نرم افزار حسابداری

برای تمام مشاغل اعم از دولتی و خصوصی، برای اینکه بتوانند سود دهی کسب و کار خود را مورد سنجش قرار دهند، پیگیری درآمدها و مخارج اهمیت زیادی دارد. امروزه کمتر کسی برای ساماندهی به داده‌‎های مالی خود از برنامه‌های اکسل و دفاتر سنتی استفاده می‌کند. سازمان‌ها به چابکی بیشتری در این حوزه نیاز دارند تا با کاهش خطاها و سرعت بخشیدن به محاسبات، بتوانند برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنند. به همین دلیل استفاده از انواع نرم افزارهای حسابداری در حوز‌ه‌های مختلف برای صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ، رواج پیدا کرده است.

مزیت‌های نرم افزار حسابداری
دارای تاییدیه سناما وزارت امور اقتصاد و دارایی
امکان اجرای همزمان چند سیستم حسابداری(نقدی، تعهدی و نیمه تعهدی)
امکان حسابداری همزمان چند شرکت/ سازمان
امکان ایجاد ساختار کدینگ به تشخیص مدیرمالی و بدون محدودیت در سطح
امکان تعریف انواع یادآوری ها برای رویدادهای خاص مالی مانند زمان سررسید چک و ...
امکان فراخوانی هوشمند اسناد ثبت شده در زیرمجموعه ها و انتقال به نسخه مرکزی (هلدینگ)

قابلیت‌های نرم افزار حسابداری

امکان تعریف دوره های مالی مختلف و به صورت نامحدود

قابلیت تعریف انواع جداول تفصیلی مستقل به صورت لیستی یا درختی و قابلیت الصاق نامحدود جداول تفصیلی به هریک از کدهای حسابداری

امکان آنالیز حساب ها به صورت تجمیع و سنواتی و امکان پیمایش حساب ها از تراز به سند

امکان تعریف و طراحی انواع کاربرگ های مالی (اظهارنامه، ترازنامه، ...) و وجود انواع گزارش های استاندارد و مدیریتی

امکان مغایرت گیری حساب های بانکی و انواع گزارش های دفاتر

انطباق کامل با دستورالعمل های حسابداری تعهدی و ثبت هوشمند/خودکار اسناد حسابداری

سیستم حسابداری چیست و چگونه کار می‌کند؟

سیستم حسابداری به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا انواع تراکنش‌های مالی، از جمله خریدها (هزینه‌ها)، فروش (فاکتورها و درآمدها)، بدهی‌ها (تامین مالی، حساب‌های پرداختنی) و غیره را پیگیری کنند و قادر به تولید انواع گزارش‌های آماری جامع و واضح است. نرم افزار حسابداری آی کن، بخش عمده ای از وظایف حسابداری مانند ثبت تراکنش‌های مالی، محاسبه مالیات و ایجاد فاکتورها را خودکار می‌کند و می‌تواند فرآیند حسابداری را ساده و دقیق کند.

نرم افزار حسابداری آی کن امکان دریافت، دسته بندی و یکپارچه سازی اطلاعات مالی را با دیگر سیستم ها (مانند دارایی ثابت، انبار، فروش، دریافت و پرداخت و ...) به صورت خودکار امکان پذیر می نماید.

سیستم حسابداری آی کن می‌‌تواند توسط کسب و کارهای مختلف در هر شکل و اندازه، از انفرادی گرفته تا شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ استفاده شود، همچنین می‌تواند برای رفع نیازهای خاص هر کسب و کار (اعم از رستورانی، شرکتی، فروشگاهی، بیمارستانی، صنعتی و...) به صورت سفارشی ارائه شود.

 گزارش‌های مالی از سیستم حسابداری

وقتی نوبت به مدیریت مالی کسب و کار شما می‌رسد، به یک راهکار آسان برای ایجاد و تهیه گزارش‌های مالی نیاز دارید. اینجاست که نرم افزار حسابداری آی کن می‌تواند مفید واقع شود. گزارش های مالی، داستانی در مورد سلامت مالی کسب و کار، به شما ارائه می‌دهد.

نرم افزار حسابداری آی‌کن، جمع‌آوری گزارش‌های مالی و اطلاعات لازم برای کسب‌وکارتان را به یک فوریت تبدیل می‌کند. با نرم افزار حسابداری آی کن، دریافت گزارش مورد نیاز اعم از گزارش ارزش افزوده، اظهارنامه مالیاتی، گزارش خرید و فروش و... تنها با چند کلیک امکان پذیر است.

اهمیت نرم افزار حسابداری در کسب و کار

همزمان با گسترش کسب و کارها، داده‌های مالی نیز پیچیده‌تر می‌شود و مدیریت حساب‌ها توسط صفحات اکسل، وقت‌گیر و مستعد خطا خواهد بود. با رشد کسب و کار به یک راه حل حسابداری مقیاس پذیر نیاز خواهید داشت، به همین دلیل برای انطباق داده‌های پیچیده مالی با قوانین حاکم، صاحبان مشاغل باید از نرم افزار حسابداری مناسبی بهره‌مند شوند. با توجه به نیاز مبرم به صدور صورتحساب اولیه یا محاسبات مالیاتی پیچیده و مدیریت و نگهداری داده های مالی، یک سیستم جامع مالی  و یا نرم افزار حسابداری ابزاری ضروری برای کسب و کارها به حساب می آید. همچنین به مدیریت مشتریان، تطبیق حساب‌های بانکی و ایجاد گزارش‌های مالی شفاف نیز کمک می‌کند.

بهترین نرم افزار حسابداری رایگان

آیا پرسیدن این سوال که «بهترین نرم افزار حسابداری رایگان چیست» درست است؟ با توجه به طیف گسترده‌ای از انواع مشاغلی که وجود دارد و کاربری متفاوت هر یک از سیستم‌های حسابداری، شاید پاسخ به این سوال دشوار باشد. چرا که باید بدانیم بهترین نرم افزار حسابداری را برای کدام یک از انواع مشاغل می‌خواهید؟ فروشگاهی، شرکتی، تولیدی، رستورانی و... اما حداقل می‌توان گفت بهترین نرم افزار حسابداری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

نرم افزارهای حسابداری جز آن دسته از برنامه‌هایی هستند که به طور مداوم باید پشتیبانی شوند تا از امنیت اطلاعات خود، اطمینان حاصل کنید. از سوی دیگر باید امکان توسعه و مقیاس پذیری برای آن‌ها فراهم باشد. همچنین بسیار حائز اهمیت است که نرم افزار حسابداری شما، با قوانین مالی سازگاری داشته باشد و بتواند خود را با آن ها تطبیق دهد.

 

4.8/5 - (5 امتیاز)

سوالات متداول

رایج‌ترین سوالات در مورد نرم‌افزارهای آی‌کن. ما به مشتریان خود در هر لحظه کمک می‌کنیم!

سیستم حسابداری به عنوان بخشی از راهکارهای نرم افزاری یکپارچه گروه مهندسی آی‌کن، و با امکانات توسعه یافته و مزیت‌های برتر در حوزه حسابداری و مالی، به عنوان راهکاری مقیاس پذیر، با نیازهای انواع صنایع متوسط تا بزرگ و همچنین سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی تناسب‌ دارد.

یکپارچگی با دیگر سامانه‌های مرتبط با حوزه مالی و اداری، هوشمندی و کنترل داده‌ها، عدم محدودیت در استفاده از کدینگ‌های ثابت و شناور، به روز بودن قوانین منطبق بر دستورالعمل‌های سازمان‌های اقتصادی و مالیاتی، وجود انواع گزارش‌های استاندارد و مدیریتی، امکان ایجاد و تعمیم حساب‌های دوره متمم به صورت مکانیزه، سادگی در ساخت و توسعه گزارش‌های کاربردی متنوع حتی توسط کاربران، قابلیت ارائه انواع خروجی های مورد نیاز جهت ارائه به مراجع قانونی(گزارش‌های سنا و سناما و…) بصورت مکانیزه و کنترل شده از جمله تفاوت‌های چشم‌گیر نرم افزار حسابداری آی‌کن با سایر برنامه‌های مشابه است.

تاکنون بیش از 3500 سازمان و کسب و کار معتبر به آی کن اعتماد کرده اند!

پخش ویدیو

سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی

برزگری؛ رئیس اداره پژوهش و فناوری اطلاعات

محصولات مورد استفاده (از سال 1391 ):

اتوماسیون اداری
فرم ساز
پخش ویدیو

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی

علی‌اصغر ملول؛ مدیر فناوری اطلاعات

محصولات مورد استفاده (از سال 1393 ):

اتوماسیون اداری
پخش ویدیو

شرکت صنعتی معدنی گل گهر سیرجان

فاطمه عباسی؛ کارشناس ارشد برنامه‌ساز

محصولات مورد استفاده (از سال 1394 ):

گردش کار و سرویس‌ها
گزارش ساز
اتوماسیون اداری
فرم ساز
در حال بارگذاری ...