16 آوریل 2018 اخبار آی کن0 نظر
راه های افزایش مشتری کدامند؟

راه های افزایش مشتری کدامند؟

راه های افزایش مشتری کدامند؟

افزایش رضایت مشتریان

اگر صاحب کسب و کاری هستید و می خواهید پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید باید کارهای مختلفی که مفید واقع می شوند را انجام دهید. زمانی یک کسب و کار موفق خواهد بود که طرفداران و علاقمندان و بازدیدکنندگان از کسب وکار و محصولات و خدمات آنها به مشتری تبدیل شوند از این رو جذب مشتری بسیار مهم است. برای جذب و افزایش مشتری باید مخاطبان را به وسیله دانش که دارای قدرت بالایی است، شناخت. باید کسب و کارها بدانند که هدف از کسب و کاری که راه اندازی کرده اند چیست؟ پاسخ به این یک سوال می تواند کسب و کاری را یک گام جلوتر از رقبا نگه دارد و یک گام به موفقیت نزدیکتر کند.

مشتری ایده آل من

کسب و کارها باید قبل از جذب مشتری چند سوال از خود بپرسند که مشتری ایده آل من چیست؟ چه چیزی موجب می شود مشتری ایده ال شناخته و مشخص شود؟ کسب و کار من چه چیزی فراهم می کند تا زندگی مردم را بهتر و کارآمدتر کند؟ اگر کسب و کارها به این سوال ها پاسخ دهند می توانند مشتریان جدیدی یافته و تعداد آنها را افزایش دهند.

افزایش مشتریان

برای این افزایش مشتری، کسب و کارها باید به شبکه های مختلف صنایع متصل شوند. باید به مکان های تجاری بروند و به اتاق های بازرگانی ملحق شوند. باید در نمایشگاه های تجاری شرکت کنند. باید صاحبان کسب و کارها همیشه کارت تجاری و کسب و کار خود را در جیب داشته باشند و کسب و کار خود در هر لحظه و مکانی معرفی کند. باید عضو انجمن ها شوند و به شبکه های کسب و کار خود بپیوندند، چرا که ملحق شدن به این شبکه ها و به خصوص انجمن ها موجب می شود که دانش صاحبان کسب و کار با شرکت در کلاس های آموزشی افزایش یابد و … از این رو این موضوع مهم رقابتی است و می تواند عاملی برای جذب مشتریان باشد.

محصولات و خدمات رایگان و یا با تخفیف

باید درباره منطقه در خصوص کسب و کاری که راه انداخته شده است تحقیق کرد که رهبران این کسب و کار چه کسانی هستند؟ چشم اندار کسب و کار چیست؟ در چند سال گذشته چه تغییراتی در این کسب و کار ایجاد شده است؟ کسب و کارها باید از روش های آنلاین غاقل نشوند و برای معرفی و گسترش کسب و کار خود استفاده کنند تا بتوانند با مشتریان جدید آشنا شوند. مردم از داشتن چیزهای رایگان و تخفیف لذت می برند از این از این روش برای جذب مشتری باید استفاده کرد.

بازاریابی دهان به دهان و بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی به روش دهان به دهان امروزه نیز دارای ارزش بالایی است و و مردم سفیرانی در معرفی کسب و کارها هستند . به عبارتی شرکا محسوب می شوند از این رو باید کاری کرد که این نوع تبلیغ افزایش یابد. راه اندازی وبلاگ و سایت و شبکه های اجتماعی نیز مهم است بنابراین باید کسب و کارها روی این بخش نیز تمرکز کنند. استفاد ه از شبکه های اجتماعی داخلی کشورها و شبکه های اجتماعی مطرح جهان مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و … نباید غافل شد. هر فردی با تعداد زیادی از افراد در ارتباط است و می تواند از این طریق مشتریان را افزایش داد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *