بارگذاری
گروه مهندسی آی کن|اتوماسیون اداری|BPMS|حسابداری تعهدی
  • محصولات
    • Enterprise BPMS
      (مدیریت فرآیندهای کسب و کار)
      • RAD
      • BAM
      • Portal
      • Workflow
      • Form Generator
      • Report Generator
    • Standard BPMS
      (مدیریت فرآیندهای کسب و کار)
      • فرم ساز
      • گزارش ساز
      • گردش کار و سرویس‌ها
    • اتوماسیون
      • دبیرخانه
      • آرشیو اسناد
      • کارتابل همراه
      • اتوماسیون اداری
      • سامانه تبادل فایل
      • میز خدمت الکترونیک
      • سامانه نظام پیشنهادات
      • سامانه دانشنامه سازمانی
      • سامانه مصوبات و جلسات
      • سامانه مرخصی و ماموریت
      • اتوماسیون اداری رایگان
    • مالی
      • خزانه داری
      • صورتهای مالی
      • بودجه و اعتبارات
      • حقوق و دسـتمزد
      • حسابداری شرکتی
    • منابع انسانی
      • آموزش
      • کارگزینی
      • تشکیلات
      • حضور و غیاب
      • ارزیابی عملکرد
    • لجستیک
      • انبار
      • قرارداد
      • تدارکات خرید
      • اموال و دارایی ثابت
    • یکپارچه ساز اطلاعات
      • یکپارچه ساز IIF
      • یکپارچه ساز SDK
    • سامانه های ارتباطی
      • نمابر
      • پیامک
      • تلفن گویا
  • درباره ما
    • در یک نگاه
    • چرا آی کن؟
    • مؤسسان و مدیران
    • سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها (پیدایش)
    • تقدیرنامه‌ها
    • گالری تصاویر
    • مستند موفقیت مشتریان
    • همکاران تجاری
    • دفاتر و نمایندگی‌ها
    • درخواست همکاری تجاری
  • آکادمی
    • تقویم آموزشی
    • مقالات و اخبار فناوری اطلاعات
  • اخبار
    • اخبار آی‌کن
    • رویدادهای نزدیک
    • گزارش رویدادهای برگزارشده
  • همکاری با ما
    • استخدام
    • همکاری تجاری
  • تماس
    • ارتباط با آی‌کن
    • درخواست مشاوره
  • جستجو
  • منو
  • Instagram
  • Linkedin

دولت الکترونیکی چه نقشی در رضایت مندی مردم از حکومت دارد؟

۱۷ دی ۱۳۹۶/۰ نظرها/در اخبار, اخبار فناوری اطلاعات /توسط علیرضا امین زاده

دولت الکترونیکی چه نقشی در رضایت مندی مردم از حکومت دارد؟

دولت الکترونیک چیست ، دولت الکترونیکی ، دولت الکترونیک ، دولت الکترونیک در ایران ، دولت الکترونیک مقاله ، درگاه دولت الکترونیک ، درگاه دولت الکترونیکی ، خدمات الکترونیکی ، دولت هوشمند ، دولت همراه ، خدمات دولتی

این روزها بارها درباره دولت الکترونیک می شنویم و یا در مطبوعات می خوانیم اما دولت الکترونیک چیست؟ دولت الکترونیک در ایران در چه مرحله ای است؟ درگاه دولت الکترونیکی چه نقشی در ارائه خدمات الکترونیک دارد؟
دولت الکترونیکی (E-Government) کاربرد فناوری اطلاعات (IT) برای بالا بردن کارایی و تعامل اطلاعات بین دولت با دولت، دولت با شهروندان و دولت با شرکت ها است. با دولت الکترونیک شهروندان می توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند. با این کار مردم می توانند خدمات الکترونیکی که دستگاه های دولتی به صورت جداگانه و مجزا ارائه می دهند را در یکجا دیده و از آن استفاده کنند.
مسلم است که دولت ها باید از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده کنند و این موضوع در جهان جزو بدیهیات است، چرا که راه اندازی دولت الکترونیک، دولت هوشمند، دولت همراه و دولت پاک را ترویج می نماید.
از آنجایی که دولت الکترونیک برخط (آنلاین) است بنابراین خدمات بر بستر اینترنت در لحظه انجام می شود. همانطور که اشاره شد دولت الکترونیکی با خود دولت، شهروندان و شرکت ها و بنگاه های اقتصادی تعامل برقرار می کند. در این سه بخش خدمات زیادی مانند پرداخت مالیات و عوارض، تجدید گواهینامه، دریافت و تجدید جواز کسب و کار، ثبت شرکت، عقد قرارداد، ثبت ازدواج و طلاق، ثبت اولاد و مرگ، پرداخت های برخط، مشاوره از راه دور، بازاریابی اینترنتی، فرم های الکترونیک، کاریابی، رأی گیری الکترونیکی، خدمات پلیس و … ارائه می شود.
تمام دولت ها به دنبال راه اندازی درگاه دولت الکترونیک هستند، چرا که دارای مزایای زیادی برای دولت و ملت ها است. دولت الکترونیک مزایای زیادی دارد چون نحوه ارائه خدمات به مشتریان ساده و قابل دسترس می شود. کارایی را بهبود می بخشد. مشتریان به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دست می یابند. با راه اندازی دولت الکترونیکی در ایران برخی از لایه های مدیریتی حذف می شود. به عبارتی بوروکراسی اضافه اداری کم شده و مبنا مشتری مداری می شود. مهمتر اینکه می توان به مشتریان پاسخگو بود. راه اندازی دولت الکترونیک در تمام سطوح مدیریتی شفافیت ایجاد می کند. وجود یکپارچگی ارائه خدمات دولتی از مهمترین مزیت های دولت همراه است. دولت هوشمند نه تنها امکان آموزش راه دور، رفع طبقات دیجیتالی با آموزش رایانه به مردم را فراهم می کند، بلکه صرفه جویی در زمان، هزینه، جمع آوری و انتقال اطلاعات، حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی هوا، حذف مکاتبات اداری، حذف مراجعه های حضوری مردم به دستگاه ها برای دریافت خدمات، ارائه خدمات در هر کجا و هر زمان را در بر دارد.
راه اندازی دولت الکترونیک موجب می شود دسترسی مردم به دولت افزایش یابد و شهروندان از دریافت خدمات رضایت داشته باشند. از سوی دیگر موجب کوچک شدن دولت شده و ضمن ایجاد شفافیت دولت و دستگاه های مربوطه را پاسخگو می کند و اعتماد شهروندان به دولت افزایش می یابد.
در کل باید گفت راه اندازی دولت الکترونیک پیامدهای مثبت اقتصادی ( کاهش فساد، افزایش اعتماد به دولت، کاهش هزینه های دولتی با ارائه برنامه های موثر و افزایش بهره وری کسب و کار و … ) و سیاسی ( زیست محیطی، آموزشی، اشتراک گذاری، افزایش حریم خصوصی و …) زیادی در بر دارد.
هدف نهایی دولت الکترونیکی این است که بتواند مجموعه ای از خدمات عمومی را به تمام شهروندان در یک روش کارآمد و مقرون به صرفه ارائه دهد. دولت الکترونیک این اجازه را می دهد تا مردم از سیاست های دولت که برای آنها انجام می دهد، مطلع شوند.
مزیت دیگر اجرای دولت الکترونیک، بهبود کارایی سیستم فعلی (سیستم مبتنی بر کاغذ) خواهد بود. این یعنی صرفه جویی در پول و زمان. از سوی دیگر برقراری ارتباط بهتر بین دولت ها و شرکت ها را تسهیل می کند. راه اندازی دولت الکترونیک کسب و کارهای کوچک را قادر می سازد تا برای جذب قراردادهای دولتی و همچنین کسب و کار بزرگتر رقابت کنند بنابراین ایجاد یک بازار آزاد و اقتصاد قوی تر از ثمرات آن است.
گروه مهندسی آی کن به عنوان اولین شرکت ایرانی که توانست در حوزه ایجاد و توسعه دولت الکترونیکی قدم بردارد، از شما دعوت می کند تا در جلسه ای حضوری یا با مطالعه سایت با دستاوردهای بی نظیر و منحصر به فرد این شرکت آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

  • آشنایی با خدمات الکترونیک عمومی
  • آشنایی با خدمات الکترونیک در حوزه شهرداری ها
  • آشنایی با خدمات الکترونیک در حوزه آموزش و پرورش
  • آشنایی با خدمات الکترونیک در حوزه شرکت های دولتی
  • آشنایی با خدمات الکترونیک در حوزه نهادهای دولتی
  • آشنایی با خدمات الکترونیک در حوزه سازمان های ویژه
تگ ها : اخبار دولت الکترونیک, دولت الکترونیک
اشتراک این مطلب
  • اشتراک گذاری در Facebook
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Linkedin
  • اشتراک با ایمیل
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
گروه مهندسی آی کن، اتوماسیون اداری، حسابداری تعهدی، BPMS رباتها چگونه زندگی ما را متحول می کنند؟
اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , سیستم اتوماسیون اداری , حسابداری , پرداخت , پرداخت با موبایل پرداخت الکترونیکی با موبایل به‌زودی در ایران اجرایی می‌شود
اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , سیستم اتوماسیون اداری , حسابداری , دولت الکترونیک سود دولت الکترونیک برای کدام بخش است؟
اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , BPMS , کارت ملی هوشمند دومین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان خراسان شمالی برگزار شد
گروه مهندسی آی کن،اتوماسیون اداری،حسابداری تعهدی،BPMS دسترسی یکباره به همه خدمات الکترونیکی
اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , BPMS , کارت ملی هوشمند راهنمای کامل دریافت کارت ملی هوشمند
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رویدادهای پیشِ رو

  • تحقیقاتی در جهت بهبود عملکرد گروه مهندسی آی کنپرسشنامه گروه مهندسی آی کن۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
  • تخفیف زمستانهطرح تخفیف زمستانه راهکارهای جامع آی کن ۱۳۹۷۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

اخبار آی‌کن

  • دور دوم برنامه آموزشی نمایندگان استانیدور دوم برنامه آموزشی نمایندگان استانی۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
  • تجلیل از نمایندگان برتر در سایت آی‌کنتجلیل از نمایندگان برتر گروه مهندسی آی کن۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
  • همایش هوشمندسازی فرآیندها - اصفهانطرح‌های ارائه شده در همایش هوشمندسازی فرآیندها۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
  • تحقیقاتی در جهت بهبود عملکرد گروه مهندسی آی کنپرسشنامه گروه مهندسی آی کن۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
  • نظام صنفی کامپیوتر - محسن جمالیمدیریت هوشمند کسب و کارها۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

گزارش رویدادهای برگزارشده

  • دور دوم برنامه آموزشی نمایندگان استانیدور دوم برنامه آموزشی نمایندگان استانی۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
  • تجلیل از نمایندگان برتر در سایت آی‌کنتجلیل از نمایندگان برتر گروه مهندسی آی کن۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
  • همایش هوشمندسازی فرآیندها - اصفهانطرح‌های ارائه شده در همایش هوشمندسازی فرآیندها۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
  • همایش ICAN Total Solution – آذربایجان۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
  • همایش مدیریت فرآیندهای کسب و کار گروه مهندسی آی کنبرگزاری همایش مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی‌کن۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
  • Instagram
  • Linkedin
  • محصولات
  • درباره ما
  • آکادمی
  • اخبار
  • همکاری با ما
  • تماس
توسعه شبکه فروش محصولات نرم افزاری آی کن نماینده فروش ، نمایندگی فروش ، زنجیره فروش ، فروش ، عامل فروش ، فروشنده ، توسعه شبکه فروش ، همکار فروش ، مشارکت در فروش فرایند ، تعریف فرایند ، گردش کار ، بهره وری ، مدیریت کسب و کار ، تولید فرایند ، BPMS ، نرم افزار BPMS فرایند گرایی چیست؟ آیا واقعا سازمان فرایند گرا بهره وری بالاتری خواهد داشت؟...
رفتن به بالا