//

راه های افزایش مشتری کدامند؟

راه های افزایش مشتری کدامند؟

افزایش رضایت مشتریان

اگر صاحب کسب و کاری هستید و می خواهید پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید باید کارهای مختلفی که مفید واقع می شوند را انجام دهید. زمانی یک کسب و کار موفق خواهد بود که طرفداران و علاقمندان و بازدیدکنندگان از کسب وکار و محصولات و خدمات آنها به مشتری تبدیل شوند از این رو جذب مشتری بسیار مهم است. برای جذب و افزایش مشتری باید مخاطبان را به وسیله دانش که دارای قدرت بالایی است، شناخت. باید کسب و کارها بدانند که هدف از کسب و کاری که راه اندازی کرده اند چیست؟ پاسخ به این یک سوال می تواند کسب و کاری را یک گام جلوتر از رقبا نگه دارد و یک گام به موفقیت نزدیکتر کند.

مشتری ایده آل من

کسب و کارها باید قبل از جذب مشتری چند سوال از خود بپرسند که مشتری ایده آل من چیست؟ چه چیزی موجب می شود مشتری ایده ال شناخته و مشخص شود؟ کسب و کار من چه چیزی فراهم می کند تا زندگی مردم را بهتر و کارآمدتر کند؟ اگر کسب و کارها به این سوال ها پاسخ دهند می توانند مشتریان جدیدی یافته و تعداد آنها را افزایش دهند.

افزایش مشتریان

برای این افزایش مشتری، کسب و کارها باید به شبکه های مختلف صنایع متصل شوند. باید به مکان های تجاری بروند و به اتاق های بازرگانی ملحق شوند. باید در نمایشگاه های تجاری شرکت کنند. باید صاحبان کسب و کارها همیشه کارت تجاری و کسب و کار خود را در جیب داشته باشند و کسب و کار خود در هر لحظه و مکانی معرفی کند. باید عضو انجمن ها شوند و به شبکه های کسب و کار خود بپیوندند، چرا که ملحق شدن به این شبکه ها و به خصوص انجمن ها موجب می شود که دانش صاحبان کسب و کار با شرکت در کلاس های آموزشی افزایش یابد و … از این رو این موضوع مهم رقابتی است و می تواند عاملی برای جذب مشتریان باشد.

محصولات و خدمات رایگان و یا با تخفیف

باید درباره منطقه در خصوص کسب و کاری که راه انداخته شده است تحقیق کرد که رهبران این کسب و کار چه کسانی هستند؟ چشم اندار کسب و کار چیست؟ در چند سال گذشته چه تغییراتی در این کسب و کار ایجاد شده است؟ کسب و کارها باید از روش های آنلاین غاقل نشوند و برای معرفی و گسترش کسب و کار خود استفاده کنند تا بتوانند با مشتریان جدید آشنا شوند. مردم از داشتن چیزهای رایگان و تخفیف لذت می برند از این از این روش برای جذب مشتری باید استفاده کرد.

بازاریابی دهان به دهان و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی به روش دهان به دهان امروزه نیز دارای ارزش بالایی است و و مردم سفیرانی در معرفی کسب و کارها هستند . به عبارتی شرکا محسوب می شوند از این رو باید کاری کرد که این نوع تبلیغ افزایش یابد. راه اندازی وبلاگ و سایت و شبکه های اجتماعی نیز مهم است بنابراین باید کسب و کارها روی این بخش نیز تمرکز کنند. استفاد ه از شبکه های اجتماعی داخلی کشورها و شبکه های اجتماعی مطرح جهان مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و … نباید غافل شد. هر فردی با تعداد زیادی از افراد در ارتباط است و می تواند از این طریق مشتریان را افزایش داد.

راه های افزایش مشتری کدامند؟
مطالعه اين مطلب را به ديگران پيشنهاد بدهيد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *