همیشه این سوال پیش می آید که چرا تعداد بالای مشتری و افزایش مشتری برای کسب و کارها مهم است؟ شرکت ها مانند انسان ها هستند و باید رشد کنند بنابراین اگر رکود داشته باشند و متوقف شوند می میرند بنابراین اگر کسب و کارها پایه مشتری خود را رشد ندهند از مشتریان فعلی اشباع شده و رشدی در بین نخواهند داشت. از این رو باید با ایجاد نوآوری در کسب و کار و انجام بسیاری از کارها مشتریان را افزایش داد تا از مرگ کسب و کار جلوگیری کرد.
یکی از راه هایی که باعث رشد مشتریان می شود برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است و این یک ضرورت محسوب می شود و از سوی دیگر توجه به مشتری خود ارزش کسب و کار را بالا می برد از این رو اگر مشتریان مورد توجه کسب و کارها باشند، وفادار خواهند ماند. کسب و کارها باید بدانند که افزایش ۵ درصدی مشتری و حفط آنها و تبدیل کردن آنها به مشتریان وفادار موجب می شود مشتریان کسب و کار ۷۵ درصد رشد کنند اما مهم این است که چگونه می توان این ۵ درصد مشتری را جذب کرد. از این رو راه های ساده برای بدست آوردن مشتریان بیشتر وجود دارد.
اول اینکه کسب و کارها بهتر است خبرنامه رایگان به مشتریان بالفعل و بالقوه ارائه شود تا مشتریان بالقوه از کارهای کسب و کار مطلع شوند. اگر محتوای خود در خبرنامه ارائه شود مشتریان بالقوه بیشتر درباره کسب و کار می دانند.
بهتر است از نظرات مشتریان بالقوه خود باخبر شوید. مردم خوشحال می شوند تجربیات آنلاین و آفلاین خود را در اختیار کسب و کارها قرار دهند و از این کار لذت می برند تا درباره آنها صحبت کنند از این رو یک نظر سنجی کوتاه می تواند در این زمینه بسیار موثر واقع شود. پس بهتر است در وبسایت خود از اینگونه نظرسنجی ها قرار دهید و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
باید به مشتریان بالقوه همانقدر که به مشتریان بالفعل توجه می شود، توجه کرد و ارزش قائل شد. ار این رو باید با مشتریان بالقوه با احترام رفتار کرد و اقدام های مناسب را انجام داد. چون وقتی مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل می شود حداقل در صورت رضایت با سه دوست خود درباره تجربه مثبتش صحبت می کند. محتوای وب سایت کسب و کار خیلی مهم است و از این رو باید دارای مطالب مفید و خوب و آموزنده ای باشد تا بازدیدکنندگان جدید و مشتریان بالقوه را جذب کند. از این رو کسب و کارها باید مطالب خود را در وبلاگ و سایت ها منتشر کرد و مشتریان را در جریان اخرین اخبار کسب و کار قرار داد. از سوی دیگر باید به گونه ای عمل کرد که وب سایت با مطالب در موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته باشند و خودنمایی کنند.
کسب و کارها برای افزایش تعداد مشتریان خود باید از شبکه های اجتماعی و رسانه ها کمک بگیرند و آن را به کاربران معرفی کنند. به گفته کارشناسان هر کاربر در فیسبوک ۲۲۹ دوست دارد و وقتی محتوای جدیدی ارائه شود و نظر مشتری را جلب کند می توان با دیگران به اشتراک بگذارد. حضور در شبکه های اجتماعی به کار شما ارزش می دهد و مشتریان افزایش یافته و نام تجاری شما را به ذهن می سپارند.
© کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه مهندسی آی کن میباشد.