سامانه رصد الکترونیک برخط مکاتبات دستگاه‌های اجرایی

سامانه‌ای است که دستورات و پی نوشت‌های رئیس جمهور محترم و مقامات نهاد ریاست جمهوری و گردش الکترونیکی برخط مکاتبات دستگاه‌های اجرایی را به صورت درخت واره مورد پایش قرار داده و متناسب با سطوح دسترسی گزارش های مربوطه را ارائه می‌نماید. دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند ارسال و دريافت مكاتبات مراجعين حقيقي و حقوقي را از طريق کلیه کانال‌های ارائه خدمت اعم از ميز خدمت الكترونيكي، پرتال‌هاي دستگاهي، ميز خدمت غير الكترونيكي، دفاترپست و دفاتر پيشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی انجام دهند. ضروری است گردش اداري کلیه مکاتبات به صورت الكترونيكي بوده و با ارائه شناسه پیگیری، قابل رهگيري باشند. به منظور ارتقای سلامت و شفافيت اداري، تسهیل، تسريع، يكپارچه سازي و استنادپذيري الكترونيكي مكاتبات، رهگيري و پيگيري مكاتبات بين دستگاهي و همچنين حذف كاغذ با هدف كاهش هزينه‌ها، از سال 1383 اجرای این سامانه به دستگاه‌ها اعلام شده بود و دوباره کلیه دستگاه‌هاي اجرایی موظفند اند این سامانه را راه اندازی نمایند. به گزارش روابط عمومی گروه مهندسی آی کن از همایش بزرگ نظام اداری کشور در سال 1396 ، سرکار خانم دکتر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور در پایان سخنرانی خود سامانه “رصد استعلام و پیگیری پی نوشت ها و فرامین رئیس جمهور” را افتتاح کرد. شایان ذکر است این سامانه که برای اولین بار در کشور و در راستای تحقق دولت الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد توسط گروه مهندسی آی کن تولید شده است. گروه مهندسي آي کن باسابقه‌ای بیش از 18 سال در صنعت فناوری اطلاعات و افزون بر دوهزار و پانصد مشتری در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و صنایع بخش دولتی و خصوصی به‌عنوان تولیدکننده مجموعه نرم‌افزارهای BPMS ، سازمان الکترونيک و سیستم‌های جامع مالي و منابع انسانی ، با تولید مجموعه ای کامل از سامانه های مورد نیاز برای رسیدن به دولت الکترونیک (میز خدمت، شهروند الکترونیک، رصد و امضای دیجیتال) نقش پررنگی در همراهی با دولت ایفا نموده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *