دیدگاه های آکادمیک مطرح شده در طی این سال ها امکان پذیر شد و فناوری اطلاعات و ارتباطات در اینجا نیز نقش استراتژیک (بعنوان یک توانمندساز) و نقش ابزاری خود(ابزارهای مدیریت فرآیند کار) را در تحقق این فنآوری(BPM)  به شایستگی نشان داد.
    سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار به عنوان یک مجموعه نظام مند است که برای تعریف، مدیریت، بررسی و بهینه سازی فعالیت های سازمان به کار گرفته می شود.
  *  در واقع BPMS مجموعه نرم افزاری است که از تمام چرخه عمر فرآیندهای کسب و کار سازمانی پشتیبانی به عمل می آورد.
*    امروزه فرآیندهای موجود در سازمان ها دارای این ویژگی ها هستند: پیچیده اند، پویا و دائماً در حال تغییر هستند، به صورت نامنظمی گسترش یافته اند و در هر سیستم و سکویی به صورتی متفاوت محلی سازی شده اند. این تغییرات به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر فرآیندهای کسب و کار تاثیر می گذارند.
  *    BPMS  با هدف اتوماسیون گردش کار فرآیندهای سازمانی و ایجاد امکان پایش و مدیریت فرآیندها ارائه شده است.
  *  این گونه از سیستم ها سعی دارند تمام چرخه حیات فرآیندها را از زمان تعریف و مدل سازی تا زمان اجرا و بهینه سازی تحت ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات مدیریت کنند.

    BPMS  آی‌کن
*    سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی‏کن (ICAN BPMS)،با رعایت کلیه استانداردهای BPM، چرخه ی تولید را به نحوی پیاده سازی می نماید که هر فرآیند در طول عمر خود بتواند از طریق این چرخه، بهینه سازی شده و در نهایت منجر به بهینه‏سازی فرآیندهای کسب و کار گردد.

    ویژگی هایBPMS  آی‌کن
  -   قابلیت طراحی و مدل سازی فرآیندهای سازمانی در یک محیط کاملا گرافیکی و مطابق با با استاندارد BPMN
  -  قابلیت طراحی انواع فرم های الکترونیکی مورد نیاز سازمان
  -  دارای محیط تولید یکپارچه ( Integrated Development Environment)
  -  طراحی بر اساس معماری توزیع شده و امکان توسعه سیستم با توجه به وسعت استفاده
  -  مبتنی بر معماری سرویس گرا
  -  زیر ساختی توانمند و منعطف برای تولید نرم افزارهای مورد نیاز سازمان ها در کمترین زمان ممکن   
  -  قابليت استفاده بصورت گروهي ( Team System Edition )
  -  قابليت استفاده از راه دور
  -  زیر ساختی توانمند و منعطف برای تولید نرم افزارهای مورد نیاز سازمان ها در کمترین زمان ممکن   

    ابزارهای BPMS  آی‌کن
   - ابزار طراحی فرآیند (Process Designer)
   - موتور مدیریت فرآیند (Process Engine)
   - امكان پیگیری فرآیندها و ثبت تاریخچه (Tracking)
   - ابزار طراحی مدیریت فرمها (Form Designer) (فرم ساز سفارشی با هدف کاربر پسند نمودن فرمهای ایجاد شده)
   - امكان طراحی چارت سازمانی, ایفا کنندگان نقشها (Resource Allocation)
   - ابزار پایش فعالیتها (Business Activity Monitoring)
   - مدیریت سرویس ها(SOA Governance)
   - امكان تعریف رویدادهای زمان دار (Time Event Designer)
   - امكان تعریف  اعلان و هشدار پیامک, نامه الکترونیکی, سیستم مکاتبات (Alert Designer & Messenger)
   -  رابط متمرکز مبتنی بر وب جهت دسترسی به فرآیندها و گزارشات (Web Work Portal)

    مزایایی کهBPMS  آی‌کن برای سازمان شما به ارمغان خواهد آورد
  - ردگیری هوشمند کسب و کار
  -  یکپارچگی و چابکی کسب و کار
  - تراز سرویس های عملیاتی
  -   بهینه سازی زمان
  -  مدیریت اطلاعات کسب و کار
  -   مدیریت کیفیت

    برخي از سيستمها و پروژه هاي طراحی و پیاده سازی شده مبتنی بر BPMS  آی‌کن
  -   سامانه شناسنامه جامع سرمایه های شبکه دولت (نهاد ریاست جمهوری)
   - سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی کشور (نهاد ریاست جمهوری)
   - سامانه ی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری
   - سامانه دسترسی به اینترنت (نهاد ریاست جمهوری)
  -  سامانه درخواست ثبت اثار ادبی- هنری (وزارت فرهنگ و ارشاد)
  -  سامانه مدیریت مجوزدهی به سامانه های نرم افزاری (همراه اول)
  -  سیستم مطفا
  -  و.................

           زمان کارگاه ها
    روز یکشنبه ۱۶/۰۸/۹۵ ساعت ۱۳-۱۳.۵۰
    روز دوشنبه ۱۷/۰۸/۹۵ ساعت ۱۰.۵۰-۱۱.۴۰
    جهت ثبت نام در دوره کلیک کنید.

Template Design:Dima Group