نرم افزار مدیریت منابع انسانی
گروه مهندسی آیکن با ارائه این ابزار قدرتمند، سازمان را قادر میسازد تا مدیریت منابع انسانی شامل مراحل جذب، توسعه، ایجاد انگیزش و نگهداشت منابع انسانی را به شیوه کارآمدتر و مؤثرتری اجرا نماید.
[/vc_column_text][vc_single_image image=”7018″ img_size=”800×400″ alignment=”center”][vc_column_text]نرم افزار منابع انسانی گروه مهندسی آی کن دارای طراحی ماژولار می باشد. مشخصات کلی این نرم افزار در بخش بندی های زیر ارائه می گردد:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]• ویژگی های کلی سیستم های مالی و منابع انسانی:
کلیه سیستم ها با قابلیت های ذیل پیاده سازی شده اند:[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
- ارتباط با سایر نرم افزارها مخصوصا سازمان الکترونیکی آی کن
- ارتباط با سایر نرم افزارها با استفاده از پروتکل های استاندارد Web Service
- ارائه خدمات مداوم
- رعایت استقلال کامل لایه های نمایش، بانک اطلاعاتی، Business rules
- استفاده از محیط و زبان های شی گرا
- استفاده از ابزارهای نوین و استاندارد در طراحی و توسعه نرم افزار
- قابلیت استفاده از نرم افزار کاربردی به صورت متمرکز و غیر متمرکز
- دارای HELP الکترونیکی
- راهنمای کاربران در هر بخش به صورت نیز الکترونیکی با قابلیت چاپ فراهم شده است
- استفاده از ابزارهای گزارش ساز پیشرفته با ارائه نمودارهای گرافیکی
- قابلیت اخذ گزارشات بصورت Drill Down
- قابلیت تهیه خروجی گزارشات با فرمتهای مختلف (از قبیــل CSV,XLS ,XML ,PDF, MS WORD DOC و…)
- عدم افت کارائی سیستم در تهیه گزارشات همزمان و یا Query های همزمان
- عدم امکان ثبت اطلاعات غیر معتبر در سیستم
- رعایت مسائل امنیتی در سطوح مختلف جهت دسترسی کاربران به سیستم
- قابلیت تهیه نسخ پشتیبان به صورت اتوماتیک و بر روی رسانه های مختلف
- پشتیبانی از ورود اطلاعات فارسی و انگلیسی
- امکان پردازش اطلاعات در تقویم های متفاوت (شمسی و میلادی)
- قابلیت تغییر رمز ورود کاربران
- قابلیت اخذ گزارش های متنوع آماری ترکیبی از اطلاعات متمرکز و از کل به جز
- قابلیت جستجوی دینامیک بر اساس فیلدهای مختلف
- قابلیت ردیابی عملیات انجام شده توسط کاربران با تمام جزییات و اتفاقات روی یک رکورد
- امکان تخصیص سطوح دسترسی به صورت گروهی و انفرادی
- قابلیت تعریف دسترسی به اشخاص جهت عمل معین
- اجرای چندین ماژول به صورت همزمان بدون محدودیت
- قابلیت بروز رسانی توسط نرم افزار جداگانه که در اختیار کاربر قرار میگیرد
- شبکه
پروتکل درخواستی برای ارتباطات شبکه ای TCP/IP میباشد و بستر سخت افزاری شبکه با توجه به نوع ارتباطات که Online بوده بصورت خطوط مخابراتی پیش بینی شده است.
- امکان اجراي نرم افزار بر روي بستر شبکه داخلي و اينترانت و اینترنت بطور همزمان
- امکان اجرای APPLICATION ها در بستر وب توسط تکنولوژی قدرتمند و بسیار امن CITRIX
- نرم افزار
نرم افزارهای موجود از معماری چند لایه (N layer) مشتمل بر لایه هایی مانند Data Access، لایه Business،لایه user interface، … تبعیت می نماید.
[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/4″][vc_single_image image=”6263″ img_size=”100×100″ alignment=”right”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”امنیت:” tab_id=”1509915775249-bbe669a7-9cd1″][vc_column_text]در جهت حفظ امنیت سیستم مواردی که مطابق با استانداردهای امنیتی میباشد در لایه های مختلــف میبایست اعمال شوند. مورد Authorization (مجوز دسترسی) و Encryption (پنهان سازی) کاملا رعایت شده است و برای کل سه لایه، تبادلات دیتا بصورت Encrypted انجام میگردد.
Authorization
- رمز نگاری کلیه اطلاعاتی که بین ماژول های مختلف و بانک اطلاعاتی رد وبدل میشوند با استفاده از الگوریتم های رمزنگاری پیشرفته ( AES256, AES128 ,…)
- Sql Server Authentication Mode جهت اتصال به بانک اطلاعاتی که بالاترین امنیت را در بر دارد (ایجاد یک حساب کاربری به ازای هر کاربر در SQL Server)
- کلیه مجوزهای نرم افزار قابلیت تعریف در ۳ لایه متفاوت را دارا می باشند که عبارتند از لایه بانک اطلاعاتی, APPLICATION SERVER و محیط کاربری (UI)
- امنیت بالای سیستمها با استفاده از قفل های سخت افزاری، DLL ها، WSERVICE ها
- ارتباطات تحت شبکه بین ماژولها با استفاده از SOCKET در بستر امن و ENCRYPTED
و ارتباطات بین چند ماژول با استفاده از windows messages و SOCKET برقرار میشود.
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”فناوری ساخت:” tab_id=”1509915803950-cef98a09-d33a”][vc_column_text]ساخت سیستم با متدولوژی RUP و چهارچوب معماری OOP انجام گرفته اند. محیط برنامه نویسی Delphi 2012 XE2 و ابزار بانک اطلاعاتی مورد استفاده SQL SERVER 2008 R2 میباشد.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”ابزار گزارشگیری پویا:” tab_id=”1509915837677-c592054d-e112″][vc_column_text]ابزار گزارشگیری امکان هر نوع و شکل گزارشگیری از اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی سیستم را فراهم نموده است. فرمتهای مختلف گزارشهای خروجی و ارائه نمودارهای گرافیکی پشتیبانی میشوند. قابلیت Navigation گزارشها نیز وجود دارد.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”سخت افزار:” tab_id=”1509915867545-fb91d221-1257″][vc_column_text]سخت افزاری که به عنوان Client برای اجرای عملیاتی سیستم استفاده خواهد شد در حد یک سیستم متوسط میباشد که توانایی اجرای سیستم عامل ویندوز و برنامه های عادی با بار متوسط را داشته باشند.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”سیستم عامل:” tab_id=”1509915894712-d576858f-5c24″][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]سیستم عامل (Client)
سیستم عامل موردنظر در این بخش از خانواده سیستم عامل MS-Windows از رده ۶۴/۳۲ بیتــــی میباشد.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text]
سیستم عامل (Server)
سیستم عامل مورد استفاده میتواند از خانواده MS-Windows باشد که دارای قابلیت های ذیل است:
- پشتیبانی از چند پردازنده
- قابلیت Clustering
- امنیت بالا
- پشتیبانی از پروتکل های مختلف شبکه به ویژه TCP/IP
- قابلیت اطمینان و کارآیی بالا
- قابلیت Multitasking و Multiuser
← تعریف انواع نامه ها و مدارک لازم جهت استخدام بخش کارگزینی
← تعریف انواع جداول پایه های حقوق جهت تنظیم حکم
← تعریف انواع فیلدهای اطلاعاتی شامل:
— مشخصات عمومی
— مشخصات حقوقی احکام
— مشخصات سایر اطلاعات احکام
— معرفی ساختار سازمانی (چارت سازمانی، مشاغل، پست سازمانی)[/vc_column_text][vc_single_image image=”7023″ img_size=”400×220″ alignment=”right” onclick=”link_image”][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”سیستم مرخصی:” tab_id=”1510340440087-eef71dbf-86fa”][vc_column_text]← تعریف انواع عناوین مرخصی
← تعریف انواع ماهیت مرخصی از قبیل ساعتی، روزانه، ساعت در ماه
← تعریف گروه های مرخصی
← قابلیت تعریف سقف انتقال مرخصی برای گروه های شغلی مختلف
← نمایش لحظه ای سقف مجاز مرخصی تا تاریخ جاری و همچنین تا پایان حکم[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”سیستـم ماموریـت:” tab_id=”1510340617517-afecb389-bef6″][vc_column_text]← تعریف انواع فیلدهای ماموریت
← تعریف انواع فرم های ماموریت
← محاسبه مبلغ ماموریت[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”تعریف احکام پرسنل در سه رده قطعی، معوقه، بلاتکلیف، به دو روش:” tab_id=”1510340655688-f11fd153-1f59″][vc_column_text]
- دستی
- اتوماتیک ( فرمولی )
- ورود اطلاعات و تشکیل پرونده پرسنلی
- تایید احکام در هر ماه جهت جلوگیری از تغییرات پس از پرداخت حقوق
- ورود اطلاعات کارکرد پرسنل به منظور جلوگیری از اشتباه
- امکان تعریف Max ,Min برای هر فیلد از جمله فیلدهای کارکردی
- تایید اطلاعات کارکرد جهت جلوگیری از تغییرات پس ازپرداخت حقوق
- امکان کپی برداری از روی حکم پرسنلی
- امکان زدن حکم معوقه پرسنل
- امکان بلاتکلیف کردن حکم پرسنل
- مقداردهی گروهی
← سیستم های منابع انسانی این شرکت نیز مانند تمامی سیستم های نرم افزاری این شرکت مجهز به سیستم گزارش ساز پویا بوده که امکان تهیه هر گزارش را برای شما مهیا می نماید، لذا صحبت از گزارشات آماده هنگامی که کاربر میتواند متناسب با نیاز خود هر گزارشی را تهیه نماید امری گزاف خواهد بود. ولیکن به تعدادی از این گزارشات اشاره خواهیم داشت:
- لیست اعتبارات
- پرفراژهای حقوقی
- لیست حقوق و مزایا
- تهیه لیست های خاص (لیست دارائی، بیمه، بانک و ..)
- تهیه دیسکت بیمه
- احکام پرسنلی
- گزارشات کارکردی
- و …
امروزه مدیران سازمان ها به یادگیری و ارتقا سطح علمی کارکنان در سازمان به شکل امری مهم و قابل توجه نگاه میکنند و برای موفقیت سازمان و پرورش نیروهای انسانی خود تلاش بسیاری میکنند.
یادگیری سازمانی فعالیت بلند مدتی ست که شرایط را به شرایط سودمند رقابتی تبدیل می سازد. اگر سازمانی بخواهد در دنیای جدید اقتصادی پا برجا بماند باید برای آموزش نیروهای انسانی خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشد تا با توجه به وظایف کارکنان، آموزش های لازم برای آن ها در نظر گرفته شود.
سامانه آموزشی آی کن با به کار گیری جدیدترین متدهای آموزشی راه حلی مناسب برای اجرای فرآیندهای آموزشی در سازمان ها می باشد. این سامانه با ذخیره سازی اطلاعات کارکنان این امکان را برای مدیرت مهیا می سازد که با توجه به سابقه ی هر شخص بهترین دوره و سطح آموزشی برای او در نظر گرفته شود.
[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]• سیستم کارگزینی و تشکیلات سازمانی:
سیستم تشکیلات سازمانی به عنوان بخشی از سیستم جامع مدیریت منابع انسانی است که جهت مدیریت واحدهای سازمانی، پستها و مشاغل سازمانی استفاده میشود و زیرساخت لازم جهت نصب سیستمهای مجموعه نیروی انسانی و کنترل دسترسیهای سلسله مراتبی به اطلاعات را به صورت یکپارچه و توزیع شده فراهم میآورد.
[/vc_column_text][vc_tta_accordion c_align=”right” c_position=”right” active_section=”0″ collapsible_all=”true”][vc_tta_section title=”برخی مشخصات و امکانات ویژه سیستم تشکیلات سازمانی عبارتند از :” tab_id=”1510341055006-b6df33fd-4d86″][vc_column_text]← امکان تعریف ساختار تشکیلاتی← امکان تعریف چارت سازمانی مصوب و عملیاتی
← امکان تعریف رستههای سازمانی، رستههای فرعی و شغلهای سازمانی
← امکان تعریف پستهای سازمانی و انتساب به رشته شغلی و ساختار تشکیلاتی[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”برخی مشخصات و امکانات ویژه سیستم کارگزینی عبارتند از:” tab_id=”1510341055141-b8045dda-7149″][vc_column_text]← امکان تشکیل پرونده پرسنلی (اطلاعات و آرشیو)
← ثبت کلیه سوابق پرسنل
← ثبت سوابق حکمی
← تشکیل پرونده و ثبت سوابق وراث
← ثبت هر نوع استخدامی
← ماژول تولید مکانیزه فرمولهای احکام
← امکان تعریف هرگونه فیلد اطلاعاتی مرتبط با مشخصات عمومی پرسنل و احکام حقوقی
← امکان تعریف مقدار مینیمم و ماکزیمم برای هر فیلد از جمله فیلدهای کارکردی به جهت کنترل ورود دادهها
← امکان تعریف انواع جداول اطلاعاتی مانند انواع استخدام، وضعیت شغلی، پست سازمانی، سوابق آموزشی و تحصیلی و….
← امکان تعریف انواع جداول پایههای حقوق جهت تنظیم حکم
← امکان تعریف احکام پرسنل در دو رده قطعی و معوقه به روشهای دستی یا مکانیزه
← امکان صدور احکام شاغلین، بازنشستگان و وراث
← تأیید احکام در هر ماه جهت جلوگیری از تغییرات پس از پرداخت حقوق
← ارتباط با سیستمهای حضور و غیاب به صورت فایل
← تأیید اطلاعات کارکرد جهت جلوگیری از تغییرات پس از پرداخت حقوق
← امکان مقداردهی گروهی[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_accordion][/vc_column][/vc_row][vc_row bg_type=”bg_color” bg_color_value=”#d2d7e0″][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]