نیازمندی های صنعت سیمانی:

صنعت سیمان به عنوان یکی از صنایع پایه، نقش اساسی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی هر کشور دارد. در اقتصاد ایران نیز، سیمان به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاها شناخته شده و بازار آن یکی از مهمترین بازارهای کالایی به شمار می‌رود.

با توجه به اهمیت صنعت سیمان و دغدغه‌های مدیران این بخش، یک راهکار جامع نرم‌افزاری با مجموعه‌ای از سیستم‌ها و روش‌های مناسب می‌تواند تمام فعالیت‌های اصلی، لجستیکی و امور مشتریان سازمان سیمانی را پوشش داده و امکان مدیریت موثر به همراه سودآوری و کنترل هزینه ها را فراهم کند.

راهکار سیمانی

ویژگی‌های راهکار سیمانی آی‌کن:

گروه مهندسی آی‌کن با ارائه یک راهکار جامع در حوزه سیمان، توانسته است توجه سازمان‌های بزرگ صنعت سیمان کشور را به خود جلب کند. راهکار جامع سیمانی آی‌کن با هماهنگی فرایندها و بهبود مداوم تولید از طریق کاهش هزینه‌های تأمین منابع و حامل‌های انرژی، منجر به بهینه‌سازی منابع انسانی و کاهش هزینه‌های کلی فعالیت‌ها شده و بهره‌وری سازمان‌های صنعتی را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. تجربه و دانش گروه مهندسی آی‌کن، مدیران صنعت سیمان را قادر می‌سازد که با هماهنگی فرایندها در چارچوب سیستم تحت وب، با کنترل و مدیریت حساب‌ها، پاسخگویی به روال‌های فروش، مدیریت انبار قطعات و تدارکات، امکان گزارش‌گیری و تجزیه و تحلیل، در کنار بهبود مستمر فرایندهای سازمان، گام‌های محکم تری در راستای بقا و توسعه‌ی سازمان صنعت سیمانی خود در بازار رقابتی امروز بردارند.

راهکار های آی‌کن در صنعت سیمان:

هر آنچه از راهکار سیمانی آی‌کن می‌خواهید اینجاست:

حوزه ی تولید

ایجاد ارتباط پیوسته و موثر بین بخش های طراحی، تولید و بهره برداری در سازمان ها

حوزه ی تامین

ایجاد هماهنگی میان فرایندها برای تامین و توزیع بهینه و مدیریت ریسک در سازمان ها

حوزه ی فروش

ایجاد ارتباط یکپارچه بین نیازمندی و ارزش محصول و تسهیل فرایند فروش در سازمان ها

مراحل استقرار راهکار سیمانی آی‌کن:

فاز اول : تحلیل فرایندها

شناسایی و مستندسازی فرایندهای کلیدی در صنایع سیمانی مانند فرایندهای تولید، کنترل کیفیت، تامین مواد اولیه و توزیع. تعیین ذینفعان هر فرایند و مشخص کردن ورودی‌ها، خروجی‌ها.

فاز دوم : پیاده سازی مدل فرایندی

طراحی مدل جامع فرایندهای کسب و کار با استفاده از ابزار مدل‌سازی BPMN2. پیاده‌سازی مدل در سیستم مدیریت فرایندهای کسب و کار.

فاز سوم: اتوماسیون فرایندها

تعریف و پیاده‌سازی فرایندهای خودکار با استفاده از موتور تولید فرایند BPMS آی کن. تعریف کنترل‌های ورودی و خروجی و اعمال آن‌ها در طول فرایندها.

فاز چهارم: برقراری ارتباط

برقراری ارتباط با دیگر سامانه های موجود در سازمان از طریق ESB.

فاز پنجم: مدیریت و پایش فرایندها

تعریف شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) برای ارزیابی کیفیت و کارایی فرایندها. نظارت و پایش مستمر فرایندها با استفاده از موتور گزارش ساز BPMS.

فاز ششم: بهبود مستمر فرایندها

تحلیل داده‌های عملکرد فرایندها و شناسایی فرصت‌های بهبود. پیاده‌ سازی اقدامات اصلاحی و ارزیابی نتایج.

این مراحل به طور مداوم و چرخه‌ای انجام می‌شوند تا سیستم مدیریت فرایندها به طور مستمر بهبود یابد و با نیازهای صنعت سیمانی همگام باشد.

چارت راهکار دارویی آی‌کن

مشتریان راهکار سیمانی آی‌کن: