تشکیلات سازمانی

سیستم تشکیلات سازمانی به عنوان بخشی از سیستم جامع مدیریت منابع انسانی است که جهت مدیریت واحدهای سازمانی، پست‌ها و مشاغل سازمانی استفاده می‌شود و زیرساخت لازم جهت نصب سیستم‌های مجموعه نیروی انسانی و کنترل دسترسی‌های سلسله مراتبی به اطلاعات را به صورت یکپارچه و توزیع شده فراهم می‌آورد.


برخی مشخصات و امکانات ویژه سیستم تشکیلات سازمانی عبارتند از :

  • امکان تعریف ساختار تشکیلاتی
  • امکان تعریف چارت سازمانی مصوب و عملیاتی
  • امکان تعریف رسته‌های سازمانی، رسته‌های فرعی و شغل‌های سازمانی
  • امکان تعریف پست‌های سازمانی و انتساب به رشته شغلی و ساختار تشکیلاتی