۰۲۱-۴۱۸۳۷۰۰۰تلفن

امروزه جوامع بشری با توجه به رشد فزاینده ارتباطات و اطلاعات، نیاز به مدیریت خاصی دارند که بتوانند از سرمایه های انسانی و اجتماعی بهره کافی راببرند تا با مدیریت صحیح در زندگی روزمره تسهیلات ویژه ای فراخور زندگی اجتماعی فراهم آورند. کاهش زمان انجام خدمات، افزایش کیفیت و تسهیل در انجام ارتباطات را می توان از نیازهای تعاملات اجتماعی در عصر کنونی نام برد.


با توجه به گسترش فزاینده ابزارهای ارتباطی بر پایه IT و دسترسی آسان شهروندان به سیستم مخابرات از قبیل تلفن ثابت و همراه و امکانات رایانه ای و اینترنتی و با توجه به اشتغال روزافزون شهروندان جهت انجام امور روزمره زندگی استفاده از تکنولوژی‌های ساده و در دسترس جهت تسهیل در این ارتباط از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. لذا گروه مهندسی آی کَن در رویکردی نوین با بکار بستن دانش فناوری اطلاعات و سیستم های مخابراتی و با بهره گیری از توان متخصصان داخلی و مجرب، سامانه ای را ایجاد نمود که به انجام سریع ودقیق امور شهری با نظر مستقیم و مشارکت فعال شهروندان می پردازد و ساکنین شهر را نسبت به محیط زندگی خویش وارد عرصه مدیریت می نماید.

سامانه 137 شهرداری

سامانه 137 در حقیقت درگاه ارتباطي بين شهروندان و شهرداري است كه از اين طريق مردم مي توانند هر موضوعی را كه جز ماموريت هاي شهرداري است از شهرداري مطالبه كنند و در واقع جایگزین مراجعات حضوری شهروندان به مبادی اجرایی می باشد. هدف از راه اندازی این سامانه الکترونیکی هوشمند، ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و ماموريت اصلي اين سامانه، دريافت پيام ها، درخواست ها، نيازمندي ها و نقطه نظرات شهروندان و پيگيري و اجراي آنان تا برآورده ساختن رضايتمندي شهروندان است، شهروندان می توانند پس از درج پیام از طریق کد رهگیری که از سوی سامانه ارائه می شود،رفع مشکل خود را پیگیری نمایند.
لازم به ذکر است که سامانه 137 در شهرهاي مختلف كشور به منظور ارتباط بين مديريت شهري و مردم مورد استفاده قرار مي گيرد و موضوعات زیر را تحت پوشش قرار می دهد:
خدمات شهری و عمرانی:
آسفات، جدول گذاری، آبیاری درختان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آبگرفتگی، برف روبی، رفع لغزندگی، نصب پل عابر، احداث بزرگراه، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی، هنری، ورزش و ...
حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری:
اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی
اماکن عمومی:
پارکها و فضای سبز ، پایانه های مسافربری، بهشت زهرا (س)، مراکز معاینه فنی ، میادین میوه و تره بار، فروشگاهای شهروند، ایستگاهای اتوبوس، مترو و ...
زیباسازی و چشم اندازی شهری:

حذف زوائد فیزیکی، نظافت دیوارها، درختکاری، گلکاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه ها و علامت‌های شهری، نظافت معابر و ... امور اجتماعی و مزاحمت‌های شهری: سد معبر، جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها ، اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی
سامانه 137

 
  • مزایا و امکانات سامانه 137 :

    • ارائه و پیگیری درخواست بدون مراجعه حضوری به شهرداری
    • کاهش ترددهای درون شهری
    • ارتباطی آسان یکسان و شبانه روزی با شهرداری ( از طریق پورتال شهرداری ، نرم افزار موبایل ، اس ام اس و تلفن گویا)
    • صرفه جویی در وقت و هزینه
    • افزایش سطح آگاهی عمومی در رابطه با وظایف شهرداری
    • افزایش مشارکت شهروندان در جهت توسعه کیفی شهر
    • ایجاد پل ارتباطی الکترونیک و هوشمند میان شهروندان با مجموعه ي شهرداری
    • مکانیزه کردن نظام پاسخگویی به شهروندان نسبت به معضلات و نیازمندی های اعلام شده به شهرداری
    • هدفمند کردن ماموریت های شهرداری و جلوگیری از اتلاف وقت ، هزینه و نیروی انسانی و تجهزات شهری
    • تشخیص اولویتهای شهری از نگاه شهروندان و برنامه ریزی بر مبنای آنها
    • زمینه سازی تحقق سیستم واحد مدیریت شهری
    • ایجاد زمینه مشارکت فعال و موثر شهروندان درحل معضلات شهري
Template Design:Dima Group