//

چگونه می توان مشتریان را راضی نگه داشت؟

چگونه می توان مشتریان را راضی نگه داشت؟

این روزها آنچه مردم درباره شرکت و محصولاتش می گویند بسیار مهمتر از آن است که در تبلیغات خود شرکت به آن تاکید می شود از این رو وفاداری مشتریان نسبت به محصولات شرکت بسیار حائیز اهمیت است. وقتی مشتری نسبت به شرکت و محصولات آن وفادار باشد محصولات آن را نه تنها خود می خرد، بلکه به دیگران هم توصیه می کند بنابراین مشتریان یکی از بهترین راه های تبلیغ محصولات هستند از این رو باید آن را راضی نگه داشت. اما چگونه می توان مشتریان را حفظ کرد؟

اعتماد و رضایت مشتریان

به گفته کارشناسان دو راه برای حفظ مشتریان یک شرکت وجود دارد و آن ایجاد اعتماد و رضایت در او است. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان درمشتری اعتماد ایجاد کرد؟ یکی از راه های آن این است که با مشتری صادقانه برخورد شود و آنچه وعده داده می شود به آن عمل شود. به عبارتی ذهنیتی که در مشتری ایجاد شده است باید با عملی کردن آن وعده پاسخ داده شود. باید برای مشتری ارزش قائل شد و برای رفع نیازهای و خواسته های آن قدم برداشت.

ایجاد رضایت در مشتری

اما برای ایجاد رضایت در مشتری چه باید کرد؟ در پاسخ به این سوال هم باید گفت که باید همیشه با مشتری ارتباط مداومی برقرار کرد چون وقتی شرکت به مشتریان خود نزدیک می شود می تواند آنها را بهتر و دقیقتر بشناسد و از این رو چون با خواسته ها و انتظارات او آشنا می شود، می تواند نیازهای او را برآورده کند یا برای برآورده کردن نیازهای مشتریان خود گام های مثبتی بردارد.

مهمترین راه های موفقیت شرکت ها

از این رو یکی از مهمترین راه های موفقیت شرکت های در بحث بازاریابی توجه به خواسته های مشتریان است و این موضوع رضایت مشتری را در پی دارد. وقتی در مشتریان یک شرکتی رضایت ایجاد شود به دنبال آن حس اعتماد هم به میان می آید بنابراین این دو در کنار هم باعث می شوند نه تنها مشتری به شرکت و برند وفادار بماند، بلکه دیگران را به سمت خرید از شرکت تشویق و ترغیب کند.

ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی

اما نباید در کنار این موارد بحث پشتیبانی را نیز فراموش کرد. چون یکی از راه هایی که باعث می شود تا مشتری رضایت ادامه داشته باشد، ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی است. ولی باز این سوال مطرح می شود که چگونه می توان مشتریان را از طریق خدمات پس از فروش راضی نگه داشت. باید در جواب این سوال نیز گفت که اگر شرکت های بحث های سرعت بالا و چابکی، کیفیت بالا، هزینه کم و تعامل و برخورد مناسب را پیشه راه خود کنند، می توانند رضایت مشتری را جلب کنند. اینکه گفته می شود شرکت باید چالاک باشد به این معنی است که باید بتواند به سرعت به مشتری خدمات و سرویس دهی ارائه دهد . اگر قطعه ای می خواهد و یا سوالی دارد به سرعت پاسخگو باشد و تهیه کند. باید سرویسی را که ارائه می دهد با حداکثر کیفیت باشد. باید هزینه معقول باشد وقتی هزینه ها معقول و منطقی نباشد مشتریان ابراز نارضایتی می کنند .

چگونه می توان مشتریان را راضی نگه داشت؟
مطالعه اين مطلب را به ديگران پيشنهاد بدهيد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *