رشد جایگاه سازمانی وابسته به ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان با توجه به معیارها و ارزشهای تعریف شده میباشد. البته معیارهای ارزیابی با توجه به نوع سازمان قطعا یکی نیست هر چند اصولی استاندارد برای تعریف یک سازمان با بهرهوری بالا وجود دارند. ارزیابی عملکرد در سامانه Standard BPMS گروه مهندسی آی کن به صورت دو فرآیند در نظر گرفته است که این فرآیندها در واقع به واسطه سرویسهای نوشته شده اطلاعات لازم را در گردش قرار میدهند. این فرآیند دقیقا سیستمی شده اقداماتی است که در سازمانهای سنتی برای ارزیابی کارکنان بر روی کاغذ و مدارک کاغذی انجام میدادند. طبیعتا سیستمهای سنتی بدون در نظر گرفتن خطای انسانی قدرت پردازش اطلاعات بالا را نخواهند داشت.
درحال حاضر سازمانها رشد کردهاند و این رشد موجب توسعه سامانههای مختلف برای اجرای فرآیندهای مورد نیاز شده است. قطعا فرآیند ارزیابی که توسط یک سامانه مطمن اجرا گردد در عین دقیق بودن، میتواند بسیار سریعتر گزارشات مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار مدیران قرار دهد. شاخص های در نظر گرفته شده در سامانه ارزیابی عملکرد کاملا پویا بوده و در حین رشد سازمان یا تغییرات در اهداف تعیین شده برای کارمندان در بخشهای جدید میتواند تغییرات مورد نیاز را سریعا اعمال نماید. البته این موضوع منحصر به سامانه ارزیابی عملکرد در استانداری یا سازمانهای مشابه نیست و در مجموع سامانههای طراحی شده با کمک Standard BPMS گروه مهندسی آی کن به صورت داینامیک و پویا میتوانند فرمها و فرآیندهای مورد نیاز را شامل شوند تا شما بتوانید تغییرات لازم را در اختیار داشته باشید.
ارزیابی عملکرد یکی از الزاماتی است که در هر سازمان میتواند بر روی تصمیمات مدیریتی تاثیرگذار باشد و قطعا بدون شناخت کافی از منابع انسانی، مدیریت یک سازمان نمیتواند بهرهوری را افزایش دهد و سازمان را به نقطه مطلوب خود برساند. این نقطه مطلوب حتی بخش بسیار مهم حقوق و مزایا و میزان رضایتمندی کارکنان را متناسب با وظیفه محول شده هم شامل میگردد. رشد سازمان در گرو رشد نیروی انسانی است و برای این موضوع نیز نیازمند برنامهریزی در حوزههای آموزش و حتی جابجایی افراد در سمتهای مختلف هستیم. به هر حال این سامانه میتواند تاثیر مستقیم و غیر مستقیمی بر روی دادههای سامانههای دیگر به صورت همزمان و غیرهمزمان داشته باشد که در اولین گام میبایست شاخصهای مورد نظر تهیه و در اختیار فرآیند قرار گیرند. همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره شده است شاخص هر سازمان میتواند با سازمانهای دیگر و حتی مشابه متفاوت باشد اما انتظار بر این است که ما بتوانیم گزارشات هم راستا با افزایش بهرهوری را در اختیار مدیران سازمان قرار دهیم.
در نهایت خروجی فرآیند باید در بایگانی پرسنلی افراد ذخیره گردد که خوشبختانه این ساختار نیز در Standard BPMS گروه مهندسی آی کن وجود دارد و شما در یک ساختار یکپارچه میتوانید از تمامی این امکانات نرمافزاری بهرهمند گردید. قطعا روال ساخت فرم و فرآیند برای سازمانهایی که از خانواده بزرگ مشتریان آی کن هستند بسیار ساده میباشد، اما جای هیچ نگرانی نیست و این سامانه نیز همچون سامانههای دیگر تولید شده بر بستر فرآیند ساز استاندارد شامل آموزش و پشتیبانی بر خط کارشناسان خبره میباشد. لازم به ذکر است ساختار پیادهسازی شده به غیر از استانداری استان مازندران در چندین مرکز دیگر نیز مورد بهرهبرداری قرار گرفته و هم اکنون لیست کاملی از گزارشات کاربردی در این سامانه ایجاد شده است. برای آشنایی بیشتر با فرمهای ساخته شده در استانداری مازندران میتوانید طرح مورد نظر را دانلود کرده و مطالعه نمایید. همچنین برای شناخت بیشتر این سامانه واحد بازاریابی و توسعه بازار در خدمت شما مشتریان عزیز است تا با برگزاری جلسات حضوری سامانه ارزیابی و عملکرد را به حضورتان معرفی نماید.
© کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه مهندسی آی کن میباشد.