استانداری گلستان

محصول مورد استفاده :

سامانه رفاهی و پرسنلی

یکپارچگی داده‌ها در سازمان‌های بزرگ و بویژه سازمان‌های مادر از مطالبات امروزی مدیران است. استقرار سامانه‌های جامع در سازمان‌های بزرگ از اهداف گروه مهندسی آی کن است و بر همین اساس زیر ساخت لازم را بر اساس نیازمندی‌های هر سازمان آماده و در پیشنهادات خود قرار می‌دهد. در این راستا و بر پایه نرم افزار BPMS گروه مهندسی آی‌کن ( نسخه استاندارد ) تعداد قابل توجهی از زیر سیستم‌ها را تحلیل کرده و این زیر سیستم‌ها در سازمان‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفته‌ و هم اکنون فعال هستند.

گروه مهندسی آی کن به کمک نرم افزار یکپارچه ساز آی‌کن ( ICAN ESB )، امکانات ارتباطی را جهت یکپارچه‌سازی در اختیار سازمان قرار می‌دهد تا نگرانی جزیره‌ای بودن سیستم‌ها برای سازمان از بین برود. از این زیر سیستم‌ها می‌توان به سامانه رفاهیات استقرار داده شده در استانداری گلستان اشاره کرد.

ارتباط سامانه‌ها با یکدیگر

جهت استقرار کاربردی یک سامانه باید با توجه به هدف وعملکرد نهایی آن سامانه ارتباطات با دیگر سامانه‌ها را لحاظ نمود تا خروجی مطلوب حاصل گردد. سامانه رفاهیات در جهت عملکرد صحیح می‌بایست با سامانه‌هایی چون نرم افزار کارگزینی، نرم افزار حقوق ودستمزد، نرم افزار انبار، نرم افزار اموال، نرم افزار حضور و غیاب و نرم افزار اتوماسیون اداری در ارتباط باشد.گروه مهندسی آی کن تمامی این سامانه‌ها را  در بسته نرم‌افزار جامع خود قرار داده و در صورت تمایل امکان استقرار آن در هر سازمانی وجود دارد.

براساس یکپارچه بودن ساختار محصولات گروه مهندسی آی‌کن از ابتدای استقرار، سازمان الکترونیک استانداری گلستان مورد تحلیل قرار گرفت. در سازمان الکترونیک استانداری گلستان ارتباط بین سامانه‌های مختلف بر اساس مشاهده اکثر فرم‌ها در نرم‌افزار اتوماسیون اداری شکل گرفته است. اتوماسیون اداری گروه مهندسی آی‌کن ( اتوماسیون اداری فرزین ) بر پایه نرم افزار  BPMS آی‌کن ( نسخه استاندارد ) شکل گرفته است.

هنگامی که درخواستی در قالب وب سرویس به اتوماسیون اداری ارسال می‌گردد در صورت نیاز بعد از قرار گرفتن در محاسبات یک فرآیند مجددا نتیجه فرآیند می‌تواند در نرم‌افزار مورد نظر ثبت گردد. هنگامی که فرآیندها به صورت صحیح در اتوماسیون اداری تعریف شده باشند مراجعه کاربران به سامانه‌های متعدد بسیار کمتر می‌شود. این ساختار به صورت کامل در راهکار جامع نرم‌افزاری گروه مهندسی آی‌کن لحاظ گردیده و با حجم داده‌های بالا ارزیابی شده است. در استانداری استان گلستان سازمان الکترونیک بر اساس فرآیندهای بسیار متنوع و البته کاربردی شکل گرفته است که به برخی از این فرآیندها اشاره خواهیم داشت.

به عنوان مثال: حکم از کارگزینی برای اتوماسیون اداری ارسال می‌گردد و تاییدیه و امضای حکم در اتوماسیون اداری صورت می‌گیرد که البته ممکن است امضای حکم کارگزینی در سازمان‌های مختلف فرآیندهای متفاوتی را به خود اختصاص دهد که بر اساس خروجی نهایی نتیجه مجدد به سامانه کارگزینی ارسال و ثبت می‌گردد.

سامانه کارگزینی

نقطه دیگر کار این سامانه جامع نرم‌افزاری که ما آن را راهکار جامع نرم‌افزاری آی کن نیز می‌نامیم خواندن آخرین اطلاعات پرسنلی از نرم افزار کارگزینی و ارسال آن برای نرم افزار اتوماسیون اداری است. بر همین اساس می‌توان کاربران نرم افزار اتوماسیون اداری آی‌کن ( نرم افزار اتوماسیون فرزین ) را بر اساس آخرین لیست به روز رسانی شده در نرم افزار کارگزینی دانست که یک فرآیند اتوماتیک به روز رسانی کاربران به حساب می‌آید.

نمونه‌های فرآیندی بسیاری وجود دارد که می‌تواند سازمان شما را به واسطه راهکار جامع نرم‌افزاری آی کن چابک‌تر سازد. این ارتباط حتی می‌تواند بین سامانه حقوق و دستمزد و اتوماسیون اداری نیز باشد. تمام محاسبات در سامانه حقوق و دستمزد ( نرم افزار حقوق و دستمزد ) انجام گیرد اما ارسال نهایی فیش حقوقی برای گروه‌های مختلف کاری بر اساس سطح دسترسی جهت مشاهده و احیانا ارسال هامش به نرم افزار اتوماسیون اداری ( اتوماسیون اداری فرزین ) انجام شود و قطعا برای کاربران این یک مورد مطلوب خواهد بود. شما برای دریافت اطلاعات کامل‌تر از سامانه‌های مختلف گروه مهندسی آی کن می‌توانید با کارشناسان خبره واحد توسعه بازار و بازاریابی ما در سراسر کشور تماس گرفته و ما آماده ارائه مشاوره و برگزاری جلسات در راستای چابک سازی سازمان‌ها می‌باشیم.