17 ژوئن 2017 اخبار فناوری اطلاعات0 نظر
گوگل برای دومین سال پیاپی، ارزشمندترین برند جهان نام گرفت؛ اپل در رده دوم

گوگل برای دومین سال پیاپی، ارزشمندترین برند جهان نام گرفت؛ اپل در رده دوم

موسسه تحلیلی Kantar Millward Brown اخیراً در گزارش تازه خود اعلام کرده که کمپانی گوگل برای دومین سال پیاپی، موفق به کنار زدن اپل شده و ارزشمندترین برند جهان نام گرفته است. اپل که از سال 2010 الی 2015 میلادی به مدت شش سال در رده نخست لیست ارزشمندترین برندها قرار داشت، امسال هم مثل سال گذشته در رده دوم جای گرفته است.

آمار تحلیلگران نشان می دهد که ارزش برند اپل طی سال گذشته میلادی، با رشدی 3 درصدی به 234.7 میلیارد دلار رسیده و در همین حال، رشد هفت درصدی گوگل سبب شده تا ارزش برندش تا 245.6 میلیون دلار افزایش یابد. دقیقا مشخص نیست که چه عامل یا عواملی سبب شده اپل طی دو سال گذشته، بازی را به گوگل ببازد اما شاید اصلی ترین فاکتور، عدم هیجان برای محصولات اخیر کمپانی باشد. یا شاید از طرف دیگر، مردم با دیدن پروژه اتومبیل های خودران و دیوایس هوم گوگل، علاقه بیشتری به کمپانی غول جستجوگر یافته اند.

گروه مهندسی آی کن ، اتوماسیون اداری ، حسابداری تعهدی ، BPMS

گذشته از این دو کمپانی، مایکروسافت هم به رسم سه سال اخیر در رده سوم به چشم می خورد؛ هرچند که به لطف محصولات و سرویس های تازه اش، به عنوان مثال سرفس استودیو، افزایش 18 درصدی ارزش را پشت سر گذاشته است. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که در آینده دور یا نزدیک، کدام کمپانی این شانس را دارد تا گوگل، اپل و مایکروسافت را به چالش بکشد؟ پاسخ چیزی نیست جز آمازون.

این خرده فروشی در حال حاضر، جایگاه چهارم ارزشمندترین برندهای جهان را به خود اختصاص داده و طی سال گذشته، به رشد حیرت انگیز 41 درصدی دست یافته است؛ آن هم در حالی که تا همین 5 سال پیش، کمپانی در تقلا بود تا راهش را به لیست 20 برند ارزشمند جهان باز کند.

در نهایت لیست 5 برند ارزشمند جهان با فیسبوک تکمیل می شود و این پنج کمپانی، مجموعاً 25 درصد از ارزش کل 100 برند ارزشمند جهان را به خود اختصاص داده اند. گفتنی است که یوتوب، اسنپ و نت فلیکس هم برای اولین بار توانسته اند راه خود را به لیست مورد اشاره باز کنند. در صورت تمایل به مشاهده 100 برند ارزشمند جهان، می توانید از این لینک استفاده کنید.

منبع: سایت CNET

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *