مدیریت هوشمند کسب و کارها اکنون دیگر یک ضرورت حیاتی به شمار میآید.
محسن جمالی رییس کمیسیون پورتال و اتوماسیون اداری طی مصاحبه ای با روابط عمومی سایت نظام صنفی رایانه ای استان تهران ابراز داشتند که در شرایط اقتصادی کنونی شرکت ها باید هوشمندانهتر عمل نمایند.
کمیسیون پورتال و اتوماسیون اداری، یکی از کمیسیونهای چهارگانه نرمافزاری است. محسن جمالی رییس این کمیسیون میگوید: «خوشبختانه کمیسیون ما از مشارکت فعال بازیگران اصلی و نامهای مطرح حوزه پورتال و اتوماسیون اداری برخوردار است. با اینکه تعدادمان زیاد نیست، اما خوشبختانه به دلیل پشتوانه صنفی قوی میتوانیم اهدافمان را به خوبی پیش ببریم.»
جمالی معتقد است در شرایط اقتصادی کنونی باید هوشمندانهتر پیش رفت، مشکلاتی که دامن کل صنعت را گرفته در این حوزه هم پدیدار شدهاند و مدیریت هوشمند کسب و کارها دیگر یک ضرورت حیاتی به شمار میآید. در این راستا بحث و تبادل نظر اعضای صنف و همچنین آشنایی با راهکارهای مدیریت هوشمند و کاهش هزینهها هم برای شرکتها و هم برای مشتریانشان میتواند کمک بزرگی برای حفظ شرکتها و کمک به رشد آنها باشد.
این کمیسیون از ابتدای تشکیل، مواردی را تعیین کرده که با اولویت بیشتری به آنها رسیدگی کند و در مدت کوتاهی که از تشکیل آن میگذرد، توانسته برخی از آنها را به اجرا نیز برساند. یکی از موضوعات مهم، موضوع بحثبرانگیز تعرفه بوده است. این کمیسیون جلسات زیادی را حول این موضوع برگزار کرده و در این مورد به سازمان اعلام نظر کرده است. جمالی میگوید بحث تعرفه نیاز به هماندیشی بیشتری دارد و اضافه میکند: «در سالهای گذشته زحمات زیادی برای ارایه تعرفه کشیده شده و منتشر شده است، اما تعرفه امسال با مدل دیگری تدوین و بسیار بحث برانگیز شد. کمیسیون ما پیشنهادهایی دارد که به زودی به صورت مکتوب برای دبیر سازمان ارسال خواهیم کرد تا در هیات مدیره هم مطرح شود و امیدواریم که مشکل تعرفه به زودی حل شود. پیشنهاد دیگری هم داریم و آن این است که مساله تعیین تعرفه اساسا برونسپاری شود. فکر میکنیم این موضوع بسیار تخصصی است و برونسپاری آن میتواند یک راه حل خوب و درست باشد تا در سالهای آینده شاهد مشکلات کنونی نباشیم. این پیشنهاد از جانب کمیسیون ما به هیات مدیره مطرح خواهد شد تا در مورد آن هماندیشی صورت بگیرد.»
برنامهریزی برای بازار اتوماسیون و پورتال داخلی، توسعه ارتباطات فنی بین نرمافزارها و موضوع ECE2، ارایه سند شمس، استفاده از ظرفیتهای سازمان نظام صنفی و ایجاد یک دایرکتوری، بحث و تبادل نظر درباره پارامترهای فروش سامانهها برای جلوگیری از سردرگمی و ایجاد شفافیت برای شرکتها و مشتریان از دیگر مواردی است که کمیسیون پورتال و اتوماسیون اداری از ابتدای تشکیل در دستور کار خود قرار داده است.
رییس کمیسیون پورتال و اتوماسیون اداری همچنین به موضوع حضور شرکتهای نرمافزاری در الکامپ اشاره میکند و میگوید: «چند سال پیش نرمافزاریها حضور پررنگی در نمایشگاه الکامپ داشتند، اما شاهد بودیم که این شرکتها کمکم از نمایشگاه حذف شدند. ما تلاش می کنیم که این حضور را دوباره پررنگ و چشمگیر کنیم و به این منظور تصمیم داریم منطقه خاصی را به نرمافزاریها اختصاص بدهیم. میخواهیم با حمایت نظام صنفی یک فضای حرفهای و تخصصی را در اختیار نرمافزاریها بگذاریم تا این شرکتها در کنار هم قرار بگیرند و بتوانند بازدیدکنندگان خود را داشته باشند. اعتقاد داریم این همگونی فضا و در کنار هم قرارگرفتن شرکتهای این حوزه میتواند شوق ازدسترفته شرکتها برای الکامپ را بازگرداند.»