میان بازاریابی برای تجارت بین شرکت ها (Business to Business) و بازاریابی که مستقیما با مصرف کننده در ارتباط است (Business to Consumer) تفاوت وجود دارد. اگر چه که در هر دو نوع بازاریابی شما هنوز هم یک محصول را به یک فرد می فروشید، اما تجربه نشان می دهد که تفاوت بین این دو نوع بازاریابی ها عمیق است.
هنگامی که هدف شما بازاریابی از نوع B2B است، متوجه خواهید شد که برای اینکه بتوانید روند فروش را بهبود بخشیده و در زمان و پول نیز صرفه جویی کنید، تلاش بیشتر و کار سخت تری را پیش رو دارید. این سختی کار با توجه به اینکه خرید های B2B مبتنی بر منطق بوده و خریدهای B2C بیشتر بر احساسات متکی است، قابل توضیح است.
یک حقیقت واضح این است که هزینه برای فروش در بازاریابی B2B بیشتر و به طور معمول بالاتر از هزینه های بازاریابی B2C است. ساده ترین راه برای توضیح این مطلب این است که معامله B2B اغلب توجه بیشتری را به خود جلب کرده و افراد تمایل بیشتری به تفکر و تعمق داشته و نیاز به تصمیم گیری سازنده در مورد انجام آن معامله دارند.
در حالیکه مصرف کننده در بازرایابی B2C اغلب از آنجایی که نیازی به تضمین و اثبات بازپرداخت سرمایه گذاری برای خرید را ندارد ، راحت تر خرید خود را انجام می دهد .
در این دوره تفاوت های این دور روش بازاریابی و فروش را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
این دوره به صورت آنلاین توسط آکادمی گروه مهندسی آی کن و طی 2 جلسه برگزار می گردد.
زمانبندی جلسات به صورت ذیل می باشد:
1- جلسه اول شنبه 20 آذر 1400- ساعت 14 الی 15
2- جلسه دوم سه شنبه 23 آذر 1400- ساعت 14 الی 15
مسئول آکادمی گروه مهندسی آی کن کارشناس خبره حوزه بانک های اطلاعاتی
رایگان!
پاسخ دهید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.