22 نوامبر 2017 اخبار آی کن0 نظر
چرا بايد اتوماسيون اداري آي کن را خريد؟

چرا بايد اتوماسيون اداري آي کن را خريد؟

سازمان الكترونيك آي‌كَن در مقايسه با رقباي اصلی حاضر در كشور داراي ويژگي‌ها و مزايايي است كه در اين نوشتار، به معرفي برخی از اين ويژگي‌ها می پردازيم.

سازمان الکترونیک آی کن، با امكان مکانیزه کردن كليه فرم های سازماني، مستند سازي و هوشمند نمودن فرآيندها، يكپارچه‌سازي و ارتباط بين نرم‌افزارها و ساخت و تهيه‌ي انواع گزارش‌ها، بسیار فراتر از یک نرم افزار معمولی عمل مي‌نمايد.

برخی مزایای انحصاری سازمان الکترونیک آی کن

  1. ماژول های FCF، FUS، FST، سرویس پشت دکمه، Toolbar
  2. تأییدیه ی امنیت از وزارع دفاع
  3. خدمات شهروند الکترونیک
  4. کارتابل هوشمند
  5. ماژول عصاره (کارتابل آفلاین و قابل استفاده روی تبلت های اندروید)
  6. امضای دیجیتال
  7. توانایی تبدیل اطلاعات اکثر سیستم های موجود
  8. طرح استقرار کارآمد و اثربخش
  9. قابلیت های منحصر به فرد موتورهای تولید فرم، تولید گزارش، تولید گردش کار
  10. کارآیی و Performance سامانه در حجم بار خیلی زیاد (بیش از ۱۵ هزار کاربر تعریف شده، بیش از ۵ هزار کاربر هم زمان)
  11. امکان تعریف Action ها برای مدیریت بهتر زمان (فاز Process و فاز Organization )

مزاياي آي كن در كشور:

  • وجود دفتر استانی و نمايندگي هايي كه در كل كشور مستقر هستند و در صورت نياز حضور مدیران پروژه باتجربه در استان.
    (مشاهده ليست دفاتر و نمايندگي ها)
  • نیروی مقیم برای خدمات پس از فروش.

توضیح اجمالی برخی مزایای فنی (موتورها و ماژول‌هاي سازمان الكترونيك)

  • پشتيباني از مرورگرهاي متفاوت (Cross Browser) و انواع دستگاه ها (رایانه، تبلت، گوشی هوشمند) در ویرایش ۹
  • شهروند الكترونيك امكان برقراري ارتباط با 3 دسته كاربر جهت ارائه انواع خدمات (كاربران ناشناس، دفاتر نماینده/پیشخوان و كاربر مجاز با كارتابل مشتری)
  • ماژول توسعه‌ي نرم‌افزار (SDK): جهت ارتباط با ديگر نرم‌افزارهاي سازمان.
  • ماژول ارتباط بين سازماني نفر به نفر (FCF(Farzin Communication Framework: استانداردي منحصر به فرد براي ارتباط مستقیم بین دو نسخه سازمان الكترونيك آی کن
  • ماژول كارتابل هوشمند (جايريزي) (FIC (Farzin Integration Cartable: براي هوشمند نمودن اسناد و مدارک وارد شده به کارتابل.
  • ماژول سرويس پشت دكمه و نوار ابزار پيشرفته (Service & Toolbar)
  • موتور توليد خدمت (FUS (Farzin URL Service Engine: جهت سازمان‌هايي كه خواهان فراخواني و دسترسي مستقيم به صفحات سامانه‌ي سازمان الكترونيك آی کن در داخل ساير برنامه‌هاي نصب شده در سازمان هستند. امكان دسترسي مستقيم به برخي از صفحات نرم‌افزار از طريق ساير نرم‌افزارهاي سازمان از جمله پرتال سازمان و يا سيستم مديريت دانش سازمان و … وجود دارد.
  • موتورهاي فرم ساز، گزارش ساز و گردش كار به دليل بومي بودن موتور گردش كار، قابليت الكترونيكي نمودن كليه‌ي روال‌هاي سازماني را دارد.
  • ماژول پرداخت الكترونيك: امكان اتصال به بانك، بخشي از شهروند الكترونيك است براي خدمات پرداخت
  • ماژول يك بار ورود (Farzin SSO(Single Sign On: اين ماژول اين امكان را براي كاربران فراهم مي‌آورد كه با login نمودن در شبكه داخلي سازمان ديگر نيازي به Login در سيستم  را نداشته و به طور خودكار وارد سيستم شوند. اين ماژول به طور كامل از Active Directory و LDAP حمايت مي‌نمايد.

توضیح اجمالی برخی مزاياي رقابتي در حوزه‌ي امنيت

  • تأييديه امنيت از وزارت دفاع و ديگر مراجع ذي‌صلاح
  • امنيت اشتراكي (Secret Sharing)
  • شناسه‌ي سخت افزاري امن (Farzin Secure Token): اين شناسه‌ي سخت‌افزاري جهت «فوق امن» نمودن ورود كاربران به سيستم استفاده مي‌شود. به هر كاربر مي‌توان يك شناسه‌ي سخت‌افزاري تخصيص داد. از اين به بعد كاربر براي ورود به نرم‌افزار نياز به وارد كردن شناسه‌ي سخت‌افزاري اختصاصي خود در پورت USB كامپيوتر دارد. براي ورود كاربران به نرم‌افزار (و به ازاي هر كاربر) مي‌توان سياست‌هاي متفاوتی را تعریف کرد.
  • ماژول امضاي ديجيتال (PKI): سازمان الكترونيكي آي‌كَن، اولين سامانه‌ي سازمان الكترونيكي و اتوماسيون اداري در كشور است كه به صورت جامع از زيرساخت PKI حمايت نموده و تمامي خدمات تعريف شده در اين زيرساخت را ارائه مي‌نمايد.
  • هويت‌سنجي و احراز اصالت كاربر در زمان ورود به سامانه (احراز اصالت دو عاملي)
  • امكان امضاي يك سند و يا بخش‌هاي مختلف يك سند توسط چندين كاربر
  • امكان معرفي گواهي‌نامه‌هاي مراكز صدور گواهي ريشه، مياني يا درون سازماني به سامانه
  • امكان رمزنگاري (رمزگذاري و رمزگشايي) اطلاعات

ساير مزاياي رقابتي (راهكارها و نحوه‌ي ارائه خدمات)

طرح استقرار کارآمد و اثربخش: یکی از دلایل اصلی موفقیت پروژه های سازمان الکترونیک آی کن، داشتن طرح استقرار می باشد. این قوت که با همت همکاران استقرار و پشتیبانی اجرایی می شود؛ به همراه قوت فنی محصول (که با همت همکاران تولید محقق شده است)، دو ضلع از مثلث موفقیت پروژه را تضمین می کنند که با همراهی اکثریت کارفرمایان (ضلع سوم این مثلث) باعث شده است که آمار پروژه های موفق در گروه مهندسی آی کن بسیار بیشتر از رقبا باشد.

تنوع بسیار زیاد راهكارهای قابل پیاده سازی با سازمان الكترونيك آي‌كَن

با توجه به غني بودن ابزارهاي سازمان الكترونيك آی کن، قدرت عمل واحد فناوری سازمان ها براي ارائه‌ي انواع سیستم ها جهت مکانیزاسیون فعاليت‌هاي سازماني و طراحي زير سيستم ها، بالا خواهد بود. برای نمونه، سيستم مديريت مصوبات و جلسات، آرشيو الکترونیک (مانند آرشیو پرونده های کارگزینی، آرشیو پرونده های دانشجویی)، ارسال فیش حقوق در کارتابل پرسنل، سیستم ارزیابی عملکرد، ارتباط با نرم افزار RFID در شهرداری ها، ارتباط با نرم افزار آموزش در دانشگاه ها. برای نمونه، توضیح اجمالی، راهکار کیوسک اطلاع رسانی به شرح زیر می باشد:

  • راهكار كيوسك اطلاع‌رساني (Information Kiosk): اين ماژول براي ارائه سرويس پيگيري درخواست ها بر روي وب كيوسك مورد استفاده قرار مي‌گيرد. با استفاده از اين سرويس ارباب رجوع و مشتری مي‌‌تواند از طريق وب كيوسك و بدون مراجعه به واحد های اداری داخل شرکت، با وارد كردن شماره رهگيري و رمز رهگيري بر روي وب كيوسك درخواست خود را درون سازمان پيگيري نمايد.
  • راهکار خدمات سامانه پیوند: امکان ارتباط یکپارچه بین محصولات آی کن و کلیه پروتکل های ارتباطی شامل فکس، تلفن گویا و پیامک

مطالب مرتبط:

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *