آرشیو اسناد و مدارک
امروزه اسناد، مدارک و اطلاعات مکتوب یک سازمان و شرکت از چنان اهمیتی برخوردار شده است که لزوم مستند سازی در اولویت کاری تمامی شرکت ها، سازمان ها و ارگان ها کاملا احساس شده است. حجم زیاد اسناد، مدارک و اطلاعات موجود و اشغال بیش از حد فضا توسط این مستندات و نیز عدم دسترسی سریع و آسان، دقیق و به موقع به این اطلاعات باعث کاهش ارزش و عدم در دسترس بودن به موقع آن ها گردیده است.
از سوی دیگر رویکرد سازمان ها در جهت استاندارد سازی فرآیندها و رویه های سازمانی و همچنین الگوبرداری از یک مرجع جهانی معتبر؛ استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت (ISO9001,14001,TS16949 ) را به عنوان یکی از مراجع شناخته شده و معتبر برای تمامی سازمان ها مدنظر قرار داده است، که یکی از الزامات اصلی این استاندارد مقوله مستندسازی، به عنوان پایه و اساس سیستم مدیریت کیفیت می باشد. آنچه در موارد فوق مطرح گردید با وجود سیستم های سنتی بایگانی اسناد قابل دسترس نبوده و برای ارزش بخشی و قابل استفاده نمودن این اطلاعات می توان از سیستم مدیریت آرشیو اسناد و مدارک در سازمانها و شرکت ها سود برد. نرم افزار آرشیو اسناد و مدارک یکی از مناسب ترین و سریعترین راه حل ها جهت کاهش هزینه ها، فضای نگهداری اسناد و سرعت بخشیدن به امور جاری، بازیابی اطلاعات و دسترسی سریع، دقیق و آسان به اسناد و مدارک و جلوگیری از بین رفتن اطلاعات به مرور زمان می باشد .
با توجه به موارد فوق گروه مهندسی آی کن اقدام به تولید و پیاده سازی سیستم آرشیو اسناد و مدارک نموده است.
در اين محصول امكان تعريف شناسنامه اطلاعات اسناد براي مدبربت بهتر به همراه زونكن بندي قدرتمند و امكان تعريف بايگاني هاي متعدد با مجوزهاي دسترسي مختلف موجود مي باشد. به علاوه معماري نرم افزار امكان مديريت حجم بالاي اطلاعات را فراهم مي سازد و به دليل اين توانمندي ويژه، اين محصول براي آرشيوهاي تخصصي با حجم اسناد بالا توصيه مي شود.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]• ویژگی های آرشيو اسناد و مدارك آی کن:
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#d2d7e0″][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space height=”10″][vc_column_text]قابليت استفاده از طريق Web← زبان برنامه نويسي: C# ASP.Net
• سيستم عامل سرويسدهنده وب:
← Windows Server 2012 Datacenter[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][vc_single_image image=”6018″ img_size=”100×100″ alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space height=”10″][vc_column_text]موتور پايگاه داده
← SQL Server 2012 R2
• سيستم عامل پايگاه داده (DBMS):
← Windows Server 2012 R2[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/6″][vc_single_image image=”6016″ img_size=”100×100″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
• برخی مشخصات و امکانات ویژه سيستم آرشیو اسناد و مدارک آي كن عبارتند از :
- امکان آرشیو کلیه اسناد اعم از فیزیکی و الکترونیکی
- امکان تعریف تعداد نامحدود بایگانی سازمان
- امکان تعریف درختی زونکن ها بصورت نامحدود
- امکان تعریف سطوح مختلف دسترسی به ساختار درختی بدون محدودیت
- امکان سطح بندی در سطح فرم های سازمانی در 3 سطح سازمانی
- قابلیت انتقال ساختار درختی از یک بایگانی به بایگانی دیگر
- قابلیت کپی ساختار درختی از یک بایگانی به بایگانی دیگر
- امکان تعریف مجوز دسترسی ها تا سطح سند
- امکان تعریف سمت های امین برای دسترسی به اسناد و پرونده های خاص
- قابلیت ارجاع دسته بندی(زونکن) به اشخاص دیگر
- قابلیت ارجاع بخشی از اسناد داخل زونکن به اشخاص دیگر
- قابلیت مشاهده گردش یک مدرک و دستورات روی آن در حین گردش
- امکان جابحایی اسناد بین نسخه های متفاوت از نرم افزار آرشیو با استفاده از پروتکل FCF
- قابلیت مشخص نمودن زونکن در حالت های مخفی، فقط خواندنی و یا فقط ثبت برای افراد
- قابلیت تعریف کاربران متعدد با سطح دسترسی ها و فعالیت های مختلف به سیستم آرشیو سازمان
کلیپ معرفی اتوماسیون اداری آی کن:
اتوماسیون اداری آی کن مطابق با استاندارد ISO15408 و همچنین با تایید صلاحیت از مراجع ذی صلاح ، توانست مراحل مختلف آزمايشهاي Test Plan امنيتي را با موفقيت پشت سرگذاشته و ماحصل آن كسب تاييديه رسمي امنيت و ثبت نرمافزار سازمان الكترونيك تحت وب فرزين به عنوان تنها نرمافزار امن سازمان الكترونيك تحت وب در كشور ميباشد.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]• قابلیت های سيستم آرشيو و اسناد مدارك:
- امكان تعريف كاربران استفاده كننده از سيستم
- قابليت اعطاي سطوح دسترسي مختلف به كاربران
- قابليت تعريف شناسنامه ي اطلاعاتي (نقشه، گزارشات، پايان نامه، نقشه هاي جغرافيايي، مقاله، استانداردها، كتاب، CD، كاتالوگ، مجله).
- قابليت تعريف شناسنامه ي اسنادي كه خارج از مجموعه ذكر شده باشند. مانند انواع فايل ها، اسناد و مدارك غير متعارف هر سازمان و يا شركت (توسط مدير سيستم).
- قابليت تعريف فيلدهاي فرم هاي شناسنامه اي با قابليت جستجو بر روي شناسنامه ي فايل ها و اسناد.
- قابليت تعريف فيلد ويرايش نوع سند به صورت Text Box و يا Combo Box بر روي هر نوع مدرك و سند.
- قابليت ارتباط دادن شناسنامه ي اسناد و مدارك به طرح ها و پروژه هاي فعال و يا غير فعال سازماني.
- قابليت ارتباط دادن تعداد نامحدودي فايل، مدرك و سند به هر شناسنامه از مدارك.
- قابليت ايجاد قانون شماره گذاري براي هر نوع از انواع اسناد و مدارك.
- قابليت تعريف مكان هاي امضا براي تهيه كننده، تصويب كننده و … در ارتباط با هر فايل، مدرك و سند.
- قابليت ارجاع و ارسال فايل ها، اسناد و مدارك بين تيم فني و مديريتي به منظور مشاهده، تاييد، بايگاني و …
- نگهداري فايل ها و اسناد بر روي سرور و به صورت متمركز.
- تعريق ساختار بايگاني، با قابليت تعريف زونكن هاي مختلف و درختي جهت نگهداري اسناد و مدارك.
- قابليت نمايش و ذخيره فايل ها بر روي سرويس گيرنده (Client) به صورت: فايل هاي با فرمت گرافيكي متعارف (JPG , BMP ,TIFF , GIF و …) بر روي Client نسب شده باشد. مانند ( Autocad و نرم افزارهاي طراحي صنايع مثل پالايشگاه ها و پتروشيمي ها و …)
- قابليت انجام جستجوهاي ساده و پيشرفته با امكان جستجوي تركيبي بر روي فيلدهاي شناسنامه ي فايل ها، اسناد و مدارك تعريف شده.
- مديريت حجم فايل هاي ضميمه
- قابليت ثبت وضعيت هاي مختلف اسناد و مدارك بايگاني مانند: رزرو، امانت اسناد و …
- قابليت گردش اسناد موجود در آرشيو بر روي بستر اتوماسيون اداري آي كن.