تشکیلات سازمانی
سیستم تشكیلات سازمانی به عنوان بخشی از سیستم جامع مدیریت منابع انسانی است كه جهت مدیریت واحدهای سازمانی، پستها و مشاغل سازمانی استفاده میشود و زیرساخت لازم جهت نصب سیستمهای مجموعه نیروی انسانی و كنترل دسترسیهای سلسله مراتبی به اطلاعات را به صورت یكپارچه و توزیع شده فراهم میآورد.
برخی مشخصات و امكانات ويژه سيستم تشكيلات سازمانی عبارتند از :
- امكان تعریف ساختار تشكیلاتی
- امكان تعریف چارت سازمانی مصوب و عملیاتی
- امكان تعریف رستههای سازمانی، رستههای فرعی و شغلهای سازمانی
- امكان تعریف پستهای سازمانی و انتساب به رشته شغلی و ساختار تشكیلاتی