نرم افزار نگهداری و تعمیرات گروه مهندسی آی کن 

Computerized Maintenance Management System 

(ICAN CMMS)

نرم افزار نگهداری و تعمیرات آی کن بر بستر ICAN Enterprise BPMS تولید و به سبد محصولات گروه مهندسی آی کن افزوده شده است.

با کمک نرم افزار ICAN CMMS (نرم افزار نت آی کن)، می توانید کلیه مراحل برنامه ریزی، زمانبندی، پیگیری و بهینه سازی فرآیندهای مرتبط با نگهداری و تعمیرات تجهیزات کسب و کار خود را به صورت یکپارچه مدیریت نمایید.

نرم افزار نت آی کن تحت وب بوده و می تواند با سایر نرم افزارهای کسب و کار ارتباط  موثر برقرار نماید. همچنین چنانچه از مشتریان نرم افزار ICAN Standard BPMS یا اتوماسیون اداری فرزین هستید، می توانید به صورت یکپارچه در کارتابل خود، کلیه فرایندهای نگهداری و تعمیرات را نیز مدیریت نمایید.

به طور خلاصه، نرم افزار ICAN CMMS (نرم افزار نت) همان ابزاری است که تیم های نگهداری و تعمیرات می توانند در صنعت های مختلف برای سازماندهی اطلاعات، ثبت و مدیریت سفارش های کاری، اطمینان از انجام کار و اندازه گیری و تحلیل میزان کارایی کارها بکار گیرند.

ICAN CMMS

نرم افزار ICAN CMMS ، تحت وب، مبتنی بر فرآیند، با قابلیت توسعه و سفارشی سازی

  • مزایای نرم افزار نگهداری و تعمیرات آی کن

    ICAN CMMS

    تحت وب

    یکپارچه با کارتابل کاربر در نرم افزار ICAN BPMS و اتوماسیون اداری فرزین

    طراحی سفارشی گردش کارها با موتور قدرتمند طراحی فرآیند آی کن

    امکان برقراری ارتباط با سایر نرم افزارها

    سادگی یادگیری و استفاده برای کاربر

    توانایی تعریف و تحلیل KPIهای مورد نیاز (شاخص های عملیات نگهداری و تعمیرات:نت)

    ارائه داشبورد مدیریتی جامع و کمک به تصمیم گیری درباره تعمیر و نگهداری قطعات

  • نکات مهم در انتخاب

    نرم افزار CMMS

    پشتیبانی از طراحی فرآیندهای تعمیر و نگهداری

    امکان یکپارچگی با سیستم های موجود

    طراحی استاندارد محیط کاربری

    امکان ارائه داشبورد مدیریتی جامع

    یادگیری و استفاده آسان

    خدمات پشتیبانی مناسب

  • امکانات و ویژگی های اصلی

    نرم افزار CMMS

    مدیریت فرآیندهای ثبت و پیگیری درخواست های کاری

    زمان بندی کارهای مربوط به نگهداری و تعمیرات و ارسال اعلان های متناظر

    مدیریت بهینه دارایی ها و قطعات

    امکان تهیه گزارش های منظم و جامع

نرم افزار ICAN CMMS برای کدام صنایع و کسب و کارها مفید است

1
2
3
4
5
6
ican CMMS
1

پتروشیمی و پالایشگاه

2

برج ها و هتل ها

3

کارخانه های تولیدی

4

شرکت های حمل و نقل

5

بیمارستان ها و مراکز درمانی

6

فولاد و معادن

برخی از امکانات نرم افزار نگهداری و تعمیرات آی کن(ICAN CMMS)

  • امکان تعریف تعمیر و نگهداری دوره ای، به صورتی که دوره های بعدی به صورت پویا یا ایستا با توجه به تاریخ اتمام دوره قبلی تعریف شوند.

  • امکان تعریف تعمیر و نگهداری خارج از برنامه (همراه با فرآیند های متفاوت تولیدی یا غیر تولیدی)

  • امکان تعریف ویژگی برای تجهیزات قابل تعمیر تا بتوان با توجه به شرایط موجود برای تعمیر ونگهداری آن اقدام کرد

  • امکان تعریف تجهیزات قابل تعمیر به صورت درختواره بدون محدودیت سطح

  • امکان تعریف کارشناس خبره برای تعمیر و نگهداری

  • قابلیت تعریف انواع تعمیر و نگهداری

  • قابلیت تعریف ابزار مصرفی در تعمیر و نگهداری و گزارش هزینه ای از ابزارهای مصرف شده بابت هر تعمیر و نگهداری

  • قابلیت تعریف بخش ها و هزینه زمانی مربوط به هر بخش برای تاثیر در محاسبه هزینه تعمیر و نگهداری

  • قابلیت تعریف چک لیست

  • قابلیت تعریف گروه ابزار های مصرفی

  • قابلیت تعریف اطلاعات نصب کننده و گارانتی تجهیزات

  • وجود گزارشات اولیه برای تعمیرات و نگهداری

سوالات متداول پیرامون نرم افزار نگهداری و تعمیرات (نت)- CMMS

چه سوالی ذهن شما رو مشغول کرده است؟

بهترین نرم افزار CMMS (نت)  به نیازها و عملکرد تیم نگهدای و تعمیرات هر صنعت یا کسب و کار بستگی دارد. در زمان انتخاب نرم افزار CMMS باید به چند موضوع توجه ویژه ای داشت، از جمله اینکه آیا یادگیری و استفاده از آن نرم افزار آسان است، آیا می‌تواند با سیستم‌های موجود شما یکپارچه شود، و آیا دسترسی آسان به پشتیبانی مشتری امکان پذیر است؟ چه تعدادی کاربر با نرم افزار CMMS کار خواهند کرد؟ آیا نرم افزار قابلیت طراحی فرایندهای صنعت شما را دارد؟ آیا می تواند گزارش های جامع در اختیار شما قرار دهد؟ و …

چند شاخص اصلی وجود دارد که بر قیمت نرم افزار CMMS تاثیر می گذارد، از جمله:

  • میزان گستردگی صنعت و کسب و کار کاربران
  • هزینه خرید نرم افزار و پیاده سازی
  • هزینه های آموزش و پشتیبانی
  • هزینه های یکپارچه سازی با سایر سیستم های موجود
  • کنترل هزینه ها: مانند: جلوگیری از هزینه های اضافی برای خرید قطعات، کاهش ضایعات،افزایش زمان فعالیت دستگاه، مدیریت دقیق تر هزینه ها و …
  • کاهش خرابی: بررسی سوابق دستگاه ها، اطمینان از عمکرد صحیح قطعات حیاتی، حذف کارهای ناتمام، تسهیل زمانبندی PMها، ساده سازی تعمیرات برای کاهش زمان خرابی های اساسی
  • افزایش بهره وری: با خودکارسازی فرآیندها، استانداردسازی PMها و بهبود دسترسی به منابع می توانید سریع تر و امن تر کار کنید و در نتیجه ظرفیت های تولید با طور موثر افزایش پیدا خواهد کرد.
  • اطلاعات متمرکز: ثبت دقیق و پیگیری تمام کارهای مربوط به تعمیر و نگهداری در یک نقطه مرکزی. بنابراین به شاخص ها، گزارش‌ها، به‌روزرسانی‌های سفارش کاری به صورت لحظه ای و سوابق دارایی‌ها بدون محدودیت مکانی و زمانی دسترسی خواهید داشت.
  • افزایش سطح بهداشت و ایمنی:اتکای بیش از حد به reactive maintenance یکی از بزرگترین علت های وقوع حوادث در بسیاری از محیط های صنعتی یا تولیدی است. با نرم افزار CMMS، می توانید الزامات ایمنی برای هر شغل را مشخص و بازرسی ها را ساده نمایید؛ همچنین دسترسی به رویه های ایمنی آسان تر خواهد بود.
  • گزارش دهی و تحلیل ها:تنها با چند کلیک ساده می توانید به گزارش ها و داشبوردهای مدیریتی نمایش دهنده KPIهای لحظه ای دسترسی داشته و تصمیم گیری های مبتنی بر داده را بدون نیاز به بررسی هزاران عدد و رقم اتخاذ خواهید نمود.