چگونه یک تیم تحلیلی موثر فراهم کنیم؟

چگونه یک تیم تحلیلی موثر فراهم کنیم؟

چگونه یک تیم تحلیلی موثر فراهم کنیم؟

برای ارائه یک تحلیل خوب به یک مورد خاص نیز نیاز است و آن وجود یک تیم خوب است. سازمان ها باید برای داتشن تحلیل خوب تیم با استعداد جمع آوری کند تا همه اطلاعات موجود در منابع مختلف را درک کنند و با تحلیل درست اطلاعات را به ارزش واقعی خود تبدیل کند. تیم باید مرکب از مهارت ها ، رهبری قوی و اهداف مشخص اسرار ساخت یک تیم قوی برای تحلیل باشد. یک تیم قوی می تواند ارزش پایدار از داده های کسب و کار را بدست آورد و تجزیه و تحلیل و داده های موثر می تواند رقابت ایجاد کند.

سه مهارت اصلی یک تیم تحلیل

اما برای ایجاد یک تیم خوب تحلیل چه باید کرد؟ به گفته کارشناسان یک تیم خوب به سه مهارت نیاز دارد و این سه مهارت شامل مهارت فنی برای توانمندسازی تیم، مهارت های تحلیلی برای هدایت کار و مهارت های کسب و کار برای اطمینان از انجام درست کار و اینکه ارزش کسب و کار را به درستی مدیریت کند. البته باید گفت تعداد کمی از افراد دارای تمامی این مهارت ها به صورت یکجا هستند از این رو ضرورت و نیاز به تیم بیش از پیش احساس می شود و این تیم است که می تواند تمام این مهارت ها را در خود جای دهد.

مهارت فنی

برای مهارت فنی می توان از افرادی استفاده کرد که به این مهارت تسلط دارند . به عبارتی باید در تیم از افرادی استفاده کرد که به فناوری اطلاعات مسلط هستند و وجود چند نفر از افرادی که دارای مهارت فناوری اطلاعات هستند می تواند در تیم برای ارائه تحلیل خوب مفید باشند. به گفته کارشناسان تحلیل به داده ها اعتبار و یا علم می بخشد و مهارت های خوب برای اعتبار دادن به اطلاعات در سازمان ها است.

مهارت تحلیلی

برای مهارت های تحلیلی نیز باید افرادی در تیم بکار گرفته شود که به این حوزه آگاه باشند و متخصص این امر باشند. باید افراد متخصص در زمینه جدوال ارتباطی، مدل های متفاوت تحلیلی، زبان های نشانه گذاری ها، جاوااسکریت و … باشد. یکی از متخصصان باید به REST STATEMENT ، Transfer State و نحوه موثر بازیابی اطلاعات درباره REST مسلط باشد. حداقل یکی از متخصصان باید درک درستی از جایگاه های داده های ارتباطی و نحوه دریافت داده با استفاده از ابزارهای Extract Transforns and Load، فایل ها برای هریک از داده ها داشته باشد . نیاز به متخصص برای هر نوع پایگاه داده NOSQL و SQL دارد. یک متخصص کسب و کار هم در تیم می تواند اطمینان حاصل کند که صرفا اطلاعات مربوط به کسب و کار تجزیه و تحلیل می شود و اطلاعاتی که می خواهد تحلیل شود به کسب و کار مربوط می شود. وقتی متخصص کسب و کار در تیم باشد بینش سازمان را به تیم منتقل می کند و می توان شکاف ها و عیب هایی که در کسب و کار وجود دارد را پر کرده و رفع کند به عبارتی متخصص کسب و کار پلی است میان تیم و تجزیه و تحلیل درستی که تیم انجام می دهد.

اهمیت رهبری در تیم تجزیه و تحلیل

البته باید مشخص شود که تیم تحت رهبری چه شخصی است چرا که باید اهمیت تجزیه و تحلیل و کارکرد آن را درک کند و باید نیازها و اهداف سازمان را نیز درک کند. رهبر تیم است که باید ادغام، هماهنگی و همکاری را توامان فراهم کند تا تیم ها کار کنند و تحلیل های پیشرفته تولید کنند. رهبری کسب و کار باید دارای توانایی بالایی باشد و این ضروری است. شناسایی اهداف سازمان نیز ضرورت دارد. رهبر باید درک درستی از فرهنگ سازمان داشته باشد و آن را به تیم انتقال دهد و تیم باید متناسب با حال و هوای شرکت حرکت کند. البته تیم تحلیل هم باید بدون فیلتر به تمام داده ها دسترسی داشته باشند تا بتواند تحلیل ها موثر واقع شود. در کل باید گفت شرکت ها به تیم های تحلیل نیاز دارند تا زبان فنی را به زبان تجاری تبدیل کرده و کسب و کار خود را با تصمیم گیرهای مفید توسعه دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *