تحلیل تنها تحویل یک پروژه خوب و قرار دادن در قفسه نیست، بلکه آن یک چرخه مداوم از درک و بهبود عملکرد فرایند کسب و کار است. از این رو باید تحلیل در نقاطی در کسب و کار بر پرسش هایی متمرکز شود. سازمان ها از تحلیل استفاده می کنند چون از تصمیم گیری های سازمانی به خوب یپشتیبانی می کند. استفاده از تحلیل موجب تسریع در نیروی کار و کسب ارزش بیشتر می شود. امروزه رقبا شرکت هایی هستند که از بینش دارند و داده های بزرگ کسب و کار خود ارزشمند می دانند و از تحلیل برای رشد کسب و کارخود استفاده می کنند. اکنون شرکتهایی که رقیب محسوب می شوند می دانند تحلیل در خط مقدم و دستور کار آنها قرار دارد و رهبران آنها به این اهمیت پی برده اند.
عملیات کسب و کارها در دنیای مدرن امروزی بسیار پیچیده است و معمولا همه کسب و کارها محرمانه عمل می کنند و می دانند که نمی توانند روی حس غریزه خود برای رهبری کسب و کار اعتماد کنند از این رو اکثر شرکت ها می دانند که به یک زیر مجموعه ای برا ی تحلیل کسب و کار خود نیاز دارند . البته مدیران و رهبران سازمان های اهمیت تحلیل را می دانند ولی مهم این است که این حس به تمامی اعضای سازمان ها منتقل شود. بسیاری از شرکت ها دیگر از تحلیل به عنوان یک ابزار تجاری استفاده می کنند تا از رقبای خود عقب نمانده و بهتر عمل کنند.
ولی چگونه باید از تحلیل استفاده کرد و در پیش بینی ها از آن کمک گرفت؟ سازمان ها و شرکت ها باید بدانند از جایی که هستند باید کار تحلیل را شروع کنند. باید وضعیت فعلی کسب و کار خود را درک کنند و یک نقطه شروع پیاده سازی را انتخاب کنند. خودارزیابی صادقانه ، اولین گام برای بهبود کسب و کار است و با تحلیل خوب مشکلات و شکاف هایی که در شرکت وجود دارد و موجب اختلال در توسعه کسب و کار می شود، شناسایی و رفع می شوند.
از سوی دیگر باید سوال های هوشمندانه پرسیده شود به این معنا که باید بینش کافی نسبت به کسب و کار وجود داشته باشد تا تحلیل خوبی صورت گیرد. سوال های خوب بستگی به بینش و آگاهی است که نسبت به کسب و کار وجود دارد. سازمان ها باید بدانند برای یک تحلیل خوب چه داده های باارزشی دارند و چه درایو و سندی با ارزش است و باید این سوال ها پرسیده شود که چطور باید اهداف سازمان در مقابل رقیبان را اندازه گیری کرد؟ چه سرمایه گذاری باید صورت گیرد تا سرمایه برگردد؟ و برای تحلیل ها چه اطلاعاتی نیاز است؟ برای پاسخ به این سوال ها باید به سیگنال های مهم که اصل اساسی بهتر در تجزیه و تحلیل است، گوش داد. سیگنالها در همه جای شرکت ها هستند تنها باید بتوان آنها را رمزگشایی و ادغام و برای توسعه و بهره وری بالا در سازمان بکاربرد. ضروری است که اطلاعات را به صورت خودکار برای پردازش به افراد تحویل داد و باید پاسخ های خودکار به همان اندازه تحویل گرفت و تا به سرعت به فرایند تصمیم گیری کمک کند به عبارتی اقدام به موقع می تواند هزینه ها را کاهش دهد.
روش ارائه اطلاعات به اندازه خود اطلاعات نیز مهم است و اینکه باید فرمت آنها یکسان باشد تا کاربران را با خود درگیر کند و به جستجوهای آنان پاسخ دهد در غیر این صورت تحلیل داده ها و اطلاعات مفید نخواهد بود و نادیده گرفته خواهد شد بنابراین باید تصویرسازی درستی از تحلیل اطلاعات برای تعامل بهتر با کاربران ایجاد شود. فرهنگ استفاده از تحلیل داده ها باید در سازمان ها به فرهنگ تبدیل شود سازمان هایی که در استفاده از تحلیل داده ها پیشرو هستند و آن را به یک فرهنگ تبدیل کرده اند، اجرایی شدن فرایند های کسب و کار خود را آسان می کنند. باید گفت برای تحلیل مناسب ابزار و تکنینک های خوبی نیز باید بکار برد برای برای ابزار خوب سرمایه گذاری کرد ابزاری که انعطاف پذیر هم باشد و با رشد سازمان نیز رشد کند و پاسخگوی نیازهاس تحلیلی شرکت ها باشد.
پاسخ دهید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.