[vc_row][vc_column][vc_btn title=”دانلود کاتالوگ” color=”danger” align=”left” link=”url:http%3A%2F%2Fhttp://new.ican.ir%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F08%2FBPMS.pdf||target:%20_blank|”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”742″ img_size=”3000*1500″ alignment=”center” css_animation=”slideInDown”][vc_column_text]

BPMS

RFP نرم افزار BPMS

در كشورمان ایران چند سالی است كه برخی از مجموعه ها از نرم افزارهای Open Source و یا نمایندگان محصولات خارجی استفاده نموده‌اند، كه در بسیاری از موارد به دلیل غیر بومی بودن و همچنین عدم امكان تغییر در آن ها، مشتریان به دنبال BPM های بومی و قدرتمند هستند. اعتماد گسترده مشتریان، گروه مهندسی آی‌كَن را بر آن داشت تا با تولید و ارائه محصولی بسیار قدرتمند و مطابق با آخرین ایده‌های مطرح در دنیا، زمینه حضور در بازار جهانی و صادرات نرم‌افزار را مهیا سازد. عرضه این نرم‌افزار با نام تجاری «ICAN BPMS (سیستم مدیریت فرآیندهای كسب و كار آی‌كَن)» به بازار داخلی و جهانی، به عنوان اولین نرم‌ افزار BPMS بومی، تحولی چشمگیر در صنعت نرم‌افزار ایران عزیز ایجاد نمود.

ICAN BPMS ، با رعایت کلیه استانداردهای BPM؛ چرخه تولید را به نحوی پیاده‌سازی می‌نماید كه هر فرآیند در طول عمر خود بتواند از طریق این چرخه، بهینه‌سازی شده و در نهایت، منجر به بهینه‌سازی فرآیندهای کسب وکار گردد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_ctation ctaction_background=”#1e73be” ctaction_background_hover=”#8224e3″ ctaction_link=”url:http%3A%2F%2Fhttp://new.ican.ir%2F%25d9%2585%25d8%25ad%25d8%25b5%25d9%2588%25d9%2584%25d8%25a7%25d8%25aa%2Fbpms%2F%25d8%25b3%25d9%258a%25d8%25b1-%25d8%25aa%25d9%2583%25d8%25a7%25d9%2585%25d9%2584-bpms%2F|||”]

سیر تکامل BPMS

[/ultimate_ctation][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ICAN BPMS

زیر ساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی‏ کن:

 ICAN BPMS، یک زیرساخت نرم‌افزاری مبتنی بر معماری سرویس‌گرا است و سازمان را قادر می‌سازد تا نرم‌افزارهای مورد نیاز خود درحوزه‌های مختلف را بر اساس تحلیل و سلیقه خود و با استفاده از یک محیط کاملا گرافیکی و مطابق با استاندارد  BPMN تولید کند و مورد استفاده قرار دهد. این زیر ساخت هم قابلیت طراحی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری از فرآیندهای کسب وکار را دارد که این قابلیت چرخه عمر فرآیندهای کسب و کار را به طور کامل پشتیبانی می‌نماید و هم می‌تواند بسیاری از فرآیندهای سازمانی را بازمهندسی کند.

با پیاده‌سازی زیرساخت ICAN BPMS، سازمان دارای زیرساختی خواهد بود که بتواند مبتنی بر آن نرم‌افزارهای سازمانی خودش را طراحی کند و بدون وابستگی به تولیدکننده و همچنین با اندکی آموزش، پرسنل می‌توانند بدون نیاز به دانش کدنویسی پیشرفته توسعه سیستم‌ها و تهیه نرم‌افزار در این زیرساخت را یاد بگیرند. به همین دلیل تهیه و تولید این نرم‌افزار موجب افزایش بهره‌وری سازمان و کاهش هزینه‌های مالی و زمانی خواهد بود.

با این نرم‌افزار می‌توانید با سایر سیستم‌های اطلاعاتی موجود در سازمان‌تان ارتباط برقرار کنید و فرم‌ها و فرآیندهای خاص خودتان را به صورت خودکار تعریف کنید. بهینه‌سازی مستمر فرآیندهای کسب و کار، تمرکز بر فرآیندها، امکان شبیه‌سازی و تست فرآیندهای سازمانی قبل از مرحله بهره‌برداری و قابلیت پیگیری و مانیتورینگ و بهینه‌سازی فرآیندها کار را برای شما آسانتر و قابل فهم تر خواهد ساخت.

این نرم‌افزار برای شما امکان دریافت گزارش‌ها و تحلیل‌های مدیریتی کاملی را ایجاد می‌کند که با استفاده از آن می‌توان تصمیم گیری‌های دقیقی را انجام داد.

چرخه مدیریت فرآیندها در ICAN BPMS مطابق با چرخه BPM است و شامل مراحل زیر می‌باشد:

  • مدل‌سازی و طراحی (Model and Design)
  • توسعه، اجرا و پیاده سازی (Develop and Deploy)
  • مدیریت و مانیتورینگ (Manage and Monitor)
  • آنالیز و بهینه‌سازی (Analyze and Optimize)
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”735″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”737″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”736″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”738″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color”][vc_column][vc_column_text]

برخی از ویژگی‌های ICAN BPMS:

  • قابلیت طراحی انواع فرم‌های الکترونیکی مورد نیاز سازمان (ساخت فرم‌های پیشرفته با قابلیت ارتباط چند به چند با جداول پایگاه داده)
  • دارای محیط تولید یکپارچه (Integrated Development Environment)
  • امکان ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی (سیستم ساز(
  • قابلیت استفاده از راه دور
  • داشبورد مدیریتی
  • امکان استفاده از زیر فرآیند
  • سیستم کاملاً مبتنی بر Ajax
  • امکان استفاده از کنترل‌های پیشرفته مانندGrid View، Tree View، Chart  و …
  • قابلیت ساخت رابط کاربری پیشرفته و اعتبارسنجی فرم‌ها در سمت سرویس گیرنده با استفاده از jQuery
  • امکانات امنیتی (محدود کردن زمان و مکان دسترسی، تعریف دسترسی‌های متنوع و کنترل مجوزها برای هر یک از سرویس‌ها، رمزنگاری اطلاعات، مکانیزم‌های قوی در هویت‌سنجی، حفظ امنیت اطلاعات و سرویس‌دهنده و)
  • انعطاف‌پذیری بالا و چابکی سازمان (Agility) در پیاده‌سازی سریع و صحیح قوانین سازمانی
  • امکان شناخت سریع و راحت گلوگاه‌ها و از بین بردن آن‌ها در فرآیندهای کسب و کار
  • شفاف‌سازی فرآیندهای سازمان (Visibility)
  • تحلیل اثر ‌بخشی پرسنل درگیر در فرآیندهای کسب و کار
  • کاهش زمان پیاده‌سازی فرآیندها و ارائه خدمات جدید
  • سادگی اعمال قوانین سازمانی در چرخه بهبود مستمر فرآیندها
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_ctation ctaction_background_hover=”#1e73be” ctaction_link=”url:http%3A%2F%2Fhttp://new.ican.ir%2F%25d9%2585%25d8%25ad%25d8%25b5%25d9%2588%25d9%2584%25d8%25a7%25d8%25aa%2Fbpms%2Fbenefits-of-bpms%2F|||”]

← آشنايي كامل با مزيت هاي  ICAN BPMS →

[/ultimate_ctation][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_tta_accordion c_align=”right” c_position=”right” active_section=”0″ collapsible_all=”true”][vc_tta_section title=”امكان تعريف قوانين كسب و كار:” tab_id=”1511260977556-67684367-2618″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7646″ img_size=”large”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text] قوانين كسب و كار در فرآيند مرخصي

  • امكان محاسبه ي مانده ي مرخصي
  • عدم امكان گرفتن مرخصي در خارج از شيفت كاري
  • اصلاح مرخصي در تداخل با كاركرد و ماموريت
  • پيدا كردن مدير مربوطه بر اساس قوانين داخلي (تاييد دو مرحله اي و يك مرحله اي)
  • تغيير مسير فرآيند بر اساس فيلدهاي فرم (نوع مرخصي استعلاجي، استحقاقي، بدون حقوق)

 

 

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”امكان تعريف فرم هاي سازماني مختلف:” tab_id=”1511260977674-977facb3-2f2c”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7647″ img_size=”large”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
  • امكان ساخت فرم هاي چند سطحي Master – Detail
  • امكان تعريف فرم هاي تودرتو
  • امكان اتصال يك فرم به چندين جدول
  • امكان استفاده از Editor هاي مختلف
  • امكان تعريف فرم، مستقل از فرآيند
  • امكان تكميل خودكار فيلدهاي فرم بر اساس پارامترهاي موجود
  • امكان استفاده از كنترل هاي پيشرفته (جداول پويا، كنترل درختي، چارت و …)
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”امكان برقراري ارتباط با ساير سيستم هاي اطلاعاتي موجود در سازمان:” tab_id=”1511261228989-4ff7974a-0278″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7648″ img_size=”large”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
  • امكان فراخواني وب سرويس (فراخواني ساير سيستم ها)
  • امكان تعريف وب سرويس (فراخواني توسط ساير سيستم ها)
  • امكان دسترسي مستقيم به بانك هاي اطلاعاتي
  • امكان فراخواني توابع راه دور RPC
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”تعريف فرآيندهاي خودكار و نيمه خودكار:” tab_id=”1511261326544-163a0e81-045c”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7649″ img_size=”large”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
  • امكان شروع فرآيند با استفاده از زمان‌سنج
  • امكان شروع فرآيند با وقوع يك رخداد
  • امكان شروع فرآيند با فراخواني از خارج از نرم افزار
  • امكان آغاز يك فرآيند در فرآيند دیگر
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”شبيه ساز فرآيند:” tab_id=”1511261412419-714e6489-c3cc”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7650″ img_size=”large”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
  • امكان شبيه سازي مراحل اجرايي فرآيندها
  • مشخص كردن گلوگاه هاي فرآيندي

 

 

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”معماري سرويس گرا:” tab_id=”1511261487880-3693e032-bc35″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7651″ img_size=”300×300″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
  • توزيع پذيري سيستم
  • SOA Governance
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”نظارت بر فعاليتهاي كسب و كار:” tab_id=”1511261618593-d221b123-a64d”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7652″ img_size=”300×300″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
  • وضعيت اجراي فرآيندها (فرآيندهاي درحال اجرا، خاتمه يافته، متوقف شده)
  • زمان اجراي فرآيندها (زمان كمينه، بيشينه، مطلوب)
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”داشبورد مديريتي:” tab_id=”1511261713828-836cd59b-08b8″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7653″ img_size=”300×200″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
  • طراحي گزارشات بر اساس نمودارها
  • نمودارهاي چندسطحي
  • انواع نمودارهاي ميله اي، دايره اي، خطي، درجه اي و …
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”8267″ img_size=”140×140″ alignment=”center”][vc_column_text]

Monitoring در ICAN BPMS:

مانیتورینگ عبارت است از فرایند جمع‌آوری و آنالیز سیستماتیک و استفاده از اطلاعات حاصل‌شده برای ردیابی یک فرایند در راستای دستیابی به اهداف خاص و یک راهنما برای تصمیمات مدیریتی. عملیات مانیتورینگ معمولاً روی فرآیندها پیاده می‌شود، مثلاً این‌که یک فرایند کی و کجا اتفاق می‌افتد، چه کسی باعث آن بوده است و به چند نفر می‌رسد.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”8266″ img_size=”200×140″ alignment=”center”][vc_column_text]

بهره گیری از KPI در ساختار ICAN BPMS:

KPI به معنای شاخص کلیدی عملکرد می‏باشد. یک شاخص عملکرد کلیدی یک ارزش قابل اندازه­‏ گیری است که نشان می­ دهد که شرکت تا چه اندازه به شکل موثر به اهداف کلیدی کسب و کار دست پیدا می‏کند. سازمانها از KPI ها در چندین سطح مختلف برای سنجش موفقیت شان در دستیابی به اهداف بهره می­گیرند. KPI های سطح بالا بر عملکرد کلی شرکت تمرکز می­کنند و KPI های سطح پایین بر روی فرایندها در دپارتمان هایی مانند فروش، بازاریابی و یا مرکز تماس تمرکز می­کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”8270″ img_size=”150×150″ alignment=”center”][vc_column_text]

مدل سازی‏ در ساختار ICAN BPMS:

  • امکان استفاده از زیرفرآیند
  • امکان پیاده سازی مسیرهای موازی و شرطی
  • پشتیبانی از استاندارد مدل سازی
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”8268″ img_size=”150×150″ alignment=”center”][vc_column_text]

بهره گیری از BAM در ساختار ICAN BPMS:

(BAM Business Activity Monitoring یا نظارت بر فعالیت کسب و کار، برای سنجش BPM ضروری ست. BAM نظارت اتوماتیک بر فعالیت فرایند کسب و کار است و به صورت ماژولی از EAI، ERP یا محصولات BPM پیاده‌سازی می‌شود. به منظور استفاده از BAM باید شاخص‌های کلیدی کارآیی KPI شناسایی شوند و سیستمی به منظور نظارت و پاسخگویی به تغییرات به صورت بی‌درنگ ساخته شود. BAM سبب می‌شود تا سازمان بتواند سریعتر به فرصت‌ها و تهدیدهای جدید پاسخ دهد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_tta_accordion c_align=”right” c_position=”right” active_section=”0″ collapsible_all=”true” title=”برخي از سيستم ها و پروژه هاي طراحی و پیاده سازی شده مبتنی بر BPMS آی‌کن:”][vc_tta_section title=”سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی کشور (نهاد ریاست جمهوری):” tab_id=”1511267777769-6c8532a8-285d”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7666″ img_size=”large” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]

 یكی از مهمترین دغدغه های سازمان های آماری ثبت و به روز رسانی اطلاعات می‌باشد،گروه مهندسی آی كن با پیاده سازی فرآیند ثبت و بروزرسانی اطلاعات سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های كشور توانست صحت و به روز بودن اطلاعات آبادی های كشور را در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم كشورمعاون اول رییس جمهور بهبود چشمگیری بخشد. یكی از وی‍ژگی ها این سیستم ارائه داشبورد نظارتی می باشد، این امكان موجب بررسی، مقایسه و گزارش گیری سریع از اطلاعات تمامی آبادی های كشور گردیده است.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”سامانه ی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری:” tab_id=”1511267777953-75c9c7ab-359c”][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7667″ img_size=”large” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]

 سامانه ی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری برای رسیدگی به گزارش تخلفات اداری مطرح شده از سوی سازمان بازرسی کل كشور به هیات رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری طراحی گردیده است.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”سامانه دسترسی به اینترنت (نهاد ریاست جمهوری):” tab_id=”1511268249678-7b19b27d-8658″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7668″ img_size=”large” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]

 تمامی پرسنل نهاد ریاست جمهوری برای اتصال به سرویس اینترنت می بایست درخواست خود را به مركز فنآوری اطلاعات،ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری ارائه دهند، اجرای سه فرآیند در خواست دسترسی به اینترنت، درخواست تغییر مشخصات سرویس اینترنت و قطع دسترسی به اینترنت موجب تسریع در رسیدگی به درخواست ها و رضایت پرسنل نهاد ریاست جمهوری گردید.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”سامانه درخواست ثبت آثار ادبی- هنری (وزارت فرهنگ و ارشاد):” tab_id=”1511268455221-49668cef-bf93″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7669″ img_size=”large” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]

 هر فرد ایرانی و غیر ایرانی برای ثبت اثر ادبی و یا هنری خود از طریق پرتال ارتباط با مردم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام می‌نماید. ثبت و رسیدگی به درخواست های صدور گواهینامه مالکیت فکری و معنوی از طریق فرآیند های پرتال ارتباط با مردم، فرآیند درخواست ثبت اثر ادبی-هنری، فرآیند گواهینامه مالکیت فکری و معنوی و  فرآیند رفع نقص میسر می‌باشد. یكی از ویژگی های این سیستم قابل پیگیری بودن وضعیت درخواست در هر مرحله از گردش كار هر یك از فرآیندها می باشد.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”سیستم مطفا:” tab_id=”1511268591055-360de1cd-ab96″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”7670″ img_size=”large” alignment=”center” onclick=”link_image”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]

 سیستم مطفا برای مدیریت طرح های فوق و توزیع و انتقال طراحی و پیاده سازی گردیده است. این سیستم شامل زیر فرآیند های متعدد، بانک های اطلاعاتی متعدد و ارتباطات گوناگونی می باشد که تیتروار به تعدادی از آنها در زیر اشاره شده است:

  • دریافت ابلاغیه
  • مشخص نمودن انواع پروژه پروژه¬ها(پست، خط، دیسپاچینگ، فیبرنوری)
  • انتخاب تیم پروژه
  • اولویت بندی پروژه های برای اجرا
  • تهیه دستور كار
  • انتخاب مشاور (برای پروژه های مختلف و به روش های گوناگون مورد تحلیل و پیاده سازی قرارگرفته است.)
  • انتخاب ناظر
  • تهیه لیست مدارک طراحی
  • تهیه مدارک طراحی
  • انتخاب پیمانکار (برای پروژه های مختلف و به روش های گوناگون مورد تحلیل و پیاده سازی قرارگرفته است.)
  • عملیات اجرا (برای پروژه های مختلف و به روشهای گوناگون مورد تحلیل و پیاده سازی قرارگرفته است و برای هر مجری فرآیند های مربوط به آن مجری دیده شده است.)
[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_ctation ctaction_background=”#1e73be” ctaction_background_hover=”#dd3333″ ctaction_link=”url:http%3A%2F%2Fhttp://new.ican.ir%2F%25d9%2585%25d8%25ad%25d8%25b5%25d9%2588%25d9%2584%25d8%25a7%25d8%25aa%2F%25db%258c%25da%25a9%25d9%25be%25d8%25a7%25d8%25b1%25da%2586%25d9%2587-%25d8%25b3%25d8%25a7%25d8%25b2%2F|||”]

←یکپارچه ساز آی کن→

[/ultimate_ctation][/vc_column][/vc_row]