//

BPMS

حذف مراحل اضافی گردش کار با راه اندازی BPMS

اتوماسیون فرایند کسب و کار به عنوان یک زیرمجموعه از مدیریت فرایند کسب و کار است چون این سیستم در تلاش است با مدیریت جامع کارایی سازمان را افزایش دهد از این رو بیشتر فرایند های کسب و کار به اتوماسیون مربوط می شود. به عبارتی مدیریت فرایند کسب و کار و فرایند اتوماسیون در کسب و کار جزو بخش های اصلی هستند.

افزایش بازده سرمایه با BPMS

هزاران موارد در گردش کار وجود دارد که موارد بسیاری از آنها کوچک هستند که وقتی دستی انجام می شود معایب فراوانی همچون وجود اشتباه فردی، گران بودن، تاخیر در انجام کارها، افزایش ناکارآمدی و … را در بین دارد ولی اتوماسیون یک گردش کار خوب محسوب می شود. وقتی گردش کار خود مانند اتوماسیون رخ می دهد تنگناها شناسایی می شود و اگر این کار صورت نگیرد بهره وری بالا نمی رود. بهبود کارایی، بهره وری فرایند ، اطمینان از پذیرش کسب وکار ، عوامل امنیتی و هشدارهای فاجعه ای افزایش بازده سرمایه را در بردارد.

بهبود فرآیند کسب و کار

در بهبود فرایند کسب وکار بحث اینکه مراحل کار حتی در اتوماسیون اداری چقدر است مهم جلوه می کند بنابراین می توان در این زمینه نیز با نرم افزار مدیریت فرایند کسب و کار تعداد مراحل و گردش کار را کاهش داده و کارایی و بهره وری سازمان را بالا برد. از این رو باید پرسید که مراحل ثبت کار چقدر است؟ تعداد داده ها و اسناد به چه میزان است؟ اندازه های آنها در گردش کار چقدر است؟ و یا مراحل ثبت، کل فرایند و نحوه انتقال داده ها چگونه است؟ ردیابی پرونده ها و داده به چه شکلی انجام می شود؟ چگونه مدیریت می شود؟ دسترسی به سوابق چگونه است؟ از این رو برای مدیریت فرایند ها نیاز است تا مراحل اضافی حذف شود تا سرعت کار بالا رود. از سوی دیگر برای مدیریت فرایند بهتر کسب وکار این سوال ها نیز باید پرسیده شود که آیا سازمان از انطباق، امنیت و هشدارهای فاجعه اطمینان دارد؟ آیا جای مدارک و داده ها در سیستم فعلی امن است؟ اهمیت داده ها به صورت جداگانه در فایل ها ذخیره و تفکیک شده است؟ آیا امکان بازیابی فایل ها و پرونده ها و داده ها حتی موقع وقوع فاجعه ای که امکان از بین رفتن داده ها است، وجود دارد؟ بنابراین برای اینکه بدانیم تمام این مراحل انجام شدنی است ولی به نرم افزار مدیریت فرایند کسب و کار نیاز است، چرا که با این سیستم تمام این کار ها شدنی است.

گردش کار با کمترین مراحل ممکن

گردش کار با کمترین مراحل ممکن انجام می شود. زمان اجرا کاهش می یابد و تجربه کاربر بهبود می یابد. مدیریت به درستی صورت می گیرد. امنیت داده ها حفظ می شود و ادغام سیستم ها برای بالا رفتن سرعت و کار و … انجام می شود و یکپارچگی بوجود می آید. تجزیه و تحلیل داده به درستی صورت گرفته و نه تنها نظارت و ردیابی انجام می شود، بلکه می توان بهترین گزارش ها را تدوین کرد. نگهداری از اسناد و داده ها به درستی صورت می گیرد. کنترل بیشتر شده و هزینه ها به صورت چشمگیری کاهش یافته و سازمان را در رسیده به اهدافش کمک می کند.

حذف مراحل اضافی گردش کار با راه اندازی BPMS
مطالعه اين مطلب را به ديگران پيشنهاد بدهيد
برچسب:     

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *