در پاسخ باید گفت شرکتها به مهارت های تحلیلی در سازمان ها و کسب و کارهای نیاز دارند چرا که با حجم بالایی از داده ها روبرو هستند و باید با تحلیل آن از داده ها در بهبود روند کار خود استفاده کنند. با وجود داده های بزرگ که هر روز در شرکت ها و کسب و کارها افزایش می یابد نیاز به تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد چرا که امروزه تحلیل داده ها راهی برای توسعه کسب و کار می دانند. تجزیه و تحلیل و مهارت های تحلیلی امروز بسیار با اهمیت هستند و در آینده نیز با اهمیت تر خواهد بود. طبق نظرسنجی ها 58 درصد مدیران شرکت ها معتقد هستند که تجزیه و تحلیل برای سازمان ها مهم است. 82 درصد از مدیران نیز معتقد هستند که تجزیه و تحلیل داده ها در 5 سال آینده مهم خواهد بود و کمتر از یک درصد معتقد هستند که تجزیه و تحلیل داده و مهارت های تحلیل حتی در آینده هم مهم نخواهد بود.
فشارهایی که در بحث رقابت در دنیای کسب و کار وجود دارد موجب شده است تا صاحبان کسب و کارها به اهمیت تجزیه و تحلیل داده ها و مهارت تحلیلی پی ببرند. کسب و کارها و سازمانها به مهارتهای تحلیلی در یک سازمان نیاز دارند چرا که نشان می دهد که سازمان پاسخگو است یا خیر، پیچیدگی های محیط کسب و کار را نیز به نمایش می گذارد و می تواند خطرات مدیریتی را به مدیران نشان داده و هشدار دهد. به عبارتی می توان با تحلیل داده ها خطرات پیش روی رقابت را شناخت و در بهبود کسب و کار و سازمان گام برداشت.
همانطور که گفته شد داده های موجود در کسب و کار و سازمان ها است که تحلیل را ضروری می کند و این فناوری است که در تحلیل داده ها به کمک می آید همه شرکت ها و صاحبان کسب و کار به یک دلیل داده های موجود را تحلیل می کنند چون می دانند با تحلیل داده ها است که می توانند بهتر عمل کرده و به موفقیت دست یابند. ولی باید گفت نگرش ذخیره داده های کسب و کارها و سازمان ها باید از بالا به پایین باشد یعنی باید ابتدا مدیران اهمیت موضوع را درک کرده باشند و به رده های پایین تر تسری دهند.
رهبران سازمان ها و کسب و کارها باید بدانند که تحلیل داده ها به چه میزان در تصمیم گیری های استراتژیک می تواند نقش مهم و پشتیبان را ایفا کند از این رو باید از تحلیل داده ها در سازمان حمایت و آن را تحسین کرده و به کار هم ببرند. استفاده از داده و تحلیل آنها و استفاده از نتیجه تحلیل های بدست آمده برای ساختن سازمان و بالا بردن ظرفیت های آن بسیار مهم است. بیش از 50 درصد سازمان ها و کسب و کارها داده های بزرگ را راهی برای بهبود و برنامه ریزی نیروی کار استراتژیک می دانند و معتقد هستند که می تواند در ایجاد بازاریابی کارآمد و هدفمند ، افزایش سوداوری و رضایت مشتری و بهره وری موثر واقع شود. البته درباره داده ها نگرانی های نیز وجود دارد چرا که باید از داده های به درستی نگهداری و محافظت کرد تا بتوان داده های را به اطلاعات تبدیل کرد از این رو سازمان ها باید امنیت داده ها را هم جدی بگیرند. از سوی دیگر هر سازمان باید ابتدا نیازهای تحلیل سازمان و کسب و کار خود را بشناسد. باید شرکت ها بدانند که نقاط ضعف و قوت کسب و کار آنها چیست؟ آیا کارکنان نیاز به ارزیابی دارند یا بخش فروش و رضایت مشتریان و … به تحلیل نیاز دارد از این رو باید با جمع آوری داده ها همان بخش هایی که نیاز به تغییر و توسعه دارد را تحلیل کند. البته برخی از کسب و کارها برای تحیلیل داده های سازمان خود نیرو استخدام می کنند ولی کارشناسان توصیه می کنند که بهتر است کسب و کارها از نیروه ای کارامدی که به امور مالی ریاضی و بازاریابی و … تسلط دارند به کار بگیرند و از انها بخواهند تا داده ها را کنند.
© کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه مهندسی آی کن میباشد.
پاسخ دهید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.