شاید فکر کنید همین که کسب و کار شما بودجه ای برای پیدا کردن مشتری کنار گذاشته است، کافی است؟ و با این بودجه می توان مشتریان جدید پیدا کرد و فروش را افزایش داد؟ البته می توان با این بودجه کنار گذاشته شده تعداد زیادی تبلیغات آنلاین و آفلاین انجام داد یا روابط عمومی کسب و کار را فعال کرد و درباره کسب و کار اطلاعات ارائه دهد و محصولات را معرفی کرد ولی باید گفت که این یک جهان کاملی برای افزایش مشتری و فروش نیست. اما چه باید کرد که تعداد مشتریان بالا رود و فروش بیشتر شود؟ در کجاها باید به دنبال مشتریان بیشتر بود؟
باید گفت که باید از خلاقیت ها استفاده کرد و آنها را آموخت و داشتن و یادگیری خلاقیت ها برای کارآفرینان و کسب و کارها ضروری است. شاید به نظر برسد که یافتن مشتریان از میان نام هایی که جالب به نظر نمی رسند موثر واقع نمی شود ولی استفاده از دفتر تلفن با نام های نامانوس تا لیست های خرید تا فناوری های جدید و اینترنت و موتورهای جستجو و ایجاد وب سایت و … می تواند کسب و کارها را به جذب مشتری رهنمون کند.
باید کسب و کارها ابتدای امر مشتریان خود را بشناسند و بدانند چه کسانی می توانند از محصولات و خدمات آنها اسفاده کنند. اینکه کسب و کار چه چیز خاصی در بین بازار رقابتی به مشتری ارائه می دهد. کسب و کارها باید درباره بازار خود به خوبی تحقیق کنند و بین انگیزه کسب و کار برای فروش یک محصول و خدمات با انگیزه مشتری برای دریافت خدمات و خرید محصول تفاوت عمده قائل شوند چرا که این دو کاملا متفاوت است. اول اینکه کسب و کار باید انگیره خود را از تولید محصول و خدمات به صورت دقیق مشخص کند و از سوی دیگر به دنبال انگیزه های مشتریان باشد.
اگر کسب و کارها به دنبال یافتن مشتری هستند باید به نیازهای آنها گوش و آنها را به خوبی درک کنند . در حقیقت کسب و کار نباید به دنبال راه حلی برای حل مشکلات مشتریان باشند بلکه باید تنها نیاز های آنها را بشناسند و در این راستا اقدام کنند. از این رو راه های زیادی برای شناخت مشتریان و نیازهای آنها وجود دارد. به عنوان نمونه می توان ابتدا به مراکر تحقیقاتی مراجعه و داده های آماری را بررسی و مطالعه کرد. این داده های آماری هستند که تعداد جمعیت منطقه، سن افراد، درآمد و … غیره را به درستی می دانند و با توجه به آنها می توان به فکر تامین نیازهای مشتریان بود و وقتی نیاز مشتری تامین شود و رضایت داشته باشد ماندگار می شود و مشتریان زیادی را نیز برای شرکت و کسب و کار به ارمغان می آورد.
یکی دیگر از راه های شناخت نیازهای مشتریان مراجعه به بحث های روانشناسی است. باید نگرش ها و عقاید و علایق مردم منطقه ای که کسب و کاری می خواهد در انجا خدمات و محصول ارائه دهد، را بشناسد. بررسی فرهنگ بسیار در جذب مشتری مهم است. باید کسب و کارها عادت های خرید مردم و مشتریان بالقوه خود را بدانند از سوی دیگر باید بدانند مشتریان بالقوه آنها کجاها خرید می کنند تا با ارائه ان بتوانند مشتریان را جذب کنند. کسب و کارها نباید دروازه بانان را نیز فراموش کنند. به عنوان مثال در بخش کودک و نوجوان والیدن نیز نقش دارند از این باید تمام جوانب را سنجید و مهمتر اینکه در بخش فروش باید افراد خوب و حرفه ای استخدام کرد چرا که رفتار و نوع برخورد این افراد می تواند در اینکه بازدیدکننده ای به مشتری و به خصوص مشتری وفادار تبدیل شود بسیار مهم است.
© کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه مهندسی آی کن میباشد.
پاسخ دهید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.