این عبارت را زیاد شنیده ایم:
کاری را که نمی توان اندازه گرفت نمی توان مدیریت کرد.
از طرفی اینکه چه اعدادی را باید استخراج و مانیتور کنیم شاید در ابتدا ساده به نظر برسد ولی عدم دقت در انتخاب همین اعداد ساده ممکن است مسیر یک سازمان را به بیراهه بکشد.
شاید این عبارت هم را شنیده باشید و یا در عمل در کسب کار خود از نزدیک لمس کرده باشید:
کاری در سازمان انجام می شود که دیده شود.
این جمله به این موضوع اشاره دارد، اگر بهترین کارها هم در سازمان درحال انجام باشد ولی به آن توجه نشود به مرور به سمت زوال می رود.
این موارد را کنار هم که بگذاریم به اهمیت تدوین، استخراج و مانتورینگ KPI ها پی می بریم. برخی شاخص ها بر روی هم تاثیر متقابل و بعضا عکس می گذارند. هر شاخصی به چه صورت و با چه نسبتی تاثیر گذار است؟ چگونه شاخص ها را به اهداف و استراتژی های کسب و کار متصل کنیم؟ آیا می توان از دل فرایند ها، شاخص ها را استخراج کرد؟
از طرف دیگر هر عددی و هر شاخصی داستان خود را دارد که تحت عنوان “داستان پردازی داده ها” مطرح است. هر موفقیت یا عارضه ای در سازمان حاصل عوامل متعددی است و اگر داده ها به درستی مورد تحلیل و بررسی قرار نگیرد ممکن است در دام هایی دچار شویم که ما را به خطا بیندازد. بنابراین برخورداری از نگرش تفکر سیستمی در این باره حائز اهمیت می باشد.
در این وبینار سعی بر این است که به موضوعات و ابهامات بالا پاسخ داده شود و رویکردی شفاف در تدوین KPI سازمان ارائه شود.
مدیرعامل شرکت میراکام پارس (نماینده گروه مهندسی آی کن در استان های یزد و هرمزگان)
رایگان!
پاسخ دهید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.