//

پیش بینی در کسب و کار با پیوند ابزار تجزیه و تحلیل و مدیریت فرایند کسب و کار

 

شرکت ها برای تغییرات کسب و کار خود و صرفه جویی در پول و ارتباط نزدیک با مشتریان از فرایند کسب و کار استفاده می کنند چون آنها می دانند اقدام و عمل مهمتر از کلمات و نوشته های روی کاغذ است. البته شرکت ها از روش های مختلفی مانند هوش کسب و کار (BI) و تجزیه و تحلیل و یا BPM و … استفاده می کنند تا ببینند در بازار چه چیزهایی در حال اتفاق افتادن است چرا که شرکت ها تنها به دنبال این نیستند که مشتری محصولی خواهد خرید یا خیر و یا به ایمیل تبلیغی شرکت پاسخ خواهد داد یا خیر بلکه به دنبال یک عملیات تجاری هستند و کار را زیر ذره بین قرا می دهند تا سود و زیان را تحت نظر بگیرند. با استفاده از بینشی که از تجزیه و تحلی لاطلاعات بروز بدست می اید به بهبود فرایند کسب کسب و کار و مدیریان برای گرفتن تصمیم های روتین کمک می کند مثلا می تواند فرایند تدارکات و تجهیزات حمل و نقل و قیمت سوخت را تنظیم کند.

هوش کسب و کار

تجزیه و تحلیل ابزار قدرتمندی است که با آن کارها به سرعت انجام می شود و در کسب و کارها تغییرات ایجاد شده و در بخش مالی صرفه جویی قابل توجهی می شود. استفاده از بینش تجزیه و تحلیل موجب هدایت و تغییرات کسب و کار شده و در عملکرد شرکت ها رشد قابل ملاحظه ای ایجاد می کند.به طوریکه حتی در نظرسنجی اعلام شده است که ۶۵ درصد از ۳۳۵ رهبر فناوری اطلاعات معتقد هستند هوش کسب و کار و تجزیه و تحلیل و مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) موجب تغییر فرایند کسب و کار می شود ولی ۴۱ درصد معتقد هستند که ابزار تحزیه و تحلیل و مدیریت فرایند کسب و کار از هم جدا هستند و به هم رربطی ندارند. ولی کارشناسان معتقد هستند وقتی تجزیه و تحلیل و ابزار BPM یکپارچه شوند، می توان از آنها برای تغییر بهتر در کسب و کارها استفاده کرد.

تجزیه و تحلیل فرآیند کسب و کار BPM

به عبارتی وقتی تجزیه و تحلیل با فرایند کسب و کار BPM با هم ارتباط بگیرند و متصل شوند به عبارتی بخش تحلیل به انبار اطلاعات و داده ها که در سیستم مدیریت فرایند کسب و کار نگهداری می شود، متصل می شود تا از اطلاعات جمع اوری شده برای مطالعه استفاده شود تا رهبران بتوانند از نتایج برا بهبود روند کار و تصمیم گیری استفاده کنند.

ابزار تحلیل و مدیریت فرآیند کسب و کار

شرکت هایی که قادر هستند از ابزار تحلیل و مدیریت فرایند کسب و کار را با هم پیوند دهند و استفاده کنند می توانند پیش بینی های خوبی در زمینه مالی، حفظ مشتریان ، کسب سود و … داشته باشند. در تحقیقاتی که در ۱۵۹ سازمان انجام شده نشان می دهد که شرکت هایی که از تجزیه و تحلیل و مدیریت فرایند کسب و کار استفاده و پیش بینی کرده اند توانسته اند ۹۳ درصد از مشتریان خود را حفظ کنند و بقیه که از شرکت ها از پیوند این دو بهره نبرده اند تنها توانسته اند ۶۶ درصد از مشتریان خود را حفظ می کنند. از این رو کارشناسان می گویند شرکت ها نباید فکر کنند چون این کار، کار آسانی نیست بنابراین می توانند اگر خواستند انجام دهند در حالی که شرکت ها با همه سختی ها باید از پیوند تجزیه و تحلیل و مدیریت فرایند کسب و کار استفاده کرده و این کار را برای پیش بینی بهتر در آینده کسب و کار خود استفاده کنند.

پیش بینی در کسب و کار با پیوند ابزار تجزیه و تحلیل و مدیریت فرایند کسب و کار
مطالعه اين مطلب را به ديگران پيشنهاد بدهيد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *