نشست سالیانه آی کن

نشست سالیانه آغازین برنامه استراتژیک گروه مهندسی آی کن- آبان ۱۴۰۲

گروه مهندسی آی کن در آبان ماه سال جاری با برگزاری نشست سالیانه آغاز برنامه هجدهم ضمن ارائه استراتژی‌های جدید برای رسیدن به موفقیت‌ در فروش، از چشم‌اندازها و برنامه‌های مالی هدف گذاری شده خود در یک سال آینده برای مناطق، دفاتر و نمایندگی های سراسر کشور رونمایی کرد.

این رویداد بزرگ در گام نخست به عنوان یک فرصت برجسته برای دیدار دفاتر و نمایندگی‌های مختلف آی‌کن، اعلام اهداف مالی و مهم‌تر از آن، ارائه استراتژی‌ها و راهکارهای نوآورانه برای جذب مشتری، افزایش فروش و بازاریابی برگزار می‌شود که این فرصت را فراهم می‌کند تا دفاتر و نمایندگان، نتایج ارزشمند خود را در رابطه با تجربه فروش‌های موفق با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از شنیدن داستان‌های الهام بخش دفاتر برتر و کارشناسان برجسته در حوزه فروش لذت ببرند و ایده بگیرند.

برگزاری نشست سالیانه آغاز برنامه استراتژیک فضایی برای ساختار گروه مهندسی آی‌کن فراهم می‌آورد تا اهداف و استراتژی‌های آتی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. لازم به ذکر است که این رویداد برای ایجاد هماهنگی و همچنین اخذ بازخورد از تمام همکاران حاضر، بسیار موثر است. همچنین این فرصت ویژه برای مدیران فراهم می‌شود تا نقش و مسئولیت‌های خود را مورد بررسی و ارتقاء قرار دهند. به‌ طور کلی، این گونه نشست‌ها برای ایجاد تعهد، انگیزه و روحیه کاری مثبت بسیار مؤثر هستند و به سازمان کمک می‌کنند تا راهبرد‌های خود را با دقت و هماهنگی بیشتری پیاده سازی نماید.

در ادامه نگاهی کلی به گفته‌های ارزشمند تعدادی از سخنرانان این رویداد خواهیم داشت:

مدیرعامل محترم گروه مهندسی آی‌کن، برگزاری جلسه آغازین برنامه سالیانه را فرصتی گران‌بها برای ارزیابی ارزش‌ها و بررسی تکنیک‌های آینده‌نگرانه‌ی دفاتر و نمایندگی‌ها برای پیشبرد فروش قلمداد کرد و ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی را به عنوان چشم انداز ۵ ساله آی‌کن معرفی نمود. ایشان از رسالت آی‌کن برای تأمین منافع ذینفعان خبر داد و افزود: بهبود بهره وری، تولید و توسعه محصول در کلاس جهانی، بازاریابی و توسعه بازار متناسب با اهداف برنامه و توسعه سرمایه انسانی از استراتژی‌های محوری برنامه ۱۸ ام سالیانه گروه مهندسی آی‌کن است. ایشان در ادامه اشاره‌ای به گزیده‌ای از اقدامات اجرایی مانند توسعه بازایابی حرفه‌ای، توسعه توان اجرایی (با محصولاتی مانند EBPMS، ERP و CMMS)، خلق ارزش برای مشتری، بهبود مستمر فرایندها و مواردی از این دست نیز داشتند.

مدیر تولید و رئیس هیئت مدیره آی کن نیز، صحبت هایشان را با گرامی داشت یاد مدیران تولید سابق شروع نمودند سپس درباره عملکرد و منشور فعالیت واحد تولید توضیحاتی بیان کردند. ایشان از خلاقیت و نوآوری، تلاش و تخصص و حرکت با تکنولوژی روز، حفظ امنیت زیرساخت های آی کن، توسعه سبد محصولات، استانداردسازی زیرساخت های تولید محصول و… به عنوان عوامل و دیدگاه واحد تولید برای نهادینه کردن فعالیت های این واحد یاد کردند.

در ادامه مدیر منطقه یک و نایب رئیس هیئت مدیره صحبت‌های قابل تأملی در خصوص دام‌های مختلف و نابودی زودرس یک کسب و کار ارائه نمودند و اذعان داشتند نقص در مدیریت استراتژیک مانند عدم تطابق با محیط رقابتی، عدم توانایی در تحقق اهداف و استراتژی‌ها، نبود رویکردها و برنامه‌های مشخص می‌توانند در کاهش قابلیت رقابتی و پایداری کسب و کار تأثیرگذار باشند.

مدیر استقرار و پشتیبانی آی کن نیز ضمن اشاره به توسعه و گسترش مجموعه، سخنرانی خود را با یک سوال درباره نقش آی کن در ارائه خدمت به کشور و جامعه آغاز کردند. سپس عواملی مانند کاهش هزینه ها، مکانیزاسیون فرایندها، دوستدار محیط زیست بودن و … را جز خدمات آی کن به جامعه به عنوان بخش فعالی از صنعت فناوری اطلاعات داستند. ایشان اعلام کردند در ده سال گذشته آی کن با ارائه گزارش صرفه جویی به مشتریان محترم برای ایشان تولید ارزش نموده است. و در پایان نیز گزارشی از فعالیت های واحد پشتیبانی در برنامه ۱۷ ارائه نمودند.

مدیر فروش و بازاریابی آی کن نیز از حس خوب حضور در چنین رویدادی اعلام خشنودی نمودند و به اهمیت جایگاه بازاریابی و فروش و یکپارچگی آن با ساختار آی کن اشاره داشتند. سپس صحبت های خود را با تعریف جامع بازاریابی ادامه داده و کمک به تامین نیاز مشتریان گرامی و ایجاد حس رضایت برای ایشان را مسئولیت اجتماعی واحد فروش و بازاریابی دانستند.

مدیر سازمان‌های ویژه گروه مهندسی آی‌کن نیز در این رویداد از آمارهایی که باعث افزایش فروش می‌شوند گفت و نتایج جالب توجهی از تأثیر روایت داستان موفقیت مشتریان قبلی در جلسات معرفی محصول، نقش فعالیت کارشناسان فروش در شبکه‌های اجتماعی روی درآمد آن‌ها، تأثیر تداوم در آموزش روی افزایش فروش کلی کارکنان و شرکت و… ارائه کردند. همچنین در ادامه انواع روش‌های جذب مشتری و درصد موفقیت در تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

مدیر عامل گروه مهندسی سپنتا سیستم(نماینده آی کن)، مطالبی را در خصوص بازار صنعت و چگونگی ورود به آن و همچنین توسعه کسب و کار در حوزه نمایندگی ارائه نمودند و توصیه هایی در این زمینه ارائه کردند.

نکاتی که از تجربیات ارزشمند ایشان برداشت شد این بود که برای ورود به بازار صنعت لازم است به دنبال فروش راهکار و ابزاری برای رفع نیازهای مشتری، هدف قرار دادن واحدهای تأثیرگذار، شناخت درست روش و فرایند خرید در صنایع، استفاده از تکنیک ارائه خدمات و ساخت یک فرایند تأثیرگذار در صنعت و همچنین استفاده از ارتباطات باشیم.

در ادامه مدیر دفتر خوزستان که جز دفاتر برتر برنامه ۱۷ هستند، نگاهی کلی به عملکرد سه ساله دفتر خود داشتند که شامل برنامه وفاداری، ارزش پیشنهادی، بازاریابی و ایجاد تنوع فروش محصولات بود. رشد ۱۱۹ درصدی فروش دفتر خوزستان و جذب مشتریان برجسته‌ای، در طی سه سال گذشته نشان از تدوین برنامه‌های استراتژیک، همچنین درایت و تداوم در پایبندی به پیگیری‌های منظم و هدفمند این دفتر دارد.

بدون شک این نشست سالیانه، نشان دهنده‌ی تعهد گروه مهندسی آی‌کن نسبت به نوآوری در محصولات و بهبود استراتژی‌های خود در جلب رضایت مشتریان است. در کنار ارائه برنامه‌های مالی سالانه به دفاتر و نمایندگی ها و راهکارهایی برای دستیابی به اهداف تعیین شده، یکی از نکات قابل توجه در این گردهمایی، تقدیر از دفاتر برتر و کارشناسان با استعداد در حوزه فروش، تقدیر از همکاران ده ساله گروه مهندسی آی‌کن و نمایندگی‌های برتر استانی بود که به منظور قدردانی از عملکرد مؤثر آن‌ها و تشویق برای همراهی در نیل به اهداف بالاتر صورت گرفت.

آخرین اخبار آی‌کن

دیگر اخبار مرتبط