//
گروه مهندسی آی کن ، اتوماسیون اداری ، حسابداری تعهدی ، BPMS

BPMS

در کشورمان ایران چند سالی است که برخی از مجموعه ها از نرم افزارهای Open Source و یا نمایندگان محصولات خارجی استفاده نموده‌اند، که در بسیاری از موارد به دلیل غیر بومی بودن و همچنین عدم امکان تغییر در آن ها، مشتریان به دنبال BPM های بومی و قدرتمند هستند. اعتماد گسترده مشتریان، گروه مهندسی آی‌کَن را بر آن داشت تا با تولید و ارائه محصولی بسیار قدرتمند و مطابق با آخرین ایده‌های مطرح در دنیا، زمینه حضور در بازار جهانی و صادرات نرم‌افزار را مهیا سازد. عرضه این نرم‌افزار با نام تجاری «ICAN BPMS (سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی‌کَن)» به بازار داخلی و جهانی، به عنوان اولین نرم‌ افزار BPMS بومی، تحولی چشمگیر در صنعت نرم‌افزار ایران عزیز ایجاد نمود.

ICAN BPMS ، با رعایت کلیه استانداردهای BPM؛ چرخه تولید را به نحوی پیاده‌سازی می‌نماید که هر فرآیند در طول عمر خود بتواند از طریق این چرخه، بهینه‌سازی شده و در نهایت، منجر به بهینه‌سازی فرآیندهای کسب وکار گردد.

سیر تکامل BPMS

ICAN BPMS

زیر ساخت مدیریت فرآیندهای کسب و کار آی‏ کن:

 ICAN BPMS، یک زیرساخت نرم‌افزاری مبتنی بر معماری سرویس‌گرا است و سازمان را قادر می‌سازد تا نرم‌افزارهای مورد نیاز خود درحوزه‌های مختلف را بر اساس تحلیل و سلیقه خود و با استفاده از یک محیط کاملا گرافیکی و مطابق با استاندارد  BPMN تولید کند و مورد استفاده قرار دهد. این زیر ساخت هم قابلیت طراحی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری از فرآیندهای کسب وکار را دارد که این قابلیت چرخه عمر فرآیندهای کسب و کار را به طور کامل پشتیبانی می‌نماید و هم می‌تواند بسیاری از فرآیندهای سازمانی را بازمهندسی کند.

با پیاده‌سازی زیرساخت ICAN BPMS، سازمان دارای زیرساختی خواهد بود که بتواند مبتنی بر آن نرم‌افزارهای سازمانی خودش را طراحی کند و بدون وابستگی به تولیدکننده و همچنین با اندکی آموزش، پرسنل می‌توانند بدون نیاز به دانش کدنویسی پیشرفته توسعه سیستم‌ها و تهیه نرم‌افزار در این زیرساخت را یاد بگیرند. به همین دلیل تهیه و تولید این نرم‌افزار موجب افزایش بهره‌وری سازمان و کاهش هزینه‌های مالی و زمانی خواهد بود.

با این نرم‌افزار می‌توانید با سایر سیستم‌های اطلاعاتی موجود در سازمان‌تان ارتباط برقرار کنید و فرم‌ها و فرآیندهای خاص خودتان را به صورت خودکار تعریف کنید. بهینه‌سازی مستمر فرآیندهای کسب و کار، تمرکز بر فرآیندها، امکان شبیه‌سازی و تست فرآیندهای سازمانی قبل از مرحله بهره‌برداری و قابلیت پیگیری و مانیتورینگ و بهینه‌سازی فرآیندها کار را برای شما آسانتر و قابل فهم تر خواهد ساخت.

این نرم‌افزار برای شما امکان دریافت گزارش‌ها و تحلیل‌های مدیریتی کاملی را ایجاد می‌کند که با استفاده از آن می‌توان تصمیم گیری‌های دقیقی را انجام داد.

چرخه مدیریت فرآیندها در ICAN BPMS مطابق با چرخه BPM است و شامل مراحل زیر می‌باشد:

  • مدل‌سازی و طراحی (Model and Design)
  • توسعه، اجرا و پیاده سازی (Develop and Deploy)
  • مدیریت و مانیتورینگ (Manage and Monitor)
  • آنالیز و بهینه‌سازی (Analyze and Optimize)
BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی

برخی از ویژگی‌های ICAN BPMS:

  • قابلیت طراحی انواع فرم‌های الکترونیکی مورد نیاز سازمان (ساخت فرم‌های پیشرفته با قابلیت ارتباط چند به چند با جداول پایگاه داده)
  • دارای محیط تولید یکپارچه (Integrated Development Environment)
  • امکان ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی (سیستم ساز(
  • قابلیت استفاده از راه دور
  • داشبورد مدیریتی
  • امکان استفاده از زیر فرآیند
  • سیستم کاملاً مبتنی بر Ajax
  • امکان استفاده از کنترل‌های پیشرفته مانندGrid View، Tree View، Chart  و …
  • قابلیت ساخت رابط کاربری پیشرفته و اعتبارسنجی فرم‌ها در سمت سرویس گیرنده با استفاده از jQuery
  • امکانات امنیتی (محدود کردن زمان و مکان دسترسی، تعریف دسترسی‌های متنوع و کنترل مجوزها برای هر یک از سرویس‌ها، رمزنگاری اطلاعات، مکانیزم‌های قوی در هویت‌سنجی، حفظ امنیت اطلاعات و سرویس‌دهنده و)
  • انعطاف‌پذیری بالا و چابکی سازمان (Agility) در پیاده‌سازی سریع و صحیح قوانین سازمانی
  • امکان شناخت سریع و راحت گلوگاه‌ها و از بین بردن آن‌ها در فرآیندهای کسب و کار
  • شفاف‌سازی فرآیندهای سازمان (Visibility)
  • تحلیل اثر ‌بخشی پرسنل درگیر در فرآیندهای کسب و کار
  • کاهش زمان پیاده‌سازی فرآیندها و ارائه خدمات جدید
  • سادگی اعمال قوانین سازمانی در چرخه بهبود مستمر فرآیندها

← آشنایی کامل با مزیت های  ICAN BPMS →

BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی

 قوانین کسب و کار در فرآیند مرخصی

  • امکان محاسبه ی مانده ی مرخصی
  • عدم امکان گرفتن مرخصی در خارج از شیفت کاری
  • اصلاح مرخصی در تداخل با کارکرد و ماموریت
  • پیدا کردن مدیر مربوطه بر اساس قوانین داخلی (تایید دو مرحله ای و یک مرحله ای)
  • تغییر مسیر فرآیند بر اساس فیلدهای فرم (نوع مرخصی استعلاجی، استحقاقی، بدون حقوق)

 

 

BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
  • امکان ساخت فرم های چند سطحی Master – Detail
  • امکان تعریف فرم های تودرتو
  • امکان اتصال یک فرم به چندین جدول
  • امکان استفاده از Editor های مختلف
  • امکان تعریف فرم، مستقل از فرآیند
  • امکان تکمیل خودکار فیلدهای فرم بر اساس پارامترهای موجود
  • امکان استفاده از کنترل های پیشرفته (جداول پویا، کنترل درختی، چارت و …)
BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
  • امکان فراخوانی وب سرویس (فراخوانی سایر سیستم ها)
  • امکان تعریف وب سرویس (فراخوانی توسط سایر سیستم ها)
  • امکان دسترسی مستقیم به بانک های اطلاعاتی
  • امکان فراخوانی توابع راه دور RPC
BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
  • امکان شروع فرآیند با استفاده از زمان‌سنج
  • امکان شروع فرآیند با وقوع یک رخداد
  • امکان شروع فرآیند با فراخوانی از خارج از نرم افزار
  • امکان آغاز یک فرآیند در فرآیند دیگر
BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
  • امکان شبیه سازی مراحل اجرایی فرآیندها
  • مشخص کردن گلوگاه های فرآیندی

 

 

BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
  • توزیع پذیری سیستم
  • SOA Governance
BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
  • وضعیت اجرای فرآیندها (فرآیندهای درحال اجرا، خاتمه یافته، متوقف شده)
  • زمان اجرای فرآیندها (زمان کمینه، بیشینه، مطلوب)
BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی
  • طراحی گزارشات بر اساس نمودارها
  • نمودارهای چندسطحی
  • انواع نمودارهای میله ای، دایره ای، خطی، درجه ای و …
monitoring

Monitoring در ICAN BPMS:

مانیتورینگ عبارت است از فرایند جمع‌آوری و آنالیز سیستماتیک و استفاده از اطلاعات حاصل‌شده برای ردیابی یک فرایند در راستای دستیابی به اهداف خاص و یک راهنما برای تصمیمات مدیریتی. عملیات مانیتورینگ معمولاً روی فرآیندها پیاده می‌شود، مثلاً این‌که یک فرایند کی و کجا اتفاق می‌افتد، چه کسی باعث آن بوده است و به چند نفر می‌رسد.

KPI

بهره گیری از KPI در ساختار ICAN BPMS:

KPI به معنای شاخص کلیدی عملکرد می‏باشد. یک شاخص عملکرد کلیدی یک ارزش قابل اندازه­‏ گیری است که نشان می­ دهد که شرکت تا چه اندازه به شکل موثر به اهداف کلیدی کسب و کار دست پیدا می‏کند. سازمانها از KPI ها در چندین سطح مختلف برای سنجش موفقیت شان در دستیابی به اهداف بهره می­گیرند. KPI های سطح بالا بر عملکرد کلی شرکت تمرکز می­کنند و KPI های سطح پایین بر روی فرایندها در دپارتمان هایی مانند فروش، بازاریابی و یا مرکز تماس تمرکز می­کنند.

modeling

مدل سازی‏ در ساختار ICAN BPMS:

  • امکان استفاده از زیرفرآیند
  • امکان پیاده سازی مسیرهای موازی و شرطی
  • پشتیبانی از استاندارد مدل سازی
BAM

بهره گیری از BAM در ساختار ICAN BPMS:

(BAM Business Activity Monitoring یا نظارت بر فعالیت کسب و کار، برای سنجش BPM ضروری ست. BAM نظارت اتوماتیک بر فعالیت فرایند کسب و کار است و به صورت ماژولی از EAI، ERP یا محصولات BPM پیاده‌سازی می‌شود. به منظور استفاده از BAM باید شاخص‌های کلیدی کارآیی KPI شناسایی شوند و سیستمی به منظور نظارت و پاسخگویی به تغییرات به صورت بی‌درنگ ساخته شود. BAM سبب می‌شود تا سازمان بتواند سریعتر به فرصت‌ها و تهدیدهای جدید پاسخ دهد.

برخی از سیستم ها و پروژه های طراحی و پیاده سازی شده مبتنی بر BPMS آی‌کن:

BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی

 یکی از مهمترین دغدغه های سازمان های آماری ثبت و به روز رسانی اطلاعات می‌باشد،گروه مهندسی آی کن با پیاده سازی فرآیند ثبت و بروزرسانی اطلاعات سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور توانست صحت و به روز بودن اطلاعات آبادی های کشور را در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشورمعاون اول رییس جمهور بهبود چشمگیری بخشد. یکی از وی‍ژگی ها این سیستم ارائه داشبورد نظارتی می باشد، این امکان موجب بررسی، مقایسه و گزارش گیری سریع از اطلاعات تمامی آبادی های کشور گردیده است.

BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی

 سامانه ی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری برای رسیدگی به گزارش تخلفات اداری مطرح شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور به هیات رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری طراحی گردیده است.

BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی

 تمامی پرسنل نهاد ریاست جمهوری برای اتصال به سرویس اینترنت می بایست درخواست خود را به مرکز فنآوری اطلاعات،ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری ارائه دهند، اجرای سه فرآیند در خواست دسترسی به اینترنت، درخواست تغییر مشخصات سرویس اینترنت و قطع دسترسی به اینترنت موجب تسریع در رسیدگی به درخواست ها و رضایت پرسنل نهاد ریاست جمهوری گردید.

BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی

 هر فرد ایرانی و غیر ایرانی برای ثبت اثر ادبی و یا هنری خود از طریق پرتال ارتباط با مردم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام می‌نماید. ثبت و رسیدگی به درخواست های صدور گواهینامه مالکیت فکری و معنوی از طریق فرآیند های پرتال ارتباط با مردم، فرآیند درخواست ثبت اثر ادبی-هنری، فرآیند گواهینامه مالکیت فکری و معنوی و  فرآیند رفع نقص میسر می‌باشد. یکی از ویژگی های این سیستم قابل پیگیری بودن وضعیت درخواست در هر مرحله از گردش کار هر یک از فرآیندها می باشد.

BPMS ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت فرایند ها ، مدیریت هوشمند ، BPM ، BPMS بومی

 سیستم مطفا برای مدیریت طرح های فوق و توزیع و انتقال طراحی و پیاده سازی گردیده است. این سیستم شامل زیر فرآیند های متعدد، بانک های اطلاعاتی متعدد و ارتباطات گوناگونی می باشد که تیتروار به تعدادی از آنها در زیر اشاره شده است:

  • دریافت ابلاغیه
  • مشخص نمودن انواع پروژه پروژه¬ها(پست، خط، دیسپاچینگ، فیبرنوری)
  • انتخاب تیم پروژه
  • اولویت بندی پروژه های برای اجرا
  • تهیه دستور کار
  • انتخاب مشاور (برای پروژه های مختلف و به روش های گوناگون مورد تحلیل و پیاده سازی قرارگرفته است.)
  • انتخاب ناظر
  • تهیه لیست مدارک طراحی
  • تهیه مدارک طراحی
  • انتخاب پیمانکار (برای پروژه های مختلف و به روش های گوناگون مورد تحلیل و پیاده سازی قرارگرفته است.)
  • عملیات اجرا (برای پروژه های مختلف و به روشهای گوناگون مورد تحلیل و پیاده سازی قرارگرفته است و برای هر مجری فرآیند های مربوط به آن مجری دیده شده است.)

←یکپارچه ساز آی کن→