فرآیند های کسب و کار مشتریان

راهکار و پیاده سازی فرآیند

کسب و کار در سازمان شما با مدیریت فرآیندها پیش می‌رود. به کارگیری راهکارهای مناسب در پیاده‌سازی و اجرای فرآیندهای کسب و کار قطعا سازمان شما را چابک‌تر خواهد کرد. چابکی در سازمان شما را می‌توان تعبیری از بهینه‌سازی دانست و در نهایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها که مطلوب صاحبان و مدیران کسب و کار می‌باشد. اما آیا هر راهکاری برای پیاده‌سازی فرآیندهای سازمانی مناسب است؟ تیم پیاده‌سازی کننده چه نقشی را در این میان بازی می‌کند؟
در جواب باید این موضوع را مطرح کرد که کیفیت و ساختار راهکار می‌تواند در موضوع پیاده‌سازی فرآیند کسب و کار تاثیر داشته باشد و در عین حال تیم استقرار و پشتیبانی نیز نقش بسیار مهمی را در این میان بر عهده دارد. سازمان‌ها نقاط مشترک قابل توجهی را با یکدیگر دارند. به ویژه سازمان‌هایی که از یک سری قوانین ثابت پیروی می‌کنند می‌توانند از تجربیات یکدیگر در پیاده‌سازی فرآیندها استفاده کنند. گروه مهندسی آی کن بعد از دو دهه تجربه در پیاده‌سازی راهکارهای جامع سازمانی اکنون بیش از ۲۹۰۰ مشتری فعال دارد که در بیشتر این سازمان‌ها موارد مختلفی را در قالب ایجاد فرم و فرآیند پیش برده است. هنگامی که از فرم و فرآیند صحبت می‌کنیم یعنی تحلیل‌های صورت گرفته در حوزه کسب و کار سازمان مشتری و رسیدن به نقطه‌ای که استقرار راهکار حتما موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها گردد.

درخت صرفه جوبی

البته در بسیاری از موارد درخت صرفه‌جویی در بازه‌های زمانی مورد نظر مشتری ایجاد و در اختیار آنها قرار داده شده است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و موجب افزایش همکاری‌های بعدی گردیده است. یکی از پرکاربرد‌ترین راهکارهایی که امروز توسط گروه مهندسی آی کن به مشتریان پیشنهاد می‌گردد، راهکار Standard BPMS می‌باشد. راهکار Standard BPMS مبتنی بر امکانات ویژه فرم ساز‌، فرآیند ساز و گزارش ساز بدون نیاز به کدنویسی امکاناتی را برای شما فراهم خواهد کرد که بسیاری از فرآیندهای عمومی را می‌توانید با آن پیاده‌سازی نمایید. فرآیندهای عمومی سازمان شما می‌توانند شامل تمامی فرم‌های مکاتبات اداری و به نوعی نامه‌هایی باشند که یا به صورت وارده و یا به صورت داخلی و صادره در سازمان شما گردش پیدا می‌کنند. البته تعریف سازمان شما و کاربران تشکیل دهنده آن در سطوح مختلف در شکل‌دهی فرآیند بسیار حیاتی هستند. گردش نامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های انجام شده در هر مرحله از ارجاعات به فرآیند شکل داده و میزان پیچیدگی آن را تعیین می‌کند. البته مکاتبات عمومی‌ترین راهکار در سازمان‌ها است و راهکارهای بسیاری را می‌توان نام برد که شالوده آنها را Standard BPMS تشکیل می‌دهند.

نمونه راهکار ها در مدیریت فرآیند کسب کار

به عنوان مثال امروز مدیریت جلسات برای استفاده بهینه از مکان و زمان جلسات کاربرد بسیاری در سازمان‌ها پیدا کرده است. بسیاری از شرکت‌های نرم افزاری نگاه یک راهکار مستقل را به مدیریت جلسات داشته‌اند در صورتی که در گروه مهندسی آی کن با کمک گرفتن از ساختار Standard BPMS این راهکار به شکل یک فرآیند ایجاد شده است و همین موضوع از تعدد راهکارها در سازمان مشتری جلوگیری کرده و در عین حال تمامی نیازهای مشتری را در حوزه مدیریت جلسات پوشش داده است. از دیگر مزیت پیاده‌سازی این راهکار توسط مدیریت فرآیند کسب و کار آی کن اعمال سطوح دسترسی کاربران به این فرآیند است. نمونه فرآیندهای بسیاری مشابه این راهکار در ساختار Standrad BPMS برای سازمان‌های مشتری تحلیل گردیده که اکنون می‌تواند به عنوان یه تجربه با ارزش به سازمان شما انتقال پیدا کند. کافی است با کارشناسان بازاریابی آی کن در تماس باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *