امنیت نرم افزار چیست؟- آی‌کن

امنیت نرم افزار چیست؟

آنچه در ادامه میخوانید:

مهم نیست شرکتی کوچک است یا بزرگ، داشتن نرم افزار و برنامه های امنیتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. برنامه های امنیتی که از سوی متخصصان نوشته می شود امنیت اطلاعات نامیده می شود. برنامه امنیتی برای این است که اطلاعات شرکت از گزند خطراتی که در کمین اش است، محفوظ بماند.

امنیت سیستم های نرم افزاری:

هر شرکتی به برنامه امنیتی نیاز دارد، چرا که هر شرکتی دارای اطلاعات بسیار با ارزشی است. عده ای فکر می کنند در شرکت خود اطلاعات با ارزشی ندارند ولی هر کسب و کاری دارای داده های زیادی است و همین ها باارزش محسوب می شوند از این رو باید از آنها محافظت کرد. اطلاعاتی مانند محصول ( طرح ها، برنامه ها، برنامه های کاربردی ثبت اختراع، کد منبع و نقشه ها)، اطلاعات مالی (ارزیابی های بازار و سوابق مالی شرکت شما) ، اطلاعات مشتری و ….

استانداردهای امنیت نرم افزار:

حفاظت کردن از اطلاعات یعنی محرمانه بودن و دسترسی به آنها عواقب بدی مانند زیان های تجاری، از دست حسن نیت و مسئولیت های قانونی در بر دارد. به عبارتی محافظت نکردن از اطلاعات و داده های محرمانه مانند به سرقت رفتن شماره کارت اعتباری مشتری شرکت عواقب بدی دارد و باعث از بین رفتن اعتبار شرکت می شود. یا اینکه اگر داده های یکپارچه نگهداری نشوند، ممکن است بدافزاری باعث شود تا اطلاعات شرکت از بین برود.

امنیت در تولید نرم افزار:

داشتن یک برنامه امنیتی به این معنی است که باید در شرکت اقدام های برای رفع خطرهای این چنینی انجام دهید بنابراین باید چرخه مدیریت امنیت اطلاعات تعریف شود. اما یک برنامه امنیتی خوب باید دارای چه عناصری باشد؟ قطعا باید از داده های شرکت به خوبی محافظت کند. از سوی دیگر باید اگر کارهای خرابکاری در حال وقوع است را به سرعت شماسایی و با آن مقابله کند. باید خطرات را کاهش دهد از این رو باید بروز هم باشد. شرکت باید دارای مسئول برنامه امنیتی باشد تا بر همه چیز نظارت کند. از سوی دیگر باید ریسک هایی که ممکن است بحث امنیتی شرکت را به خطر اندازد ارزیابی شود، چرا که خطرات کاهش یابند .

وظیفه کلی یک نرم افزار امنیتی:

برنامه های امنیتی باعث از بین رفتن خطرات نمی شوند ولی ممکن است باعث از بین رفتن داده ها شوند. ممکن است به داده های مشتریان و شرکت دسترسی غیرمجاز پیدا کنند. ممکن است اطلاعات شرکت از سوی رقبا ردگیری شود. از این رو باید شرکتهای سیاست هایی را در پیش بگیرند. بنابراین ارزیابی یکی از راه هایی است که می توان به مقابله با تهدیدها رفت. باید روش مقابله با ویروس های رایانه ای و راه های محافظتی آن مشخص شود. باید سیستم پشتیبان همیشه آماده باشد.

امنیت نرم افزار چیست؟

از سوی دیگر کارشناسان معتقد هستند ضعیف ترین بخش امنیتی یک سازمان تکنولوژی نیست بلکه عامل انسانی است از این رو این بخش هم نباید نادیده گرفته شود. باید برای کارمندان نقش و مسئولیت امنیتی آن را مشخص کرد از این رو همه کاربران نیاز دارند تا آگاهی شوند و دراین زمینه آموزش های لازم داده شود.

امنیت نرم افزارهای تحت وب:

باید در شرکت استاندارد های امنیتی نظیر پروانه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) رعایت و باید جزو طرح امنیت شرکت باشد و تعریف شود. هرشرکتی باید یک برنامه امنیتی داشته باشد زیرا به شرکت کمک می کند تا امنیت داده ها حفظ شود. زیرا حفاظت از امنیت اطلاعات شما همان محافظت از مهمترین دارایی شماست. آی کن به عنوان تنها شرکت دارای تاییدیه امنیت بررسی تخصصی تر نرم افزار ها در جلسات حضوری را پیشنهاد می دهد.

امتیاز این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط