نیازمندی شهرداری‌ها:

با توجه به اهمیت نهاد شهرداری، ارائه خدمات شهروند الکترونیک به شهروندان در کنار صرفه‌جویی و کنترل هزینه‌ها ، برای مدیران این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از مهم‌ترین گام‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه شهرداری‌ها است.

با بهره‌مندی از یک راهکار نرم افزاری جامع و هوشمند، شهرداری‌ها می‌توانند گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت و پاسخگویی به نیازهای شهروندان بردارند و مدیریت شهری می‌تواند نظارت و کنترل کاملی بر فرایندها و عملکرد پرسنل خود داشته باشد. یک سامانه یکپارچه به شهرداری کمک می‌کند تا با تسریع فرایندها و افزایش اثربخشی، خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهد.

راهکار شهرداری ها

ویژگی‌های راهکار آی‌کن برای شهرداری‌ها:

گروه مهندسی آی‌کن با بیش از دو دهه تجربه در حوزه نرم‌افزارهای سازمانی، راهکار جامع و یکپارچه‌ای ویژه شهرداری‌ها ارائه داده است. این راهکار، که حاصل درک نیازهای مدیران شهرداری‌هاست، نظارت و کنترل فرایندهای سازمانی و شهری را ارتقا می‌بخشد. سامانه آی‌کن با ایجاد یکپارچگی بین سامانه‌های مختلف شهرداری، مانند سامانه شهرسازی (صفا رایانه ایران سیستم)، مدیریت گردش اطلاعات را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ شهرداری در سراسر کشور از این راهکار بهره می‌برند و گزارش‌ها گواهی می‌دهند که این راهکار جامع، مزایایی همچون بهبود مستمر، چابک‌سازی و افزایش بهره‌وری را برای شهرداری‌ها به ارمغان آورده است و با کاهش چشمگیر هزینه‌ها، به صرفه‌جویی قابل‌توجه برای سازمان‌ها انجامیده است.

راهکار های آی‌کن برای شهرداری ها:

مراحل استقرار راهکار آی‌کن برای شهرداری ها:

فاز اول : تحلیل فرایندها

شناسایی و مستندسازی فرایند شهرداری‌ها. تعیین ذینفعان هر فرایند و مشخص کردن ورودی‌ها، خروجی‌ها.

فاز دوم : پیاده سازی مدل فرایندی

طراحی مدل جامع فرایندهای شهرداری‌ها با استفاده از ابزار مدل‌سازی BPMN2. پیاده‌سازی مدل در BPMS.

فاز سوم: اتوماسیون فرایندها

تعریف و پیاده‌سازی فرایندهای خودکار با استفاده از موتور تولید فرآیند BPMS آی کن. تعریف کنترل‌های ورودی و خروجی و اعمال آن‌ها در طول فرایندها.

فاز چهارم: برقراری ارتباط

برقراری ارتباط با دیگر سامانه های موجود در سازمان از طریق ESB.

فاز پنجم: مدیریت و پایش فرایندها

تعریف شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) برای ارزیابی کیفیت و کارایی فرایندها. نظارت و پایش مستمر فرایندها با استفاده از موتور گزارش ساز BPMS.

فاز ششم: بهبود مستمر فرایندها

تحلیل داده‌های عملکرد فرایندها و شناسایی فرصت‌های بهبود. پیاده‌ سازی اقدامات اصلاحی و ارزیابی نتایج.

این مراحل به طور مداوم و چرخه‌ای انجام می‌شوند تا سیستم مدیریت فرایندها به طور مستمر بهبود یابد و با نیازهای شهرداری‌ها همگام باشد.

چارت راهکار دارویی آی‌کن

مشتریان راهکارهای آی‌کن برای شهرداری‌ها :