//

آشنایی با مدیریت هوشمند اطلاعات آبادی کشور:

این سیستم به منظور پیگیری داده های مربوط به آمار و اطلاعات آبادی های کشور و مدیریت روستاها به صورت دقیق تر و بهتر طراحی شده است. هدف از این سیستم ایجاد یک روال هوشمند و الکترونیک برای ارتقای سطح کارایی و استفاده ی آسان از آن ها برای کاربران سیستم می باشد. همچنین علاوه بر بحث مکانیزه کردن اطلاعات، آگاهی از کمبودها، پتانسیل ها و برنامه ریزی های آتی برای توسعه روستاها و ده ها با توجه به کمبودها و زیرساخت ها نیز می باشد که این امر به مرور زمان موجب مهاجرت به روستاها را پدید می آورد. با هوشمند شدن این سیستم کاربران به آسانی می توانند با وارد کردن اطلاعات مربوط به استان، شهرستان و حوزه ی مورد نظر خود به اطلاعاتی مثل اطلاعات پایه ی روستا، اطلاعات زیر ساختی و زیربنایی، اطلاعات خدمات عمومی، اطلاعات آموزشی- فرهنگی – مذهبی و اطلاعات جمعیتی دست یابند، مشاهده کنند و در صورت نیاز ویرایش کنند. در این سیستم فرم ها به صورت جامع و یکپارچه می باشد که سهولت دسترسی به اطلاعات را تا حد زیادی ارتقا می دهد و این اطلاعات در سیستم به شکل داشبورد و تحلیل هایی است که موجب برنامه ریزی بهتر برای توسعه ی روستایی می شود.

در هر استان شخصی به عنوان مدیر کل روستایی استانداری موظف به ثبت و به روزرسانی اطلاعات آبادی های استان خود می باشد. این فرآیند با ثبت اطلاعات توسط مدیر کل روستایی و استانداری شروع برای کارتابل کارشناس معاونت توسعه ی روستایی و منطق محروم کشور ارسال می گردد. کارشناس اطلاعات را بررسی میکند و در صورت لزوم ویرایش، تایید و یا برای بررسی مجدد به مدیر کل روستایی استانداری بازگشت داده می شود.

روال ثبت و به روز رسانی اطلاعات آبادی کشور :

  • در ابتدا مدیر کل روستایی استانداری باید وارد پرتال خودش گردد و از قسمت “میز کار ” فرم “اطلاعات آبادی های کشور” را باز کند تا فرم ها را مشاهده نماید.
  • در گام دوم فیلدهای خالی را پر کرده و یا موارد مورد نیاز را ویرایش میکند.
  • مدیر کل روستایی استانداری بعد از بررسی فرم با کلیک کردن بر روی دکمه ثبت، اطلاعات را ثبت میکند و سپس بر روی دکمه ی شروع فرآیند که نمایش داده می شود کلیک میکند تا درخواست تایید اطلاعات آبادی به کارتابل «کارشناس معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور» ارجاع ‌گردد.
  • «کارشناس معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور» بعد از ورود به کارتابل خود درخواست ارجاع شده را مشاهده می‌ نماید.
  • در صورت تایید بر روی گزینه ی تایید کلیک کرده تا اطلاعات تایید شود و سپس درخواست از کارتابل کارشناس خارج شده و فرآیند خاتمه می یابد.
  • در صورت عدم تایید بر روی گزینه ی عدم تایید کلیک میکند.کارشناس باید علت عدم تایید را شرح دهد.در این مرحله اطلاعات ذخیره نمی شود و درخواست از کارتابل کارشناس خارج شده و فرآیند خاتمه می یابد.پیامی مبنی بر عدم تایید که حاوی اطلاعات عدم تایید است در سیستم پیام ایجاد و برای مدیر کل روستایی و استانداری ارسال می شود.
  • در صورتی که کارشناس تشخیص به ویرایش اطلاعات می دهد دکمه ی بازگشت را می زند و باید علت بازگشت را توضیح دهد. درخواست از کارتابل کارشناس خارج شده و به کارتابل مدیر کل استانداری ارجاع می گردد تا دوباره بررسی گردد.در اینجا فرآیند وارد مرحله ی اول گردش می شود.

فرم های فرآیند ثبت و به روز رسانی اطلاعات آبادی کشور:

گروه مهندسی آی کن- اتوماسیون اداری- BPMS- حسابداری
گروه مهندسی آی کن- اتوماسیون اداری- BPMS- حسابداری
گروه مهندسی آی کن- اتوماسیون اداری- BPMS- حسابداری
گروه مهندسی آی کن- اتوماسیون اداری- BPMS- حسابداری
گروه مهندسی آی کن- اتوماسیون اداری- BPMS- حسابداری

آشنایی با ICAN BPMS

آشنایی با خدمات الکترونیک آی کن