گزارش فرایند ایران

آیین رونمایی از گزارش فرآیند ایران – سال ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی گروه مهندسی آی کن؛ آیین رونمایی از «گزارش فرآیند ایران – ۱۴۰۱» با حضور مهدی غضنفری (رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی و وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت)، میرسامان پیشوائی (رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران)، محسن جمالی (مدیرعامل گروه مهندسی آی‌کن) و جمعی از اساتید، متخصصان و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، برگزار شد.

این گزارش با همکاری شرکت « بهین‌سازان فرآیند امین (بهفالب) » و در پاسخ به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر « بازنگری در فرایندها با هدف کاستن از گردش اضافی کارها در نظام اداری کشور»، تدوین شده است که پیرو آن می توان بهبود فرآیندها را نسبت به سال‌های قبل از آن مقایسه کرد.

در خلال این نشست رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، نوآوری و نفوذ فناوری در فرایندها و نظام تصمیم‌سازی را دو عنصر اصلی در مسیر تبدیل فرآیندها به ارزش ملی دانست.

سپس رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، توسعه را وابسته به بهبود فرآیندها دانست و خاطر نشان کرد: بهبود فرایندهای درون‌سازمانی نسبت به برون‌سازمانی (فرآیند کسب‌وکار) سهل‌تر است.

مدیرعامل گروه مهندسی آی‌کن نیز، داشتن نگاه ویژه به ابزارهای فرایندکاوی را در کنار سیستم های مدیریت فرایند بسیار حیاتی دانست و تصمیم گیری های شفاف و مبتنی بر داده های واقعی را یکی از مزایای مهم فرایندکاوی برای مدیران کسب و کارها بر شمردند و اظهار داشتند فرایندکاوی در کنار مدیریت فرایند نقش بسیار پررنگی در ایجاد تحول دیجیتال در سازمان ها و کسب و کارها به عهده خواهد داشت.

در پایان ضمن ارائه گزارش فرآیند ایران ۱۴۰۱، از صاحبنظران و کارشناسان بخش‌های دولتی و خصوصی دعوت بعمل آمد تا به منظور بهره وری از دانش و تجربه‌ آنها ایده و پیشنهادات خود را در زمینه بهبود فرآیندها اعلام نمایند.

منبع خبر: https://www.npo.gov.ir/news/id/5171

آخرین اخبار آی‌کن

دیگر اخبار مرتبط