۱ مرداد ۱۳۹۶ اخبار اخبار آی کن۰ نظر
بازدید وزیر ارتباطات و فناوری از غرفه استانداری گلستان

بازدید وزیر ارتباطات و فناوری از غرفه استانداری گلستان

اتوماسیون اداری , حسابداری تعهدی , BPMS , الکامپ , elecomp

جناب آقای دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح دیروز از غرفه وزارت کشور در نمایشگاه الکامپ بازدید به عمل آورد.

جناب آقای مهندس شجاعان رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گزارش مبسوطی درخصوص پروژه دولت الکترونیک و شهروند الکترونیک که در استان گلستان اجرا شده ارائه نمودند.

سال ۹۱ در استان گلستان طبق صحبت های استاندار محترم، جناب آقای دکتر صادقلو مبنی بر راه‌اندازی استان مجازی، سازمان الکترونیک گروه مهندسی آی کن پیاده سازی شد که این محصول به منظور در اختیار گذاشتن خدمات الکترونیک درون سازمانی، دوسویه و تراکنشی کلیه دستگاه‌های اجرایی طراحی گردید.

برای پیاده سازی خدمات الکترونیک در این استان در ابتدا با توجه به نیازهای مطرح شده ، یک ساختار منطقی متشکل از لایه های مختلف پیشنهاد شد و با توجه به منطق هر لایه، پیاده سازی های خاص آن لایه به صورت جداگانه ای صورت گرفت. یک خدمت مجموعه فرم ها و فرآیندهایی است که در سازمان پیاده سازی شده و به گردش در می آید. بالطبع خدمت ها از طرف شهروندان درخواست شده بوند و باید ارتباطی به صورت الکترونیکی بین شهروند و سازمان می بود. یعنی شهروند میتوانست با فرمی درخواست خود را به سازمان ارسال کند و فرآیندی را در سازمان به گردش درآورد و در ادامه امکان تبادل اطلاعات، پیگیری و ارائه اطلاعات تکمیلی را داشته باشد.

فرآیندها با استفاده از زبان BPMN2 پیاده سازی شده اند. BPMN2 که جدیدترین نسخه ی زبان استاندارد مدلسازی فرآیندهای کسب و کار است قابلیت مدلسازی، مدیریت خطاها، دوباره‌کاری‌ها و بازگشت کارها را فراهم می‌کند. با استفاده از BPMN شما می‏‌توانید فرایندهایی را مدل و در نهایت از طریق نرم‌‏افزارهای استاندارد اجرایی کنید. این فرایند‌ها انواع مختلفی دارند: فرایندهای پویا و در حال تغییر،  فرایندهای گسترده و پیچیده، فرایندهایی با مدت زمان اجرای طولانی، فرایندهایی که در قسمت‏هایی به هوش انسان‏‌ها و تصمیم‏‌گیری آن‌ها وابسته‌اند و فرایندهایی که به‌صورت خودکار توسط نرم‌افزار‌ها انجام می‌شوند.

خدمات الکترونیک گامی نو در جهت اعتلای خدمات در بستر سازمان الکترونیک آی کن به شمار می‌آیند. هوشمند نمودن فرآیندها، کاهش بکارگیری نیروی انسانی، صرفه جویی در زمان و هزینه، ارتقاء دقت و سرعت، گسترش سیستم و در ارتباط بودن آن با دیگر سیستم ها جزو ویژگی های این خدمت بوده است که با توجه به قابلیت هایی بیشمار این محصول می توان نیازهای مورد نیاز سازمان را برآورده نموده و گردش های کاغذی درون سازمانی و شیوه ی سنتی در طی نمودن مراحل این فرآیند را دستخوش تغییرات سازنده ای نمود. تشکیل دولت الکترونیکی ضروری ترین اقدام دولت ها برای کاربرد فناوری اطلاعات(IT)  در جامعه است. زیرا از یک سو کارکردهای(IT)  در فرآیند های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نمایان می شود و از سوی دیگر شهروندان به استفاده از ابزار دیجیتالی در تعاملات اجتماعی پیرامون شان پی می برند. در واقع دولت الکترونیکی استفاده فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی به ویژه اینترنت در جهت ارائه خدمت به شهروندان با کمترین هزینه و رضایت مندی بیشتر می باشد.

برخی از خدمات الکترونیک پیاده سازی شده در این استان شامل:

0 0 آرا
رتبه بندی متن
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات