چگونه فایل ها را به صورت امن به اشتراک بگذاریم

آنچه در ادامه میخوانید:

با راهنمایی های گام به گام ما یاد بگیرید که چطور فایل ها را در اینترنت به صورت امن به اشتراک بگذارید به طوری که از چشمان کنجکاو دور بمانند.
به اشتراک گذاری و انتقال فایل ها به بخش مهمی از زندگی روزمره تبدیل شده است. با افزایش سرعت اینترنت در سراسر جهان می توانیم فایل های با حجم بالا را سریع تر بفرستیم، اما هنوز نیاز به سرویسی داریم که بتوانیم سرعت انتقال اطلاعات را بالا ببریم. بنابراین اگر می خواهید بدانید چگونه فایل های خود را با خیال راحت انتقال دهید، نیازی نیست بیش از این بگردید.
اگر از روش ذخیره سازی ابری Dropbox استفاده می کنید به راحتی می توانید فایل های خود را به صورت امن به اشتراک بگذارید. اما اگر از روش ذخیره سازی ابری استفاده نمی کنید سرویس دیگری مانند WeTransfer به شما کمک می کند که فایل های خود را با سرعت بالا و به صورت رایگان به اشتراک بگذارید. اگر در بازار به دنبال یک راه حل ذخیره سازی ابر هستید، نگاهی به بهترین عرضه کنندگان ذخیره سازی ابری در سال 2018 مراجعه کنید.

چطور با استفاده از Dropbox فایل ها را به اشتراک بگذاریم.

پس از آپلود فایل های خود در Dropbox می توانید از این سرویس برای به اشتراک گذاری آنها استفاده کنید. خوشبختانه استفاده از این برنامه خیلی ساده است.
در برنامه ی دسکتاپ خود:

  • روی فایلی که می خواهید به اشتراک بگذارید کلیک راست کرده و گزینه ی “Copy Dropbox Link” را انتخاب کنید.
  • اکنون لینک فایل شما در کلیپبورد ذخیره شده است و می توانید آن را به هر کسی که می خواهید بفرستید.
  • با باز کردن لینک می توانند فایل شما را ببینند.

اگر آنلاین هستید:

  • فایل را باز کنید و روی دکمه «اشتراک گذاری» “share” در بالای صفحه کلیک کنید.
  • روی لینک مورد نظر «کپی لینک» “Copy Link” را کلیک کنید یا یک آدرس ایمیل برای ارسال فایل خود به شخصی به طور مستقیم وارد کنید.

این لینک به همه این امکان را می دهد که پس از به اشتراک گذاری فایل به آن دسترسی داشته باشند و برای باز کردن لینک نیازی به داشتن کاربری در Dropbox نخواهید داشت.

چطور فایل های خود را با استفاده از WeTransfer به اشتراک بگذاریم؟ WeTransfer سرویسی است که به شما این امکان را می دهد که فایل های خود را انتقال دهید، اگر فایل شما تا 2 گیگابایت باشد می توانید آن را رایگان انتقال دهید و اگر تا 20 گیگابایت باشد با پرداخت مبلغی می توانید آن را انتقال دهید. استفاده از این سرویس بسیار ساده است و برای انتقال فایل های زیر 2 گیگابایت نیازی به ایجاد کاربری ندارید.

نگاهی به سایت WeTransfer بیاندازید:

  • در سمت چپ صفحه، یک پانل سفید کوچک خواهید دید. ایمیل گیرنده، ایمیل خودتان و پیام خود را وارد کنید. فایل خود را اضافه کرده و دکمه ی انتقال را در پایین صفحه بزنید.
  • ایمیلی دریافت می کنید که به شما اطلاع می دهد که انتقال شما آغاز شده است و گیرنده نیز ایمیلی همراه با لینک دانلود دریافت می کند.
  • این لینک بعد ازمدتی منقضی می شود و فایل های شما از Cloud حذف خواهند شد.

چطور فایل های خود را بایک فایل زیپ رمزگذاری کنید.

اگر نگران امنیت فایل های خود هستید یک فایل زیپ رمزگذاری شده می تواند در انتقال ایمن آنها به شما کمک کند. همچنین می توانید از یک نرم افزار منبع آزاد استفاده کنید تا مطمئن شوید که برنامه ای که استفاده می کنید قابل اطمینان است.

7 –Zip راه حل ایده آلی برای این مشکل است اما به دلیل اینکه این برنامه امن تر است مراحل دیگری برای انتقال فایل ها وجود دارد.

برنامه ی7 –Zip را از وبسایت دانلود کنید.

  • برنامه را باز کرده و فایل هایی که می خواهید ارسال کنید را انتخاب کنید.
  • روی آنها راست کلیک کرده و گزینه ی “Go to 7-Zip” را انتخاب کنید، سپس آنها را به آرشیو اضافه کنید.
  • یک پنجره ظاهر خواهد شد، مقادیر را تغییری ندهید و در زیر روش رمزگذاری AES-256 را انتخاب کنید. رمز عبوری که می خواهید برای رمزگذاری فایل استفاده کنید را وارد کنید.
  • برای ایجاد آرشیو “OK” را بزنید سپس فایل زیپ را به ایمیل مورد نظر بفرستید. برای باز کردن قفل فایل رمز عبور خود را به آنها ارسال کنید، اما آنها را در همان ایمیل ارسال نکنید بلکه از طریق اس ام اس یا روش های دیگر این کار را انجام دهید.

در استفاده از این روش مسئله این است که گیرنده باید نرم افزاری داشته باشد که بتواند آرشیو های رمز شده را باز کند. همچنین آنها باید برنامه ی 7 –Zip یا برنامه ی دیگری با همین امکانات را دانلود کنند تا بتوانند فایل ها را باز کنند.

امتیاز این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط