23 آوریل 2018 اخبار آی کن0 نظر
نرم افزار (مدیریت ارتباط با مشتری) راهی برای حفظ و جذب مشتری جدید

نرم افزار «مدیریت ارتباط با مشتری» راهی برای حفظ و جذب مشتری جدید

برنامه «مدیریت ارتباط با مشتری» راهی برای حفظ و جذب مشتری جدید

ضرورت وجود مشتریان

مشتریان برای کسب و کارها بسیار مهم و ضروری هستند و ارزشمندترین دارایی آنها محسوب می شوند چرا که این مشتریان هستند که به کسب و کارها هدف و جهت می دهند از این رو کسب و کارها نباید مشتریان خود را که منبع درآمد وسوددهی آنها هستند را فراموش کنند. کسب و کارها نه تنها باید مشتریان فعلی خود را حفظ کنند بلکه باید مشتریان جدیدی جذب کنند.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

یکی از راه های حفظ مشتری و جذب جدید مشتری استفاده از برنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM=Customer Relationship Managment) است. با این برنامه امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان و رسیدگی و پیگیری به مشکلات مشتریان اسان می شود. قطعا برای کسب و کارها دشوار است که اطلاعات تمام مشتریان خود را جمع آوری کنند و به موقع و درست به مشکلات آنها رسیدگی کرده و از نارضایتی مشتریان بکاهند و بر رضایت آنها بیفزایند. در عصری امروزی بهترین شیوه برای ارتباط بهتر و سریعتر با مشتریان استفاده از نرم افزار CRM است. این برنامه می تواند رضایت مشتری را برای کسب و کارها بالا ببرد و ضمن حفظ مشتری قبلی، مشتریان جدیدی را نیز جذب کند.

مدیریت ارتباط با مشتری

برنامه مدیریت ارتباط با مشتری دارای مزایای زیادی است. اطلاعات مشتریان را سازمان یافته کرده و بهبود می بخشد. کسب و کارها هر چه بیشتر درباره مشتریان خود بدانند می توانند آنچه مشتریان نیاز دارند را با تعامل شناسایی، مستندسازی و صبط کنند. با این برنامه می توان اطلاعات مشتریان را ذخیره کرد و دسترسی به فایل مشتریان آسان تر شود. وقتی اطلاعات مشتریان در اختیار کسب و کارها باشد ، صاحبان کسب و کار در زمان کمتری به مشتریان دسترسی می یابند و کارکنان می توانند به آنها رسیدگی و درخواستهای آنان را پیگیری کنند.

راه اندازی CRM

با راه اندازی CRM ارتباط با مشتریان نیز پیشرفته می شود. وقتی ارتباط با مشتری سنتی باشد امکان دسترسی به مشتری ممکن نیست و همیشه نگرانی وجود دارد که مشتری ناراضی باشد و امکان پیگیری درخواست ها و نیازهای آنها ممکن نباشد از این رو این برنامه اینگونه نگرانی ها را برطرف می کند. از سوی دیگر CRM مبتنی بر رایانش ابری است از این رو از هر دستگاهی و با اتصال به اینترنت قابل دسترسی است.

ارائه خدمات به مشتریان

این برنامه ارائه خدمات به مشتریان را بهبود می بخشد. وقت نه تنها برای کسب و کارها ارزشمند است بلکه برای مشتریان هم به همان اندازه ارزشمند است و باید به این موضوع بها داده شود. اگر مشتریان مشکل داشته باشند ناراضی می شوند مگر اینکه بتوان با سرعت کارها و درخواست های آنها را حل کرد. با استفاده از برنامه CRM وقتی مشتری با شرکت و کسب و کار تماس برقرار می کند نمایندگان کسب و کار قادر خواهند بود همه فعالیت های موجود را در مورد خرید های گذشته،تنظیمات و هر مورد دیگری که می تواند در یافتن راه حل به آنها کمک کرده و سریع راه حل پیدا کنند. این برنامه باعث می شود سازمان ها مشتریان را بهتر درک کنند. گزارش دهی را فراهم می کند. ارتباطات به صورت خودکار ذخیره می شود و به شما اجازه می دهد جزییات ایمیل تماس تلفنی و .. همه در یک مکان قابل دسترسی باشد.

ارتباط با مشتری

با این برنامه دیگر نیازی نیست که مشتری مجبور شود فرم پر کند از این رو با این برنامه کارهای وقت گیر به آسانی انجام می شود فرم ها پر می شود گزارش ها باید ارسال شود کارهای اجرایی وقت گیر در همین حال حیاتی فرایند فروش است. در هر صورت مدیریت ارتباط با مشتری موجب جذب می شود و ارتباط با مشتریهای قدیمی حفظ می شود. موجب نظم و دقت در پیگیری ها می شود. موجب کاهش هزینه های تبلیغات شده و پایگاه داده های مشتریان شکل می گیرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *