![]()
چرا باید اتوماسیون اداری آی کن را خرید؟
چرا باید اتوماسیون اداری آی کن را خرید؟
سازمان الکترونیک آیکَن در مقایسه با رقبای اصلی حاضر در کشور دارای ویژگیها و مزایایی است که در این نوشتار، به معرفی برخی از این ویژگیها می پردازیم.
سازمان الکترونیک آی کن، با امکان مکانیزه کردن کلیه فرم های سازمانی، مستند سازی و هوشمند نمودن فرآیندها، یکپارچهسازی و ارتباط بین نرمافزارها و ساخت و تهیهی انواع گزارشها، بسیار فراتر از یک نرم افزار معمولی عمل مینماید.
• برخی مزایای انحصاری سازمان الکترونیک آی کن
- ماژول های FCF، FUS، FST، سرویس پشت دکمه، Toolbar
- تأییدیه ی امنیت از وزارع دفاع
- خدمات شهروند الکترونیک
- کارتابل هوشمند
- ماژول عصاره (کارتابل آفلاین و قابل استفاده روی تبلت های اندروید)
- امضای دیجیتال
- توانایی تبدیل اطلاعات اکثر سیستم های موجود
- طرح استقرار کارآمد و اثربخش
- قابلیت های منحصر به فرد موتورهای تولید فرم، تولید گزارش، تولید گردش کار
- کارآیی و Performance سامانه در حجم بار خیلی زیاد (بیش از ۱۵ هزار کاربر تعریف شده، بیش از ۵ هزار کاربر هم زمان)
- امکان تعریف Action ها برای مدیریت بهتر زمان (فاز Process و فاز Organization )
- …
• مزایای آی کن در کشور:
- وجود دفتر استانی و نمایندگی هایی که در کل کشور مستقر هستند و در صورت نیاز حضور مدیران پروژه باتجربه در استان.
(مشاهده لیست دفاتر و نمایندگی ها) - نیروی مقیم برای خدمات پس از فروش.
• توضیح اجمالی برخی مزایای فنی (موتورها و ماژولهای سازمان الکترونیک)
- پشتیبانی از مرورگرهای متفاوت (Cross Browser) و انواع دستگاه ها (رایانه، تبلت، گوشی هوشمند) در ویرایش ۹
- شهروند الکترونیک امکان برقراری ارتباط با ۳ دسته کاربر جهت ارائه انواع خدمات (کاربران ناشناس، دفاتر نماینده/پیشخوان و کاربر مجاز با کارتابل مشتری)
- ماژول توسعهی نرمافزار (SDK): جهت ارتباط با دیگر نرمافزارهای سازمان.
- ماژول ارتباط بین سازمانی نفر به نفر (FCF(Farzin Communication Framework: استانداردی منحصر به فرد برای ارتباط مستقیم بین دو نسخه سازمان الکترونیک آی کن
- ماژول کارتابل هوشمند (جایریزی) (FIC (Farzin Integration Cartable: برای هوشمند نمودن اسناد و مدارک وارد شده به کارتابل.
- ماژول سرویس پشت دکمه و نوار ابزار پیشرفته (Service & Toolbar)
- موتور تولید خدمت (FUS (Farzin URL Service Engine: جهت سازمانهایی که خواهان فراخوانی و دسترسی مستقیم به صفحات سامانهی سازمان الکترونیک آی کن در داخل سایر برنامههای نصب شده در سازمان هستند. امکان دسترسی مستقیم به برخی از صفحات نرمافزار از طریق سایر نرمافزارهای سازمان از جمله پرتال سازمان و یا سیستم مدیریت دانش سازمان و … وجود دارد.
- موتورهای فرم ساز، گزارش ساز و گردش کار به دلیل بومی بودن موتور گردش کار، قابلیت الکترونیکی نمودن کلیهی روالهای سازمانی را دارد.
- ماژول پرداخت الکترونیک: امکان اتصال به بانک، بخشی از شهروند الکترونیک است برای خدمات پرداخت
- ماژول یک بار ورود (Farzin SSO(Single Sign On: این ماژول این امکان را برای کاربران فراهم میآورد که با login نمودن در شبکه داخلی سازمان دیگر نیازی به Login در سیستم را نداشته و به طور خودکار وارد سیستم شوند. این ماژول به طور کامل از Active Directory و LDAP حمایت مینماید.
• توضیح اجمالی برخی مزایای رقابتی در حوزهی امنیت
- تأییدیه امنیت از وزارت دفاع و دیگر مراجع ذیصلاح
- امنیت اشتراکی (Secret Sharing)
- شناسهی سخت افزاری امن (Farzin Secure Token): این شناسهی سختافزاری جهت «فوق امن» نمودن ورود کاربران به سیستم استفاده میشود. به هر کاربر میتوان یک شناسهی سختافزاری تخصیص داد. از این به بعد کاربر برای ورود به نرمافزار نیاز به وارد کردن شناسهی سختافزاری اختصاصی خود در پورت USB کامپیوتر دارد. برای ورود کاربران به نرمافزار (و به ازای هر کاربر) میتوان سیاستهای متفاوتی را تعریف کرد.
- ماژول امضای دیجیتال (PKI): سازمان الکترونیکی آیکَن، اولین سامانهی سازمان الکترونیکی و اتوماسیون اداری در کشور است که به صورت جامع از زیرساخت PKI حمایت نموده و تمامی خدمات تعریف شده در این زیرساخت را ارائه مینماید.
- هویتسنجی و احراز اصالت کاربر در زمان ورود به سامانه (احراز اصالت دو عاملی)
- امکان امضای یک سند و یا بخشهای مختلف یک سند توسط چندین کاربر
- امکان معرفی گواهینامههای مراکز صدور گواهی ریشه، میانی یا درون سازمانی به سامانه
- امکان رمزنگاری (رمزگذاری و رمزگشایی) اطلاعات
• سایر مزایای رقابتی (راهکارها و نحوهی ارائه خدمات)
طرح استقرار کارآمد و اثر بخش: یکی از دلایل اصلی موفقیت پروژه های سازمان الکترونیک آی کن، داشتن طرح استقرار می باشد. این قوت که با همت همکاران استقرار و پشتیبانی اجرایی می شود؛ به همراه قوت فنی محصول (که با همت همکاران تولید محقق شده است)، دو ضلع از مثلث موفقیت پروژه را تضمین می کنند که با همراهی اکثریت کارفرمایان (ضلع سوم این مثلث) باعث شده است که آمار پروژه های موفق در گروه مهندسی آی کن بسیار بیشتر از رقبا باشد.
• تنوع بسیار زیاد راهکارهای قابل پیاده سازی با سازمان الکترونیک آیکَن
با توجه به غنی بودن ابزارهای سازمان الکترونیک آی کن، قدرت عمل واحد فناوری سازمان ها برای ارائهی انواع سیستم ها جهت مکانیزاسیون فعالیتهای سازمانی و طراحی زیر سیستم ها، بالا خواهد بود. برای نمونه، سیستم مدیریت مصوبات و جلسات، آرشیو الکترونیک (مانند آرشیو پرونده های کارگزینی، آرشیو پرونده های دانشجویی)، ارسال فیش حقوق در کارتابل پرسنل، سیستم ارزیابی عملکرد، ارتباط با نرم افزار RFID در شهرداری ها، ارتباط با نرم افزار آموزش در دانشگاه ها. برای نمونه، توضیح اجمالی، راهکار کیوسک اطلاع رسانی به شرح زیر می باشد:
- راهکار کیوسک اطلاعرسانی (Information Kiosk): این ماژول برای ارائه سرویس پیگیری درخواست ها بر روی وب کیوسک مورد استفاده قرار میگیرد. با استفاده از این سرویس ارباب رجوع و مشتری میتواند از طریق وب کیوسک و بدون مراجعه به واحد های اداری داخل شرکت، با وارد کردن شماره رهگیری و رمز رهگیری بر روی وب کیوسک درخواست خود را درون سازمان پیگیری نماید.
- راهکار خدمات سامانه پیوند: امکان ارتباط یکپارچه بین محصولات آی کن و کلیه پروتکل های ارتباطی شامل فکس، تلفن گویا و پیامک
مطالب مرتبط: